Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 15:51
Xabzof
Xabzof is offline
Weet er iemand hoe je tv kan kijken op je pc? Komt dit mee via je internetverbinding of moet je dit met een aparte coaxkabel aanleggen? Welke progamma's gebruiken jullie om tv te kunnen kijken op je pc?

Cheers,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 15:54
Koen
Koen is offline
Je moet een coax kabel leggen en een Tv kaart hebben. Tv via internet is wel in ontwikkeling maar nog niet echt in een vergevorderd stadium.

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 18:10.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 16:23
Hoppla
Hoppla is offline
er is een proggie waar je mee tv kan kijken op je pc.. maar de kwaliteit is heel slecht en je kan maar 2 nl zenders ontvangen maar wel veel japanse, amerikaanse enz..
je moet ook een hele snelle verbinding hebben anders moet die steeds buffere
nu nog een probleem ik ben de naam kwijt! dus kan geen linkje geven
Oud 15-02-2004, 17:23
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-02-2004 @ 16:54:
Je moet een coax kabel leggen en een Tv kaart hebben. Internet via Tv is wel in ontwikkeling maar nog niet echt in een vergevorderd stadium.
Ik vind de tv die je op je PC kan kijken behoorlijk goed. Als het bij mij nut zou hebebn gehad, had ik allang een tv-kaart aan geschaft.
Oud 15-02-2004, 18:10
Koen
Koen is offline
Citaat:
Preaper schreef op 15-02-2004 @ 18:23:
Ik vind de tv die je op je PC kan kijken behoorlijk goed. Als het bij mij nut zou hebebn gehad, had ik allang een tv-kaart aan geschaft.
Met dat laatste bedoelde ik overigens 'tv via internet' ipv 'internet via tv'.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 22:43
Verwijderd
ik heb een tv kaart maar het is egt de moeite niet waard.. als je full screen zit te kijke is het beeld korrelig en niet mooi.... ik zou het alleen maar doen als je geen tv in de buurt hebt.. of al s je niet van kwaliteit houd , maar je heb dus gewoon een tvkabel nodig die hetzelfde is als die in je tv zit.. maar ipv dat ie in je tv gaat gaat ie in die kaart ...
maar het voordeel bij mij is.. dat ik ook video in er op kan zetten.. zoals S-VHS (meestal stndaard op die kaarten)

Greet*z
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 23:30
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
lullow schreef op 15-02-2004 @ 23:43:
ik heb een tv kaart maar het is egt de moeite niet waard.. als je full screen zit te kijke is het beeld korrelig en niet mooi....
Da's niet waar, dan heb je gewoon een slechte kabel, of slechte kaart.

Ik had een Pinnacle nogwat, vet mooi beeld (niet gelijk aan een gewone TV nee), maar van korreltjes etc had ik bij volledig scherm geen last.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 05:42
Koen
Koen is offline
Een Tv kaart is wat kieskeuriger qua signaal dan een 'echte' Tv, en geeft dus bij slecht signaal sneller slecht beeld dan een echte tv. Maar, mits je een sterk signaal hebt (eventueel gebruik makend van een versterker als je de kabel split) en een goede Tv kaart (dus geen oude Hauppage of Pinnacle, maar een recente kaart met 9bit decoder zoals de Cinergy Tv x00 serie, Leadtek XP, etc) kan je best een heel aardig beeld krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef op 16-02-2004 @ 06:42:
Een Tv kaart is wat kieskeuriger qua signaal dan een 'echte' Tv, en geeft dus bij slecht signaal sneller slecht beeld dan een echte tv. Maar, mits je een sterk signaal hebt (eventueel gebruik makend van een versterker als je de kabel split) en een goede Tv kaart (dus geen oude Hauppage of Pinnacle, maar een recente kaart met 9bit decoder zoals de Cinergy Tv x00 serie, Leadtek XP, etc) kan je best een heel aardig beeld krijgen.
het dan dus aan mijn kaart ik heb een Hauppauge WinTv USB, kreng was nog 130,- toen der tijd.maarjah heb ook geen sin om 200 € voor een kaart uit te geve.. maar ik ken er mee leven.

Greet*Z
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 15:18
Atje85
Atje85 is offline
Ik heb de oudste Pinnacle(en de simpelste) en die heeft zeker wel een mooi beeld! (de nieuwere zijn wel beter ja..)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:05
crackmaster
crackmaster is offline
Y

Ik heb een Hercules smart tv tuner card,
da werkt perfect en kheb nog nooit problemen gehad
ook et beeld is perfect

en dat voor weinig geld(70€!!!!)
Oud 16-02-2004, 20:55
mrhanky
mrhanky is offline
Bij mij zat er een tvkaart standaard in me pc (gekocht bij de aldi)

en de kwaliteit met m'n 19'' tft is goed genoeg vind ik. Ben niet zo veeleisend.

wel handig als je 2 dingen wil volgen, dan zet je gewoon tv en pc-tv aan
Oud 17-02-2004, 20:53
Studentje
Studentje is offline
Ondergetekende beschikt over een Pinnacle PCTV Stereo. Beeld is goed, en 't is ook lekker makkelijk. Even sigaretje roken of naar de wc? Gewoon tv op pauze, daarna weer lekker verder kijken. Als je weinig ruimte op je kamer hebt, maar je wilt wel computeren én tv kijken, is een tv kaart echt een ideale oplossing, imho.
Oud 18-02-2004, 17:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-02-2004 @ 00:30:
Da's niet waar, dan heb je gewoon een slechte kabel, of slechte kaart.
Ja, of het signaal is niet sterk genoeg, of te sterk, impedantie klopt niet, in de meterkast is het gaar, noem maar op.
Oud 18-02-2004, 22:22
Verwijderd
Zou et ook aan de software kenne liggen... ik gebruik nog steeds de software die er bij zat (wintv2000)

Greetz
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 22:41
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 18-02-2004 @ 23:22:
Zou et ook aan de software kenne liggen... ik gebruik nog steeds de software die er bij zat (wintv2000)

Greetz
Kan in principe wel, maar lijkt me sterk..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten