Advertentie | |
|
![]() |
|
Voortplanting is een natuurlijk instinct om je soort in leven te houden....moedergevoelens als reden tot voortplanten is hetzelfde als instinct...het is gewoon een andere benadering. Plezier er aan beleven doen ook maar een gering aantal soorten...= ook een soort van instinct...een soort stimulans om je meer voort te planten..(waarom de mens dit 'instinct' nog heeft weet ik niet...we zijn een plaag die zich juist ff gematigd moet voortplanten
![]()
|
Ik zal het proberen uit te leggen, men denkt dat het leven is begonnen is met autocatalystische moleculen. Dat wil zeggen dat er moleculen waren die zichzelf konden kopieren. Het enige wat deze moleculen konden was reproduceren. Doordat geen enkel kopieer proces perfect is, traden er uiteraard foutjes op. Sommige van deze foutjes konden zich beter reproduceren dan de andere moleculen en zo trad natuurlijke selectie al op. Op een geven moment konden sommige van deze autocatalytische moleculen membranen rond zichzelf arrangeren en sommigen gingen zelfs stoffen utischeiden om andere autocatalytische moleculen af te breken enzovoort.
Als je echt geinteresseerd bent zou ik The Selfish Gene van Richard Dawkins lezen. Vrij populistische weergave van hoe ze op dit moment denken dat het gebeurd is. |
![]() |
||
Citaat:
voordat je dat bevestigd hebt, onthoud ik mij van commentaar
||
Citaat:
bovendien, als je een vraag hebt, en het antwoord ligt waarschijnlijk bij a, dan ben je dom als je het antwoord bij b gaat zoeken omdat dat nu eenmaal is zoals iedereen het doet
||
Citaat:
Welnu, ik kan verklaren dat mensen zich voortplanten, want als mensen dat niet deden, hadden we niet de waarneming kunnen doen dat mensen zich voortplanten. He hele leven is een soort van evenwichtsreactie.
|
Ik vind dat stoppen met voortplanten een heel goed idee.
En al sterft de mens uit, wat is het probleem daarvan. Ik ben ervan overtuigd dat het echt niet beter word op aarde, eerder slechter, dus kan je mensen daar niet voor behoeden.
||
Citaat:
![]() Ja, laten we stoppen met voortplanten ... ![]() Het is een oerinstinct, het trachten in stand te houden van onze eigen soort. |
![]() |
||
Citaat:
Nee, ik ben ervan overtuigd dat we beter kunnen stoppen met voortplanten, om problemen te voorkomen.
||
Citaat:
Het is niet omdat jij je niet meer wilt voortplanten, dat een hele soort moet stoppen met voortplanten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Onzin, maar ik snap gewoon niet waarom mensen zich voort willen planten. Ookal is het instinct.
Laatst gewijzigd op 02-02-2004 om 14:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar de mens wil zich voortplanten, voor zover ik me herriner. Tenzij dit de laatste 2 uur veranderd is ![]() Jij wil je niet voortplanten ... *snapt hier niets meer van* |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Stomme kip, hmm, ik hoop dat het nu wel goed gaat. He, ik had het toch goed gedaan, you're teasing me, ik word gek.
||
Citaat:
(Uit een ultiem egocentrisch cq. solipsistisch point of view gezien, niet het mijne).
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Uh-huh. Mijn punt was, lees nou, al had het bestaan zin, dan hoeft voortplanting nog steeds geen zin te hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hadden de beesten besef gehad van wat ze deden en de mogelijkheid om aan hun instincten te voldoen zonder zich voort te planten, zouden ze het dan anders doen? De beestjes zouden voor enkele dilemma's komen te staan: - heeft het (voor mij) zin als mijn soort voortbestaat - zo ja, wat is dan het beste voor mijn soort. - zo nee, maakt het wat uit of ik mij al dan niet voortplant. De conclusie zal zijn dat het een individuele keus is. De vraag of het al dan niet zinvol is doet niet ter zake. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe, waarom en wanmeer ontstond verschil in sekse? Diary of Dreams | 44 | 26-09-2006 21:35 | |
Flora & Fauna |
Waarom is paardrijden dierenmishandeling? Eend | 85 | 29-01-2005 07:17 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Flora & Fauna |
veganisten en paardrijden. duifeltje | 121 | 05-10-2003 22:07 | |
Is de mens van nature kwaadaardig of goedaardig? Thomas | 87 | 27-08-2003 22:39 | |
Evolutietheorie waar?? Quiana | 179 | 05-12-2002 14:19 |