Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2004, 22:45
Jones
Voor de mensen die het nog niet kennen. Mozilla heeft de concurrent voor outlook express op de markt gebracht.

Voor de mensen die het al gebruiken, hoe bevalt het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2004, 01:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Het is vooral GEEN BOEIEND programma...Netzo als outlook expres ook niet boeiend is...en die andere windows outlook...
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 08:11
Manuzhai
Manuzhai is offline
Werkt perfect.
Oud 05-12-2004, 09:41
freyk
freyk is offline
  • Mail ophalen en verzenden is veel sneller.
  • Beveiliging is veel beter.
  • Start veel sneller op.
  • Is compatibel met andere systemen (bijv. Open Office).
  • Verschillende thema's voor uiterlijk te veranderen gratis downloadbaar.
  • De overstap van outlook naar thunderbird is zéér klein.
    (vanwege hun import optie)
  • En het werkt net zo goed als hun browser en hun andere producten
Waarom zeg ik dit eigenlijk? Dit wisten jullie toch al?

Laatst gewijzigd op 06-12-2004 om 07:54.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-12-2004 @ 10:41 :
*blablabla ik ben een grote anti-ms aap blablabla*
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:51
M@rco
M@rco is offline
Het is zeker beter dan Outlook Express. Het niveau van Outlook 2003 haalt het IMO bij lange na niet, maar goed, daar is de prijs dan ook naar
Oud 05-12-2004, 11:52
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
*blablabla ik ben een grote anti-ms aap blablabla*
Ik, anti-ms? Nee, ben pro-opensource!

En als ik zelf merk dat een programma beter dan andere programma's en ook nog eens gratis is (dus geen trail/shareware/enz), dan maak ik vrijwillig reclame
Oud 05-12-2004, 12:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-12-2004 @ 12:52 :
Offtopic:

En als ik zelf merk dat een programma beter dan andere programma's en ook nog eens gratis is (dus geen trail/shareware/enz), dan maak ik vrijwillig reclame
Vrijwillig reclame...propaganda, indoctrinatie...dat zijn de juiste woorden. Kan je niet gewoon ontopicposten zonder meteen als een geil hondje je product te aanbidden? En dan doel ik met name op je laatste punt.

Ontopic: E-mails verzenden gaat niet sneller, ophalen enkele luttele seconden (nioet noemenswaardig). Start veel sneller op (zeker).

Verder vind ik die compitabiliteit nutteloos als je toch windows gebruikt :z. thema's zijn voor kindjes en de overstap is geen punt van vergelijking.

Ik gebruik overigens beiden
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 12:36
ILUsion
ILUsion is offline
Ik sluit me aan bij freyk: Thunderbird werkt perfect. Let er wel op dat er momenteel twee versies in omloop zijn, die weliswaar geen van beiden slecht zijn:
0.9 stable: dat is de versie die je normaal kunt downloaden op de site
1.0 RC1 (release candidate): heeft wat nieuwe features en als je op de site van mozilla een beetje (lang) zoekt, kom je er wel op maar hier zitten misschien wat meer bugs in dan in 0.9 (hoewel ik bij RC's van Firefox 1.0 geen problemen gehad heb)
Op de meuktracker van http://www.tweakers.net staat hij ook hoor, om het zoeken te besparen.

Voordelen:
- veilig
- veel functies, maar ook weer niet te veel
- veel uitbreidingsmogelijkheden door extensions
- er bestaan enkele themes voor
- beschikbaar in verschillende talen
- makkelijk om uit andere clients alles te importeren
- gratis en open-source
- veel instelmogelijkheden
- goede/makkelijke/gebruiksvriendelijke/mooie interface
- goede spamfilter (Bayesiaans, dus in het begin werkt hij slecht, je geeft spam aan als die binnenkomt, zo leer je hem spam herkennen. Hoe langer je dus werkt met Thunderbird, hoe minder spam je zal krijgen). Dit werkt echt zeer goed.
- externe afbeeldingen worden tegengehouden, zodat spammers minder snel doorhebben dat je je mail leest en dus minder spam sturen Spammers laten je vaak plaatsen ophalen van hun site, zo zien ze dus dat je mailbox nog actief is en dat je de spam leest. Gevolg is dat ze meer spam sturen; gelukkig is andersom ook waar.
- je kan verschillende adresboeken maken, die je voor elk andere dingen kunt gebruiken (privé/school/werk/...)
- uitgebreide filters en labelopties(berichten in kleur laten weergeven zodat je ze makkelijk kan terugvinden)
- ondersteunt verschillende besturingssystemen (MacOS, Windows, Linux, Solaris(Sparc/x86), ...)

