Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() OS-en die je vooral NIET moet installeren: - Windows 1.0 ![]() - Windows 3.1 ![]() - Windows 95 - Windows 98 - Windows ME OS-en die prima zijn en je gerust kan installeren: - Windows 2000 - Windows XP Home - Windows XP Pro |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik zou windows xp aanraden ja.
Beter veiligheid (Als je de pacthes enzo instaleerd) Kan beter overweg met het geheugen en de rest ![]() Gebruik NTFS ook voor de veiligheid en snelheid Gebruiksvriendelijker bv: Netwerk en digi camera's etc Meeste drivers zijn beter, er word nog amper iets gemaakt voor win98 Loopt minder vaak vast dan win98 Als je het goed doet loopt amper meer vast En de spellen worden ook niet meer voor win98 gemaakt En zo is er nog meer wat er beter is dan win98 ![]()
||
Citaat:
Ik weet niet of win2k zo lekker draait met 128 mb ram, maar je kunt het altijd proberen. M'n broer heeft ook zoiets geloof ik. Draait op zich heel prima.
||
Citaat:
![]() Ik was gewoon benieuwd waarom hij (ik vroeg het niet aan jou) zei dat je die niet moet installeren. @ Martin: Ok een boel ervaringen dus, das duidelijk.
||
Citaat:
Ah. Ik vind die van jou juist vreemd. Ik vraag gewoon waar hij op baseert dat je die niet moet nemen, omdat ik er niet zoveel van weet en het graag wìl weten. Wat is de waarheid dan voor antwoord? Je moet dit en dat niet doen. Waarom niet? Omdat het zo is. Bovendien reageer je (vreemd) op iets wat niet aan jou was gericht. Eh. Maar ja, ik heb idd een stoornis. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Windows 2000 zou ik als tussenoplossing voor kiezen, met 256MB RAM. Hangt er ook wel een beetje vanaf wat je wil gaan doen ermee. W2K kan praktisch alles maar ligt een flinke stap lager qua systeembronnenverbruik i.v.m. WXP |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
XP crasht statistisch gezien minder vaak dan W2K systemen. Omdat 'ie stabieler is. Alleen XP wordt niet vaak in bedrijfskritieke omgevingen gebruikt en er is geen serverversie van (Windows 2003 is gééén XP server!).
W2K3 is NT5.2 btw, alhoewel diverse services (ADS, IIS) een hele punt vooruit gegaan zijn. |
![]() |
|
Ik denk dat wel degelijk Windows Server 2003 als server-versie van XP gezien kan worden, ook al is het later uitgebracht en zijn een aantal niet-server dingen verbeterd sinds Windows XP.
FAT32 is ook niet sneller dan NTFS. Bij mijn eigen tests ging het aardig gelijk op. Dit ondanks dat NTFS een journaling filesystem is waardoor er een grotere overhead is, zeer positief dus. FAT32 is inferieur; wordt enkel nog gebruikt door of inferieure OSen of vanwege compatibiliteitsredenen. Alleen bij het zeer snel kleine bestanden aanmaken zal FAT32 wel sneller zijn, omdat dan het overhead-nadeel van NTFS duidelijk zichtbaar wordt. Bij elke wijziging van de partitietabel zal namelijk het logboek (journal) geupdate worden.
|
![]() |
met zo'n pc?
ga gewoon lekker voor windows98. dit os loopt tenminste op zo'n systeem niet te zeuren dat ie een geheugen tekort heeft en draait, als je em goed insteld (met bijvoorbeeld Tweak-UI) lekker soepel. Dat windows 98 vaak vastloopt? geen id, hier draait mijn internet server (pentium 166 met 32mb ram) er goed op. Ding heeft nu al een uptime van 1.5 jaar gehaald, zonder ook maar enige foutmelding van windows!! Dat windows 98 stabiel is hangt dus echt af van de installatie en de activiteit die er op gedaan word. WinXP is echter een echte overkill voor die pc van je, misschien dat win2k nog goed kan, heb ik zelf nooit gebruikt! hoop dat je er wat mee kan! succes
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Greet*z |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nu, ik heb thuis nog Win 2k draaien op een athlon 700 Mhz met 128 MB ram, en dat draait zeer vlotjes. Alleen duurt het opstarten wel wat lang.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch is het zo.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||