Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 21:35
fib
fib is offline
Ik wil dus een 2e gaatje in mijn oor. Ik ben niet kleinzerig. Maar toen ik mijn eerste oorbel zetten, voelde ik een kloppend gevoel in mijn oor, bovendien was mijn oor de eerste 4 uur knal en knal rood. Kan ik mezelf niet verdoven of zo, door bijv het slikken van een paar pijnstillers?
Oud 10-02-2004, 21:38
WU-rulezzz
WU-rulezzz is offline
Dan blijft je oor gewoon rood hoor..
Oud 10-02-2004, 22:30
Verwijderd
Je zou het wel kunnen doen denk ik, maar volgens mij heeft het weinig effect. En zoveel pijn is het ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:48
Jules
Jules is offline
omg.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 08:09
Raven
Raven is offline
Citaat:
fib schreef op 10-02-2004 @ 22:35:
Ik wil dus een 2e gaatje in mijn oor. Ik ben niet kleinzerig. Maar toen ik mijn eerste oorbel zetten, voelde ik een kloppend gevoel in mijn oor, bovendien was mijn oor de eerste 4 uur knal en knal rood. Kan ik mezelf niet verdoven of zo, door bijv het slikken van een paar pijnstillers?
hmm .. op mijn vorige opleiding heb ik stage gelopen bij de ggd.. en daar hadden we een truukje voor prikken .. heel simpel .. even 3 minuten een ijsblokje ertegen en dan prikken .. voel je helemaal nix meer .. en dat zou bij gaatjes schieten ook kunnen werken
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:58
Stefanie
Stefanie is offline
Niet zo aanstellen Ik heb zelfs een gaatje in mn kraakbeen van mn oor laten prikken en ik leef ook nog
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 10:24
Somebody Special
Somebody Special is offline
Gaatje schieten? Dat voel je niet joh.
Je kan je ook gigantisch aanstellen.
Oud 11-02-2004, 11:42
Verwijderd
Als het kloppend aanvoelt na het schieten kun je er ook erná een ijsblokje ertegenaan houden. Dan heb je ook minder kans dat het een beetje opzwelt en rood wordt.
Pijnstillers is onzin, zó veel pijn kan het nooit doen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:00
Raven
Raven is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-02-2004 @ 12:42:
Als het kloppend aanvoelt na het schieten kun je er ook erná een ijsblokje ertegenaan houden. Dan heb je ook minder kans dat het een beetje opzwelt en rood wordt.
kun je beter ervoor doen ... anders zit die oorbel in de weg .. bovendien voel je 't schieten zelf dan ook minder ..of helemaal niet .. ( geen ervaring met oorbellen )
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:19
phensicske
phensicske is offline
En je bent niet kleinzerig zeg je?

Ik heb zelfs mijn tragus laten piercen zonder verdoving en dat is kraakbeen, m.a.w. héél pijnlijk.

Maar ja, als je het echt niet laten kan, ga dan voor het ijsblokje.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Kom op zeg? Is dat kloppend gevoel nou zó'n probleem?!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:49
Verwijderd
dan wordt je oor nog steeds rood en blijft het kloppen alleen de pijn (die er eigenlijk zo ongeveer niet is) gaat weg
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:06
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jeetje beetje aanstellerig hoor...
mensen laten vanalles piercen zonder verdoving en dat duurt nog iets langer dan gaatjes schieten.. dat is pang en hij zit erin.. voor je au kunt zeggen..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:15
Verwijderd
OMFG Maar nee, je bent echt niet kleinzerig hoor..ter geruststelling..

Laatst gewijzigd op 11-02-2004 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:21
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
AANSTELSTER!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:37
Ingel
Ingel is offline
Nee hoor, je bent helemaal niet kleinzerig. Ik zou gelijk een narcose aanvragen als ik jou was
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:47
Raven
Raven is offline
wat zijn jullie flauw zeg .. wat de een bijna niet voelt kan bij iemand anders nog wel zeer doen ..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 11-02-2004 @ 15:47:
wat zijn jullie flauw zeg .. wat de een bijna niet voelt kan bij iemand anders nog wel zeer doen ..
Maar als iemand zegt dat ze niet kleinzerig is en dan meldt dat ze verdoving wil bij het schieten van 'r oorgaatjes, dan is het enkel haar verdiende loon om uitgelachen te worden.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:39
coopergirl
coopergirl is offline
...Mijn laatste 5 gaatjes heb ik zelf met een oorbel geprikt, und geen hinderlijke last van ondervonden... Mss kun je het des betreffende oor koel houden nadat je je oorbel hebt laten schieten...?
Oud 11-02-2004, 15:40
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-02-2004 @ 12:42:
Oud 11-02-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 11-02-2004 @ 15:50:
Maar als iemand zegt dat ze niet kleinzerig is en dan meldt dat ze verdoving wil bij het schieten van 'r oorgaatjes, dan is het enkel haar verdiende loon om uitgelachen te worden.
Mee eens.
Kom op zeg, zo verschrikkelijk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 11-02-2004 @ 16:55:
Mee eens.
Ook weer mee eens Dat het gaat kloppen en rood wordt komt gewoon door de 'klap' van het prikken. Doet niet echt zeer, alleen wanneer je daarna die sterilon moet gaan gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 11-02-2004 @ 16:55:
Mee eens.
Ze is vast niet iemand die ooit een piercing neemt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:51
fib
fib is offline
Ik ben absoluut geen AANSTELLER, maar het deed gewoon ontzettend veel pijn. Nu ik jullie zo hoor denk ik dat het eerder dat het aan de juwelier had gelegen, dan aan mij. Ik voetbal, dat gaat ook regelmatig met kleerscheuren gepaard, verder vecht ik regelmatig.....(ik ben niet zo ontzettend kleinzerig)