Nadelen:
- hij kan, dacht ik, enkel met Palm syncen (groot nadeel voor mezelf) al is er al meerdere malen gevraagd om die functie voor andere programma's/toestellen toe te voegen
- geen kalender, die zit namelijk in Mozilla Sunbird (die is nog zwaar in ontwikkeling: 0.2 beta) en die is ook niet te syncen
- sommige programma's vereisen echt Outlook om mee te communiceren, dat is dus niet mogelijk (maar die dingen worden vooral in bedrijfsomgeving gebruikt vermits Outlook bijhoudt met welke Office-bestanden je werkt)
- sommige instellingen zitten ver weg of zitten op een heel andere plaats dan in MSOE, dit wordt dus even zoeken

Ik kan iedereen aanraden, die geen nood heeft aan het synchroniseren van je mail/contactpersonen, om over te stappen naar Thunderbird. Verder kan ik iedereen, zonder uitzondering aanraden om over te stappen op Firefox (als een site hier niet werkt, ligt dat in 99% van de gevallen aan de site).
http://www.mozilla.org
http://www.mozilla.org/products/thunderbird
http://www.mozilla.org/produdts/firefox
http://www.mozilla.org/projects/calendar/sunbird.html
Veel plezier!
Oud 05-12-2004, 12:45
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 05-12-2004 @ 13:17 :
Vrijwillig reclame...propaganda, indoctrinatie...dat zijn de juiste woorden. Kan je niet gewoon ontopicposten zonder meteen als een geil hondje je product te aanbidden? En dan doel ik met name op je laatste punt.

Ontopic: E-mails verzenden gaat niet sneller, ophalen enkele luttele seconden (nioet noemenswaardig). Start veel sneller op (zeker).

Verder vind ik die compitabiliteit nutteloos als je toch windows gebruikt :z. thema's zijn voor kindjes en de overstap is geen punt van vergelijking.

Ik gebruik overigens beiden
Het laden is het enige wat volgens mij echt sneller gaat, omdat Outlook Express niet kan omgaan met honderden berichten.
Open-Source is voor velen de reddende engel, want vroeger was er ook veel open-source. Voor velen gaat het niet om dat gratis (praktisch is het natuurlijk makkelijk en zeer handig) maar om het idee dat je weet wat er gebeurt en dat je zelf kan zeggen: dit moet erbij.
Compatibiliteit is volgens mij hetzelfde ongeveer, maar het is vooral goed dat scripts niet uitgevoerd worden, daarmee voorkom je al gigantisch veel virussen die je met Outlook (Express) wel binnenkrijgt.
Als themes voor kindjes zijn, dan ben je volgens mij niet echt consequent met jezelf. Je gebruikt toch ook de grafische interface die bij programma's zit, dat werkt gewoon veel mooier en een theme is eigenlijk enkel bedoeld om een programma bij de rest van je systeem te laten passen of om het aan te passen aan een stijl die je wel graag ziet.
Als je echt tegen skins en themes bent, ga dan wat in de console werken ofzo. (BTW, ik gebruik zelf geen theme voor Thunderbird omdat hij mooi genoeg is volgens mij).
De overstap is volgens mij juist een punt dat je zeker moet meenemen in een vergelijking! Stel je hebt 100 mails, daarbij hangen natuurlijk gegevens als verzender, inhoud, datum/tijd, ... en ik zie je niet echt 100 mails uit Outlook Express overtype in een ander formaat. De overstap is dus zeker belangrijk, en die is bij mij goed verlopen (wel al geleden van versie 0.5 denk ik, toen was het bye bye MSOE).
Oud 05-12-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 04-12-2004 @ 23:45 :
Voor de mensen die het nog niet kennen. Mozilla heeft de concurrent voor outlook express op de markt gebracht.

