Ik vind het best leuk gedaan met die kringloop van verliefd worden, er niets mee doen en het kwijt willen raken en dan weer opnieuw in dezelfde situatie terecht komen.
Citaat:
blink182-bella schreef op 18-02-2004 @ 13:07:
Lopend de nacht in gaan
met liefde aan mijn zijde
liggend weer opstaan
verblijdend is mijn liefde
wachtend op een antwoord
|
Leuke strofe, alhoewel het geheel nog niet echt duidelijk overkomt, maar dat komt later goed. Misschien zou het mooier zijn als je van lopend wandelend zou maken(loopt m.i. beter) en niet twee keer binnen een strofe het woord liefde neemt, dan gaat het snel vervelen, ik zou het 1 keer door een ander woord vervangen, iets van passie ofzo. Ook zou ik de derde regel iets langer maken, waardoor het beter zou lopen.
Citaat:
Zittend de nacht in gaan
met ongerustheid aan mijn zijde
zittend weer opstaan
nerveuze liefde
wachtend op een antwoord
|
Het concept begint hier al wat duidelijker te worden, maar ik zou het mooier vinden als je tussen zittend en de nog een woordje van 1 lettergreep zou doen, de derde regel iets langer zou maken en de vierde regel net zo zou maken (qua ritme) als in de eerste strofe.
Citaat:
Liggend de nacht in gaan
met boosheid aan mijn zijde
lopend weer opstaan
vervelend zeg, die liefde
wachtend op eem antwoord
|
Hetzelfde als bij de vorige strofes, een lettergreep bij de eerste regel, de derde iets langer, maar de vierde loopt hier wel goed. Misschien van boosheid woede maken? Dat vind ik een krachtiger en mooier woord. Ik vind het wel goed dat er een duidelijke structuur in je inhoud zit, die pas naarmate je verder komt met lezen duidelijk wordt

.
Citaat:
Huilend de nacht in gaan
de liefde weggevlogen
rennend opstaan
mijn liefdesverdriet lijkt eeuwig
rot maar op met je antwoord!
|
in plaats van huilend, jammerend ofzo? Verder hetzelfde verhaal, je inhoud en verwoording zijn best goed, maar het loopt niet overal even lekker en het probleem zit steeds bij dezelfde regels(1e en 3e), vierde regel is hier ook ietsje anders, maar hier stoort het me niet zo.
Citaat:
ontspannend de nacht in gaan
die jongen is vergeten
nieuwe jongen in het zicht
lichte vlinders in mijn buik
zal ik wachten op een antwoord?
|
Kijk, hier loopt die eerste regel wel goed

. Hier loopt de hele strofe goed. Zo zouden ze allemaal moeten zijn

.
Ik hoop dat ik niet teveel kritiek heb gegeven, je hoeft niets te veranderen natuurlijk

.