Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2003, 18:38
Sangria
Sangria is offline
Dit is zo verwarrend.. Een goede vriend en ik hebben een soort nèt-niet relatie. Het ziet er naar uit dat het wel serieus iets tussen ons kan worden, maar voor mij licht er nog 1 obstakel.. Ik vind hem eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk En dat is toch wel iets wat ik heel belangrijk vind. Als ik hem spreek via de telefoon ben ik zn looks binnen no time vergeten want hij is zo leuk, lief en grappig. Als ik hem zie valt het me natuurlijk wel op. Toch weerhoudt het me er niet van om met hem te zoenen. Alleen als ik er over na ga denken.. Ik wil gewoon een vriendje die in mijn ogen (dat zegt ook niks ) knap is en leuk en lief etc. Maar tegelijkertijd schaam ik me zó voor die gedachte want het klinkt echt oppervlakkig en zo wil ik niet zijn. Maar ik kan me er gewoon niet overheen zetten. Wat moet ik nou doen? Toch iets met hem nemen? Of is dat oneerlijk? Ik voel me echt zo lullig
Oud 09-09-2003, 18:45
Verwijderd
Dat had ik eerst dus ook.. maar naarmate je meer voor iemand gaat voelen dan ga je diegene ook aantrekkelijker vinden. Echt waar. Het hangt er dus vanaf wat er met je gevoel gebeurt. Ik had echt precies hetzelfde als jij, misschien nog wel erger. Maar nu vind ik 'm juist super aantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:45
Verwijderd
Als je ècht verliefd zou zijn, zou je hem toch wel aantrekkelijk vinden?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 18:50
shameonme
shameonme is offline
Ik begrijp dat het verwarrend voor je is.
Je vraagt je vast af wat andere mensen denken als ze jou met hem zien lopen, etc. maar hier moet je je echt niets van aantrekken hoor! jij weet hoe hij echt is.. van binnen.. en dat is heel belangrijk. ( ik zeg niet 't belangrijkste )

Ik begrijp ook dat je je lullig voelt tegenover hem, maar ik denk dat het heel normaal is dat je je hier een beetje zorgen over maakt.
De meeste meiden hebben 't liefst een jongen die echt alles heeft; hij is lief, aardig, zorgzaam, betrouwbaar en ziet er ook nog eens supergoed uit.
maar deze zijn er maar heel weinig.. niemand is perfect..

Ik denk dat als je echt gek van iemand bent, je hier wel doorheen kunt kijken.

heel veel suc6...
Oud 09-09-2003, 18:57
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-09-2003 @ 19:45:
Dat had ik eerst dus ook.. maar naarmate je meer voor iemand gaat voelen dan ga je diegene ook aantrekkelijker vinden. Echt waar. Het hangt er dus vanaf wat er met je gevoel gebeurt. Ik had echt precies hetzelfde als jij, misschien nog wel erger. Maar nu vind ik 'm juist super aantrekkelijk.
Dat klopt wel ja.. ik ken hem nu ongeveer 3jaar en hij vindt me al die tijd al leuk terwijl ik in het begin alleen vrienden wou zijn. Nu het laatste half jaar ofzo begon ik hem leuker te vinden en inmiddels ben ik dus al met um naar bed geweest, iets wat ik 3jr geleden volstrekt onmogelijk achtte. Dus tis wel waar dat hoe beter je iemand leert kennen, hoe meer je erdoorheen kijkt. Maar toch, iedereen wil voor zijn geliefde de leukste, knapste, aantrekkelijkste persoon *ter wereld* zijn. Of iig aantrekkelijk gevonden worden. Nou, dat kan ik voor hem dus niet waarmaken. Ik zou ook niet tegen hem kunnen zeggen: wat ben je toch een lekker ding (zoals hij tegen mij zegt) want dat zou ik gewoon niet menen. Lekker hypocriet zou dat zijn. Dus ik vind het toch n btje moeilijk. Maar iig bedankt voor jullie reacties
Oud 09-09-2003, 19:00
telluriet
telluriet is offline
Ik zeg: Gaat het om de inhoud of om de verpakking?
Als 'ie maar oké is toch?
Oud 09-09-2003, 19:01
Boef
Boef is offline
Je kan toch ook op 'm vallen door z'n innerlijk, dat ie je daardoor aantrekt. Dat hoeft niet altijd perse uiterlijk te zijn...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:08
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
telluriet schreef op 09-09-2003 @ 20:00:
als het zo simpel was had ik hier natuurlijk geen topic neergezet. Begrijp me niet verkeerd, ik ben het wel met je eens, maar ergens toch weer niet. Je moet toch 100% voor iemand gaan? Toch niet 90% Zucht, ik ben een moeilijk persoon..
Oud 09-09-2003, 19:14
telluriet
telluriet is offline
Nou dan snap ik het ook niet meer hoor