Voor de mensen die het al gebruiken, hoe bevalt het?
Dit hebben ze een jaar ofzo...
(Als het niet meer is...)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 22:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 05-12-2004 @ 13:45 :
*verhaal*
Skins en themes zie ik als vervangers van de huidige GUI. Geen verbetering, maar gewoon een extra smaakje. Onnodig, behalve voor de kindertjes die zo nodig een "spongebob" thema willen hebben.
Zeggen dat ik als ene die-hard moet werken in console gaat natuurlijk nergens over, dat is een funcionaliteitverschil ten top.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 06:00
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
beetje jammer dat'ie geen hotmail support?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 07:42
freyk
freyk is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 06-12-2004 @ 07:00 :
Ik las ergens dat je over een paar maanden voor deze support in outlook moet betalen.
Oud 06-12-2004, 09:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
http://www.freepops.org/en/

Installeren dan draai je localhost een POP server die je berichtjes van hotmail/gmail/etc ophaalt en localhost weer aanbiedt.
Oud 06-12-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Dat ligt aan hotmail,
overigens is er wel zoiets als hotmail popper..
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 09:11
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-12-2004 @ 10:06 :
Installeren dan draai je localhost een POP server die je berichtjes van hotmail/gmail/etc ophaalt en localhost weer aanbiedt.
Inmiddels biedt GMail out-of-the-box POP3 aan.
Oud 06-12-2004, 16:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-12-2004 @ 12:52 :
Offtopic:

Waar ik op doelde, en waar ik niet erg duidelijk in was (wat ik beaam):

Wil je aub ophouden met je propagandistische sluikreclame voor firefox e.d. ? Dat hoort hier helemaal niet in het topic thuis, maar is gewoonweg SPAM

De andere punten die je noemde waren (hoewel ik niet met alles eens was, of er waarde aan hechtte)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:03
Manuzhai
Manuzhai is offline
Fade of Light, je hebt PM. En nu iets tactvoller formuleren.
Oud 06-12-2004, 17:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Jajablabla, zie pm. Je post zojuist onder ene rectificatie. De 'aap' neem ik terug.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:00
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 05-12-2004 @ 23:31 :
Skins en themes zie ik als vervangers van de huidige GUI. Geen verbetering, maar gewoon een extra smaakje. Onnodig, behalve voor de kindertjes die zo nodig een "spongebob" thema willen hebben.
Zeggen dat ik als ene die-hard moet werken in console gaat natuurlijk nergens over, dat is een funcionaliteitverschil ten top.
Smaken verschillen, dus sommigen vinden de themes bv. niet mooi, daarom dat ik ook op console doelde. Met console heb je veel meer mogelijkehden dan visueel, maar je hebt alles natuurlijk niet zo visueel en dat is voor veel mensen een afschrikker. Zo ook met themes: als je zelf een theme gebruikt omdat je computer bv. blauw niet mooi vindt en je dus je een paarse theme hebt staan, dan passen je iconen niet bij die kleur, dus pak je ook paarse iconen. Zo simpel is dat toch? Ik snap best je mening, dat vooral jongeren skins gebruiken, en liefst elke maand van skin wisselen. Dat vind ik zelf ook overdreven, namelijk, maar stel dat je de iconen van Outlook Express afschuwelijk vindt. Wat moet je dan? Een gepatchte versie installeren? Heus niet, amper mensen weten van het bestaan ervan en het is een hels karwei om in heel Windows al de benodigde bestanden te veranderen, ik spreek uit ervaring. Een ander programma gebruiken, dat is ook zo drastisch. Hetzelfde met bv. WinAmp, gigantisch veel skins, mar ik betwijfel of je de classic skin gebruikt voor WA5). Wil je een echte mediaplayer, en zit je niet in met uiterlijk, dan zou je bv. foobar gebruiken, maar ik draai die zelf ook met een skin, omdat die een handiger overzicht van mijn muziek biedt. Skins, met mate dus (zo extreem veel skins bestaan er overigens niet voor Thunderbird, het is enkel de mogelijkheid die telt. De kans die je hebt om hem aan te passen aan je wensen want die zijn voor iedereen anders. Het is in ieder geval geen nadeel, je gebruikt die functie toch gewoon als je dat wilt en anders niet)...
Oud 06-12-2004, 22:33
Orion
Orion is offline
Wat een nieuws zeg hoe oud is Thunderbird nou al niet....
Oud 07-12-2004, 08:15
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Orion schreef op 06-12-2004 @ 23:33 :
Hoe oud is Thunderbird nou al niet....
Och..2 jaartjes al.
Oud 07-12-2004, 11:49
ILUsion
ILUsion is offline
FYI, hier de nieuwe versie van thunderbird: 1.0 Final:
http://www.mozilla.org/products/thunderbird
Oud 07-12-2004, 14:53
D@mien
D@mien is offline
Kep Thunderbird erop gezet...(had ik mezelf beloofd te doen als GMail POP3 kreeg...en dat las ik dus in dit topic...)
Het ziet dr strak uit...allleen sorteert ie de accounts links in beeld niet hoe ik dat wil...is dat te fixen, of moet ik daar mee leven?