Weet iemand trouwens wat het grote verschil is tussen een juwelier en een piercingmannentje, als je een oorbel door je kraakbeen wilt laten schieten.
Oud 11-02-2004, 18:03
Verwijderd
Citaat:
fib schreef op 11-02-2004 @ 18:51:
Ik ben absoluut geen AANSTELLER, maar het deed gewoon ontzettend veel pijn. Nu ik jullie zo hoor denk ik dat het eerder dat het aan de juwelier had gelegen, dan aan mij. Ik voetbal, dat gaat ook regelmatig met kleerscheuren gepaard, verder vecht ik regelmatig.....(ik ben niet zo ontzettend kleinzerig)

Weet iemand trouwens wat het grote verschil is tussen een juwelier en een piercingmannentje, als je een oorbel door je kraakbeen wilt laten schieten.
Bij een piercingding prikken ze 'm. Dus ze raggen er eerst een naald doorheen en doen dan een knopje door het gaatje. Bij een juwelier schieten ze gelijk een knopje er in met zo'n pistool. Dat is in principe minder veilig, want het uiteinde van een knopje is niet scherp, en dus is er meer wrijving en komt er meer geweld aan te pas voor het knopje er in zit. De kans op ontstekingen is dus iets groter. Wel is het stukken goedkoper, en gaat het in de praktijk niet bijster vaak mis.

Ik heb mijn gaatje boven in m'n oor in elk geval gewoon bij een juwelier laten schieten, en dat ging prima :].

Overigens raad ik je wel aan om deze keer naar een andere juwelier te gaan. Als ze zelfs geen gewoon gaatje kunnen schieten, kun je er gif op innemen dat ze 'm boven al helemaal verpesten voor je.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:03
ssjpan
ssjpan is offline
whaha ik lach.
Oud 11-02-2004, 19:21
[Het Engeltje]
Citaat:
fib schreef op 11-02-2004 @ 18:51:

Oooooh, als je regelmatig vecht, dan ben je vast niet kleinzerig nee!!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 19:28
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Bij de juwelier mogen ze officieel toch niet meer in het kraakbeen oorbellen schieten, bracht toch te veel risico's met zich mee ofzo
Oud 11-02-2004, 19:37
[Het Engeltje]
Klopt.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:48
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Scootgirl schreef op 11-02-2004 @ 20:28:
Bij de juwelier mogen ze officieel toch niet meer in het kraakbeen oorbellen schieten, bracht toch te veel risico's met zich mee ofzo
Dat is idd héél gevaarlijk. Als je hem schiet beschadig je veel van het omliggende kraakbeen, raakt er meer vuiligheid in, zwelt het meer op, heb je meer kans op infecties...
Het is ook niet hygiënisch, aangezien zo'n pistool niet echt gedesinfecteerd wordt en je weet nooit wie er reeds voor je kwam.

@ topicstarter

Ben jij écht van plan in je kraakbeen een gaatje te laten piercen??? Sjansu dat je niet kleinzerig bent .
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 12:21
merijn
merijn is offline
Ehm... ik ken een heel mooi spreekwoord:

wie mooi wil zijn moet pijn lijden..

