Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2002, 16:16
M@rco
M@rco is offline
Ik heb een Philips AZ9235 discman, die batterijen kan opladen. Nou had ik hier nog 2 oplaadbare batterijen (1,2V - 1800mAh, Ni-MH) liggen, maar die wil 'ie echt niet opladen... hij doet gewoon niets. Het vreemde is dat 'ie de standaard batterijen (die erbij zaten - Philips AY3362 Eco-Plus NiMH) wel gewoon oplaadt (1,2V - 1200mAh).

Hoe kan dat? Is de weerstand van die andere (1800mAh) batterijen te hoog ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2002, 16:50
Orion
Orion is offline
In mijn sony discman zat ergens een pinnetje dat alleen ingedrukt werd door het bijbehorende accu-pack en niet door losse batterijen

als ik dat pinnetje ingedrukt houd (met een stukje tape ofzo) laadt 'ie wel op

Misschien is dat bij die van jou ook zo?
Oud 02-05-2002, 17:44
M@rco
M@rco is offline
Nope... 't zijn allemaal gewoon AA batterijen... heb geen accu-pack zoals bij die Sony's
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 18:02
Koen
Koen is offline
Citaat:
(1,2V - 1800mAh, Ni-MH)
Neem aan dat je 800 mAh bedoelt? Die dingen gaan toch niet verder dan 1200 dacht ik?

In ieder geval, zou zo niet weten waar het aan ligt, hoewel ik dat wat Orion zegt wel kan bevestigen, ik heb 't zelfde ook wel eens gehad. Maar als die anderen wel werken, is dat dus ook niet het geval.

Zijn die batterijen uberhaupt nog wel in orde? Niet leeggelekt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:

Neem aan dat je 800 mAh bedoelt? Die dingen gaan toch niet verder dan 1200 dacht ik?

1800 bestaat ook (die heb ik in mijn digicam zitten), ik dacht dat je 1200, 1400, 1600 en 1800 had.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 19:07
Orion84
Orion84 is offline
der zit zo te zien maar een verschil tussen die batterijen, 1200/1800 mAh (whatever that might be) dus daar zal etd an wel aan liggen
Oud 03-05-2002, 01:59
MadEgg
MadEgg is offline
Ook nog 400/600/800 mAh...

En als ie dus gemaakt is voor 1200 mAh dan laadt ie op voor 1200 mAh. Daarmee dus ook voor 1800 mAh, alleen aangezien dat een die een veel hoger vermogen nodig hebben(geen weerstand ), gaat het veel en veel trager, dus kan het wel 5 x zo lang duren voordat de batterijen opgeladen zijn.

Laatst gewijzigd op 03-05-2002 om 09:02.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 08:54
Chimera
Chimera is offline
Voor NiMH batterijen heb je meestal speciale opladers nodig. Batterijen met je discman opladen is, als het geen meegeleverde accu's zijn, vaak onverstandig. NiMH batterijen kun je door verkeerd opladen onherstelbaar beschadigen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 10:03
Orion
Orion is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Voor NiMH batterijen heb je meestal speciale opladers nodig. Batterijen met je discman opladen is, als het geen meegeleverde accu's zijn, vaak onverstandig. NiMH batterijen kun je door verkeerd opladen onherstelbaar beschadigen.
De accu's die in discman's horen zijn doorgaans NiMH batterijen voor zover ik weet...
Oud 03-05-2002, 10:16
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Dat zal wel goed zitten... die batterijen zaten erbij en in de handleiding staat een heel stuk over hoe je ze met je discman kan opladen...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:14
Verwijderd
Ik heb zelf net een MarQuant MDM-14 gekocht bij de megapool die die dingen ook oplaadt. Werkt op 1500 Ma. In de gebruiksaanwijzing staat:

Gebruik van oplaadbare batterijen
  • 1.Plaats 1 oplaadbare batterij in de batterij kous aan de negatieve kant. (die kous zat er dus bijgeleverd).
    2.Plaats deze batterij in het batterij compartiment zoals bij een gewone batterij, en plaats de tweede daarnaast zonder kous.
    3.alleen 1 batterij dient deze kous geplaatst te hebben.
    4.Sluit het compartiment.
    5.Sluit de voeding adapter aan.
    6.Zorg dat de schakelaar aan de onderzijde van de speler op "on" staat.
    7.Indien het laden is voltooid, kunt u de voeding adapter loskoppelen.

De batterijen zijn volledig opgeladen na ongeveer 15 uur.

In koude omgeving kan het laden langer duren, maar absoluut niet langer dan 24 uur.

Volgens mij is het of een schakelaar, of de temperatuur.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:05
MadEgg
MadEgg is offline
Het waren alleen die batterijen die niet opladen, en bovendien is er een enorm verschil in vermogen.
Probeer die batterijen maar eens in een gewone lader op te laden(van 800 mAh dus). Ben je echt dagen bezig.
Reageren

Regels voor berichten