Ik zie in firefox onder Tools ook de optie 'read mail(0 new)' staan...heeft dit iets te maken met Thunderbird?
Oud 07-12-2004, 15:49
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-12-2004 @ 15:53 :
Ik zie in firefox onder Tools ook de optie 'read mail(0 new)' staan...heeft dit iets te maken met Thunderbird?
Volgens mij wel.
Oud 07-12-2004, 17:38
ILUsion
ILUsion is offline
Die Read Mail is de integratie met Thunderbird Misschien dat het ook voor andere clients werkt, maar een echt handige functie vind ik het niet
Oud 07-12-2004, 17:49
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 07-12-2004 @ 18:38 :
Die Read Mail is de integratie met Thunderbird Misschien dat het ook voor andere clients werkt, maar een echt handige functie vind ik het niet
Hoe krijg ik dat werkende? want hij lijkt het niet te doen bij mij...of checkt ie maar eens in de zoveel tijd op mail?
Oud 07-12-2004, 18:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 06-12-2004 @ 22:00 :
Smaken verschillen, dus sommigen vinden de themes bv. niet mooi, daarom dat ik ook op console doelde. Met console heb je veel meer mogelijkehden dan visueel, maar je hebt alles natuurlijk niet zo visueel en dat is voor veel mensen een afschrikker. Zo ook met themes: als je zelf een theme gebruikt omdat je computer bv. blauw niet mooi vindt en je dus je een paarse theme hebt staan, dan passen je iconen niet bij die kleur, dus pak je ook paarse iconen. Zo simpel is dat toch? Ik snap best je mening, dat vooral jongeren skins gebruiken, en liefst elke maand van skin wisselen. Dat vind ik zelf ook overdreven, namelijk, maar stel dat je de iconen van Outlook Express afschuwelijk vindt. Wat moet je dan? Een gepatchte versie installeren? Heus niet, amper mensen weten van het bestaan ervan en het is een hels karwei om in heel Windows al de benodigde bestanden te veranderen, ik spreek uit ervaring. Een ander programma gebruiken, dat is ook zo drastisch. Hetzelfde met bv. WinAmp, gigantisch veel skins, mar ik betwijfel of je de classic skin gebruikt voor WA5). Wil je een echte mediaplayer, en zit je niet in met uiterlijk, dan zou je bv. foobar gebruiken, maar ik draai die zelf ook met een skin, omdat die een handiger overzicht van mijn muziek biedt. Skins, met mate dus (zo extreem veel skins bestaan er overigens niet voor Thunderbird, het is enkel de mogelijkheid die telt. De kans die je hebt om hem aan te passen aan je wensen want die zijn voor iedereen anders. Het is in ieder geval geen nadeel, je gebruikt die functie toch gewoon als je dat wilt en anders niet)...
Dat je iets visueel niet aantrekkelijk vindt, is heel iets anders dan door een GUI sneller kunnen werken. Ik gebruik winamp 5.01 met de classic skin Ik werkte, tot vorige maand al jaaaren met de standaard blauwe achtergrond van windows, nu heb ik een of andere pleurisfoto, maar dat hoeft zo nodig niet. Ik heb ook geen rare geluidjes, toeters en bellen etc. Ik snap ook wel, dat sommigen themes willen gebruiken, maar ik vind het een beetje loos in een vergelijking. Aangezien het er om gaat wat het standaard thema is. Als je een standaard een klote thema hebt, dan heb je wel iets aan spngebob themes ja, maar als je standaard een goed uiterlijkje hebt... (zoals winamp ). Maargoed, het is niet zo dat thema's iets slechts zijn (integendeel), alleen ik vind het een erg matig argument om mee te nemen in een vergelijking. MAargoed dat zal wel iets persoonlijks zijn

