Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 19:36
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
In outlook had je bij de message filters of berichtregels de leuke optie "niet van server downloaden".
'k Heb al even gezocht in mozilla thunderbird zelf, en op de website, maar ik heb nog niet gevonden of dit bij thunderbird kan. Weet iemand misschien hoe ?

En als het niet zou kunnen met thunderbird, weet iemand dan misschien een trukje om toch hetzelfde effect te krijgen ? Het is dus de bedoeling dat ik alleen mijn meel binnenhaal en niet die van mijn huisgenoten. (een extra mailadres is voorlopig geen optie)
Oud 16-02-2004, 19:43
Verwijderd
Of het kan, weet ik niet..
Maar echt goied werken doet het anders niet..

Als je email adres in de BCC staat dan haalt ie het niet op..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:49
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Idd, daar heb je een goed punt. Had ik nog niet aan gedacht.

Maar op zich is dat niet zo'n groot probleem. Ik kijk het regelmatig op de server na, en dan vis ik die er wel uit. Ik vind het veel vervelender dat ik alle mail van mijn vader binnenkrijg...

Worden berichten eigenlijk automatisch van de server verwijderd na downloaden of kan je dat instellen ? Want dan zou ik misschien als (al dan niet tijdelijke) oplossing het zo kunnen instellen dat hij mails die niet aan mij bedoeld zijn, automatisch delete op mijn pc (dus dan staan ze nog wel op de server).
De rest hier thuis werkt toch met outlook en daar is wel de optie "niet van server downloaden" van kracht. Dus dan kunnen zij toch nog hun mail binnenhalen zonder dat ik er last van heb. Ik haal ze dan wel binnen (wat een groot nadeel is) maar ik zie die mails dan niet meer...
Oud 16-02-2004, 21:33
ekki
ekki is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 16-02-2004 @ 20:49:
Idd, daar heb je een goed punt. Had ik nog niet aan gedacht.

Maar op zich is dat niet zo'n groot probleem. Ik kijk het regelmatig op de server na, en dan vis ik die er wel uit. Ik vind het veel vervelender dat ik alle mail van mijn vader binnenkrijg...

Worden berichten eigenlijk automatisch van de server verwijderd na downloaden of kan je dat instellen ? Want dan zou ik misschien als (al dan niet tijdelijke) oplossing het zo kunnen instellen dat hij mails die niet aan mij bedoeld zijn, automatisch delete op mijn pc (dus dan staan ze nog wel op de server).
De rest hier thuis werkt toch met outlook en daar is wel de optie "niet van server downloaden" van kracht. Dus dan kunnen zij toch nog hun mail binnenhalen zonder dat ik er last van heb. Ik haal ze dan wel binnen (wat een groot nadeel is) maar ik zie die mails dan niet meer...
Je kunt natuurlijk de mailtjes niet van de server weghalen (dus wel de mail ophalen) en die van je vader direct van je pc verwijderen (een message filter rule instellen).

De mailtjes niet van de server verwijderen stel je in bij Tools - Account settings - Server settings - Leave messages on server

Die message filter rules stel je in door naar Tools - Message filters te gaan.
Je kunt dan instellen: To is vaders@email.adres en dan Delete message.

Succes!
Oud 17-02-2004, 23:40
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
ekki schreef op 16-02-2004 @ 22:33:
Je kunt natuurlijk de mailtjes niet van de server weghalen (dus wel de mail ophalen) en die van je vader direct van je pc verwijderen (een message filter rule instellen).

De mailtjes niet van de server verwijderen stel je in bij Tools - Account settings - Server settings - Leave messages on server

Die message filter rules stel je in door naar Tools - Message filters te gaan.
Je kunt dan instellen: To is vaders@email.adres en dan Delete message.

Succes!
moet je wel heel goed opletten hoe je leave messages on server instelt.
je loopt namelijk de kans dat als je ze verwijdert op je eigen pc dat ze dan op de server meegaan
Oud 18-02-2004, 10:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
JJzD schreef op 18-02-2004 @ 00:40:
moet je wel heel goed opletten hoe je leave messages on server instelt.
je loopt namelijk de kans dat als je ze verwijdert op je eigen pc dat ze dan op de server meegaan
Inderdaad, daar moet je wel op letten.
Zou een beetje jammer zijn anders .
Reageren

Regels voor berichten