OMFG!! Niet kleinzerig?? Naja... ik vond het altijd een beetje verslavend werken dat oorbellen schieten. Heb 26 gaatjes gehad. Nu heb ik er nog een stuk of 10 waarvan er eentje is opgerekt naar 8 mm en een kraakbeengaatje naar 2 mm.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:34
love-THE-world
love-THE-world is offline
hihi vind t wel lollig!!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 16:06
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
vind het wel een beetje overdreven om het te laten verdoven, want als je voor oorbellen kiest kun je er ook op rekenen dat het in het begin niet zon fijn gevoel geeft. Maar als je het perse wil moet je denk ik wel naar een echte piercing/tattooshop.
en dat is denk ik ook wel een stukje duurder
Oud 12-02-2004, 16:18
skadhd
skadhd is offline
wat zal een vent dan een pijn hebben als ie zn eikel voelt kloppen zeg....

t is ff warm ja, mja jammer dan.
Oud 12-02-2004, 17:20
marrel
marrel is offline
hmzzz ik heb het niet meer zo op oorbellen schieten nadat ze er 3 van de 4 keer zijn uitgezweerd (dat doet pas pijn omg ) maar ik weet wel dat de 4de keer, ook door spanning door eerdere misslukkingen ik enorm duizelig en misselijk was. Toen ik een asprine had genomen was dat over maar voelde ik ook mijn oor opeens veel minder, dus dat is wel slim misschien als je er last van hebt.
Oud 12-02-2004, 22:07
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 12-02-2004 @ 17:06:
vind het wel een beetje overdreven om het te laten verdoven, want als je voor oorbellen kiest kun je er ook op rekenen dat het in het begin niet zon fijn gevoel geeft. Maar als je het perse wil moet je denk ik wel naar een echte piercing/tattooshop.
en dat is denk ik ook wel een stukje duurder
Bij het piercen wordt je ook niet verdoofd en ja, het is idd een héél stuk duurder.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 22:12
mandarijn
mandarijn is offline
dat kloppende gevoel blijft toch wel, want er wordt iets door je lichaam geboord, wat er niet hoort te zijn...
Oud 13-02-2004, 08:21
Verwijderd
is het wel handig nog meer gaatjes erbij te laten zetten als je voetbalt en vecht? Uitscheuren lijkt me pijnlijker dan een gaatje laten schieten...
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 16:51
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
maria schreef op 13-02-2004 @ 09:21:
is het wel handig nog meer gaatjes erbij te laten zetten als je voetbalt en vecht? Uitscheuren lijkt me pijnlijker dan een gaatje laten schieten...
Je kan oorbellen uithalen of gewone kleintjes insteken ook, é.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 18:54
Roos
Roos is offline
Citaat:
phensicske schreef op 12-02-2004 @ 23:07:
Bij het piercen wordt je ook niet verdoofd en ja, het is idd een héél stuk duurder.
Duh, ze heeft het ook niet over een plaatselijke verdoving ofzo. Maar gewoon over een pijnstiller van te voren innemen.
Oud 13-02-2004, 19:31
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-02-2004 @ 19:54:
Duh, ze heeft het ook niet over een plaatselijke verdoving ofzo. Maar gewoon over een pijnstiller van te voren innemen.
En? We spreken dan toch nog altijd over verdoving?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:31
Liss
Liss is offline
Citaat:
merijn schreef op 12-02-2004 @ 13:21:
Ehm... ik ken een heel mooi spreekwoord:

wie mooi wil zijn moet pijn lijden..
Oud 13-02-2004, 19:39
Faery
Faery is offline
Zuipen.
Oud 13-02-2004, 19:40
Verwijderd
En heeft onze heldin al besloten hoeveel morfine ze neemt?

rolleyes overbodig huh
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 19:41
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Milk schreef op 13-02-2004 @ 20:40:
En heeft onze heldin al besloten hoeveel morfine ze neemt?

rolleyes overbodig huh
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 14:50
Verwijderd

jé-zùs

Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 15:37
BaLLooN
BaLLooN is offline
Citaat:
Oew.. kheb gister voor de 5de keer bij een juwelier een oorbel door m'n kraakbeen laten schieten

En dat doet echt geen pijn..!
Oud 14-02-2004, 16:07
Verwijderd
mja ik moet zeggen mijn tweede gaatje was ook redelijk gevoeliger dan het eerste, en ging ook prompt ontsteken, dus dat heb ik drie maanden daarna laten herhalen.....En toen voelde ik er ook weer helemaal niks van.

En je moet maar zo denken wie mooi wil zijn moet pijn lijden, en daarbij: pijn is fijn
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:07
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ligt eraan... Zodra de juwelier in bezit van een bep. certificaat is, is deze wél bevoegd gaatjes in kraakbeen te schieten....
Oud 14-02-2004, 16:51
PardonMe
PardonMe is offline
pffhh ik heb 11 oorbellen in totaal geloof ik, echt zoveel pijn doet het niet!! Ook boven in in het kraakbeen..
tja je voelt het ff.. en natuurlijk geeft het een kloppend gevoel: er is immers iets met brute kracht door je oor heen geknalt!
En zo lang blijft dat gevoel nou ook weer niet, hoogstens een paar uur..
En anders zou ik doen wat iemand anders ook al zei; een ijsklontje ertegenaan, of in ieder geval iets verkoelends..

Gewoon doorbijten, het valt echt wel mee!

Regels voor berichten