Citaat:
ILUsion schreef op 06-12-2004 @ 22:21 :
Waarom zou Freyk geen reclame mogen maken voor FireFox/Mozilla/Thunderbird/Open-Source ? Als je enthousiast bent over een product is dat toch normaal??? *blabla*
Thunderbird mag van mij absoluut, daar gaat het in dit topic om!
Daarbij is coca cola een uitermate lekker drankje, vooral te nuttigen achter de computer (hopelijk snap je wat ik bedoel ).

Je hoort mij geen slecht woord zeggen over open source... (hooguit over die source zelf )
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:26
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
D@mien schreef op 07-12-2004 @ 18:49 :
Hoe krijg ik dat werkende? want hij lijkt het niet te doen bij mij...of checkt ie maar eens in de zoveel tijd op mail?
Eigenlijk, ik heb geen idee: ik kan hem wel vragen een nieuw bericht te beginnen, maar direct naaar Thunderbird overspringen door op "1 new message" te klikken, lukt niet
Volgens mij update die vanuit Thunderbird om de paar minuten of bij het opstarten/afsluiten (enkel dat laatste heb ik gecheckt).
Misschien moet je wel Thunderbird op laten staan om het te laten werken (en dan krijg je toch een venstertje dat er nieuwe berichten zijn, zoals bij MSN etc.)
Oud 07-12-2004, 19:04
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 07-12-2004 @ 19:26 :
Eigenlijk, ik heb geen idee: ik kan hem wel vragen een nieuw bericht te beginnen, maar direct naaar Thunderbird overspringen door op "1 new message" te klikken, lukt niet
Volgens mij update die vanuit Thunderbird om de paar minuten of bij het opstarten/afsluiten (enkel dat laatste heb ik gecheckt).
Misschien moet je wel Thunderbird op laten staan om het te laten werken (en dan krijg je toch een venstertje dat er nieuwe berichten zijn, zoals bij MSN etc.)
Idd... ik krijg zo'n popup dingetje netals MSN dat doet bij hotmail...én ik krijg een enveloppie in mn systemtray
Maar dr zal wel een truucje achter zitten...
Oud 07-12-2004, 23:14
Krekker
Krekker is offline
Ik vraag me eigenlijk af of thunderbird de mogelijkheid heeft om je account met een wachtwoord te beveiligen. De laatste keer dat ik thunderbird uitprobeerde kon ik het namelijk niet vinden. Als ik weet hoe dat moet heb ik eigenlijk geen enkele reden meer om langer vastgekleefd te zitten aan outlook-express.

En ehm... zijn er nog belangrijke redenen waarom het belangrijk zou kunnen zijn om te wachten tot de gold status is bereikt?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 09:27
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Krekker schreef op 08-12-2004 @ 00:14 :
En ehm... zijn er nog belangrijke redenen waarom het belangrijk zou kunnen zijn om te wachten tot de gold status is bereikt?
Hij is al gold.
Oud 08-12-2004, 09:30
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Manuzhai schreef op 08-12-2004 @ 10:27 :
Hij is al gold.
Sinds gisteren
Oud 08-12-2004, 09:34
Manuzhai
Manuzhai is offline
Fade of Light en ILLUsion, zie hier voor jullie Open Source verhaal.
Oud 08-12-2004, 10:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
[list][*]Mail ophalen en verzenden is veel sneller.
Geloof je het zelf?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 11:00
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Ik vraag me eigenlijk af of thunderbird de mogelijkheid heeft om je account met een wachtwoord te beveiligen. De laatste keer dat ik thunderbird uitprobeerde kon ik het namelijk niet vinden. Als ik weet hoe dat moet heb ik eigenlijk geen enkele reden meer om langer vastgekleefd te zitten aan outlook-express.

Je kan instellen dat je je wachtwoord nodig hebt om je mail op te halen, dat is standaard (bij de eerste keer krijg je de vraag om het wachtwoord in te geven en dan de vraag of hij het moet opslaan).
Je profiel kan je niet beveiligen, voor zover ik zie, maar ik zal het eens posten op de site voor je. Wat je wel kan doen, als je een NT-systeem of Linux-systeem hebt, is gewoon de map ontoegankelijk maken voor andere gebruikers of zelfs encrypteren. Dat is wat ze bij Mozilla zeggen dat je kan doen (dat was een tip voor Mozilla, maar die zal ook wel werken voor Thunderbird)
Oud 08-12-2004, 11:40
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
Chimera schreef op 08-12-2004 @ 11:50 :
Geloof je het zelf?
Ja, lang leve @home
Oud 08-12-2004, 22:58
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 08-12-2004 @ 12:00 :
Je kan instellen dat je je wachtwoord nodig hebt om je mail op te halen, dat is standaard (bij de eerste keer krijg je de vraag om het wachtwoord in te geven en dan de vraag of hij het moet opslaan).
Je profiel kan je niet beveiligen, voor zover ik zie, maar ik zal het eens posten op de site voor je. Wat je wel kan doen, als je een NT-systeem of Linux-systeem hebt, is gewoon de map ontoegankelijk maken voor andere gebruikers of zelfs encrypteren. Dat is wat ze bij Mozilla zeggen dat je kan doen (dat was een tip voor Mozilla, maar die zal ook wel werken voor Thunderbird)
Tja, het probleem is dat er ook andere gebruikers op deze computer zijn met adminrechten.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 14:04
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Krekker schreef op 08-12-2004 @ 23:58 :
Tja, het probleem is dat er ook andere gebruikers op deze computer zijn met adminrechten.
Ehm, even denken: als ze toegang hebben tot de geruiker "administrator" of als je XP Home hebt, is dit geen zak waard, maar anders wel: encrypteer je profielmap gewoon vanuit je eigen account.
Met dat encrypteren moet je steeds 2 dingen in het oog houden:
- de gebruiker "administrator" kan wel aan die bestanden (of hij kan ze in ieder geval decrypteren vermits hij recovery agent is)
- met speciale tooltjes kan je alles ook herstellen (heb ik zelf eens gedaan omdat ik een oude Windows-schijf had met daar die bestanden nog op)
- andere administrators kunnen er niet aan

In ieder geval staat het op het Mozilla Forum, maar ik heb nog geen antwoord gehad of het wel/niet kan.http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=179430

edit:
sorry, wel al antwoord gehad:

Andere mogelijkheid is PGP te gebruiken voor het encrypteren, dan heb je natuurlijk ook geen last van andere admins en dit werkt ook op oudere systemen
http://www.pgp.com/products/index.html
http://www.pgpi.org/products/pgp/versions/freeware/
http://www.openpgp.org

Laatst gewijzigd op 09-12-2004 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 16:00
Maurice
Maurice is offline
als ik op Get Mail klik zegt ie dat het zenden van het password mislukt, omdat ie niet goed is. maar waar kan ik dit veranderen?
Oud 20-12-2004, 18:33
ILUsion
ILUsion is offline
Tools > Options > Advanced > Saved Passwords > View Saved Passwords (kies hier je account uit die niet meer werkt) > Remove. De volgende keer zal ie hem weer vragen, hoop ik; dan kun je het juiste ingeven
Oud 20-12-2004, 18:37
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Krekker schreef op 08-12-2004 @ 23:58 :
Maar zijn er mensen die echt toegang hebben tot de account "Administrator" (adminrechten maakt niets uit voor encryptie, je hebt een sleutel nodig en die heeft enkel de gebruiker die alles encrypteert; en de gebruiker "administrator" heeft een soort loper, waarmee hij bestanden die op die installatie van Windows geëncrypteerd zijn, kan openen (juister gezegd: hij is de herstelaccount, als er iets misloopt met je eigen account, kan je niet aan geëncrypteerde bestanden behalve via "Administrator")? Voor XP Home, zou ik het niet weten, maar dat zou je kunnen testen. Anders iets PGP-achtigs proberen, misschien? Er zijn veel tooltjes die je bestanden kunnen encrypteren, het gebruiksgemak van elk tooltje moet je natuurlijk zelf vaststellen. HTH
Oud 20-12-2004, 18:39
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
freyk schreef op 08-12-2004 @ 12:40 :
Offtopic:
Ja, lang leve @home
Als je argumenten voor Thunderbird, wilt aanhalen, doe me dan een pleziertje. Door zo'n debiel argument aan te halen, haal je het imago van míjn e-mail-client naar beneden
Offtopic: sorry voor 3 posts achter elkaar
Oud 21-12-2004, 08:36
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Ik vraag me eigenlijk af of thunderbird de mogelijkheid heeft om je account met een wachtwoord te beveiligen.
Yep, gewoon naar settings gaan en bij Advanced kun je een Master Password instellen. Merk op dat deze alleen je wachtwoord extra beveiligt. Bij het ophalen van je mail moet je je master password dan invullen, elke keer dat je het programma afsluit en opnieuw opstart. Zodoende kan je wachtwoord niet ontfutseld worden, maar je al opgehaalde mail kunnen mensen wel lezen.

Tip: kijk eens naar de Enigmail extensie, GPG encrypted email.
Oud 21-12-2004, 09:56
Verwijderd
Ik vind vooral het lezen van nieuws in thunderbird erg vervelend. Als je aan de sortering zit dan geeft 'ie opeens weer een unthreaded lijst of de datumsortering klopt niet meer als je naar threaded gaat. Als je naar threaded gaat dan zijn alle topics automatisch expanded enzo (Ja ik weet dat je het met \ weer inklapt, maar dat zijn allemaal extra acties).

Voor nieuws is het voorlopig voor mij nog XNews
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:11
Maurice
Maurice is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 20-12-2004 @ 19:33 :
Tools > Options > Advanced > Saved Passwords > View Saved Passwords (kies hier je account uit die niet meer werkt) > Remove. De volgende keer zal ie hem weer vragen, hoop ik; dan kun je het juiste ingeven
merci
Oud 22-12-2004, 13:18
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-12-2004 @ 09:36 :
Yep, gewoon naar settings gaan en bij Advanced kun je een Master Password instellen. Merk op dat deze alleen je wachtwoord extra beveiligt. Bij het ophalen van je mail moet je je master password dan invullen, elke keer dat je het programma afsluit en opnieuw opstart. Zodoende kan je wachtwoord niet ontfutseld worden, maar je al opgehaalde mail kunnen mensen wel lezen.

Tip: kijk eens naar de Enigmail extensie, GPG encrypted email.
Mwa, het gaat me erom dat mensen mn mail niet kunnen lezen eigenlijk. Ook de reeds binnengehaalde mail niet.

En die enigmail extensie zorgt er als ik het goed heb begrepen alleen voor dat je email tijdens het zenden gecodeerd wordt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:53
Twan1986
Twan1986 is offline
ik heb een probleempje met Thunderbird,

in outlook expres had ik 4 accounts ingestelt en deze zijn alle 4 meegenomen naar thunderbird. nu is het probleem dat als ik mijn mail check, mijn mail niet wordt uitgesorteerd zoals het gebeurde in Outlook expres.

In de nederlands talige versie van outlook heette deze functie berichtregels. kan iemand mij zeggen waar ik dit terug vind in thunderbird?

alvast bedankt
Oud 22-12-2004, 20:44
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Twan1986 schreef op 22-12-2004 @ 17:53 :
ik heb een probleempje met Thunderbird,

in outlook expres had ik 4 accounts ingestelt en deze zijn alle 4 meegenomen naar thunderbird. nu is het probleem dat als ik mijn mail check, mijn mail niet wordt uitgesorteerd zoals het gebeurde in Outlook expres.

In de nederlands talige versie van outlook heette deze functie berichtregels. kan iemand mij zeggen waar ik dit terug vind in thunderbird?

alvast bedankt
Inderdaad, die worden niet mee overgenomen enkel je mail kan je overnemen (is met alle clients zo, dacht ik). In Thunderbird noemen ze "Message Filters", vergeet ook niet dat ze afzonderlijk voor elke mailbox werken, tenzij je ze allemaal in Local Folders laat toekomen. Ik vind dit wel een groot voordeel, omdat je bij Outlook Express altijd een map inbox hebt en daarnaast een map Hotmail. Nu heb ik liever alles op een hoop, dus dat kan met Thunderbird. Zo moet je de regels maar een keer uitleggen, omdat het kopiëren van een regel nogal omslachtig is.
Reageren

Regels voor berichten