Maar veel succes in elk geval
Oud 09-09-2003, 19:15
In_stilte
In_stilte is offline
Ik snap dat je twijfelt. Je wilt inderdaad gaan voor iemand zoals hij is en houden van hem zoals hij is. En je wilt dat hij t beste is van alles. Toch geloof ik dat je meer hebt aan het houden van zijn innerlijk, dan van zijn uiterlijk. Ik geloof dat als je iets met hem krijgt het wel goedkomt. Het is duidelijk dat je veel om hem geeft en echt naarmate je meer van iemand houd komt de rest ook wel.

Het is jou leven en jou liefde, laat de rest van de wereld erbuiten en je bent super gelukkig, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 09-09-2003 @ 19:57:
Maar toch, iedereen wil voor zijn geliefde de leukste, knapste, aantrekkelijkste persoon *ter wereld* zijn. Of iig aantrekkelijk gevonden worden. Nou, dat kan ik voor hem dus niet waarmaken. Ik zou ook niet tegen hem kunnen zeggen: wat ben je toch een lekker ding (zoals hij tegen mij zegt) want dat zou ik gewoon niet menen.
Hmm.. das wel vaag. Dat zet me trouwens weer aan het denken over m'n eigen situatie. Ik kan dat zeker tegen hem zeggen en dan meen ik het ook echt.. ik zeg het ook best vaak. Maar hij zegt eigenlijk nooit echt uit zichzelf iets positiefs over m'n uiterlijk.. en dan vindt hij dat het aan mij ligt dat ik graag zoiets wil horen, maar zoals jij zegt: dat is toch normaal..!
Hmmz..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 19:20
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
telluriet schreef op 09-09-2003 @ 20:00:
Ja hoor, alsof jij wasmiddel voor witte was koopt als de verpakking keurig ontlastingbruin gekleurd is. Zeker niet als er een pak naast staat dat allemaal frisse kleurtjes heeft.
De principes van marketing zijn ook bij mensen van toepassing. Je kunt er wel hypocriet en schijnheilig over doen, maar daar heb je alleen jezelf mee.

Stelling: Als er twijfel is, is er geen twijfel.
Oud 09-09-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 09-09-2003 @ 20:20:
Ja hoor, alsof jij wasmiddel voor witte was koopt als de verpakking keurig ontlastingbruin gekleurd is. Zeker niet als er een pak naast staat dat allemaal frisse kleurtjes heeft.
De principes van marketing zijn ook bij mensen van toepassing. Je kunt er wel hypocriet en schijnheilig over doen, maar daar heb je alleen jezelf mee.
Leuke vergelijking, maar die gaat hier natuurlijk totaal niet op.
In dit geval heb je al kennis gemaakt met dat wasmiddel met die lelijke verpakking. Het blijkt een hartstikke goed wasmiddel te zijn. Ik bedoel.. ze kent 'm al 3 jaar. Das iets anders dan iemand oppervlakkig tijdens het uitgaan op uiterlijk kiezen.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 21:20
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Oud 10-09-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 10-09-2003 @ 22:20:
Hij bedoelt dat je het niet moet doen als je twijfelt.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:03
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Para! schreef op 10-09-2003 @ 22:24:
Hij bedoelt dat je het niet moet doen als je twijfelt.
dacht al zoiets maar klinkt niet echt logisch zoals hij het stelt..
Oud 10-09-2003, 22:56
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Waarom twijfel je zo als jullie wel seks hebben gehad? Dat lijkt mij toch wel zo intiem en lichamelijk dat als dit écht een probleem voor je was dit niet gebeurd zou zijn. Of zeg ik nu iets heel raars.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 00:39
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef op 10-09-2003 @ 23:56:
Waarom twijfel je zo als jullie wel seks hebben gehad? Dat lijkt mij toch wel zo intiem en lichamelijk dat als dit écht een probleem voor je was dit niet gebeurd zou zijn. Of zeg ik nu iets heel raars.
ja ik weet het, ik begrijp ook niet echt veel van mezelf.. je hebt ook wel gelijk als ik er zo over nadenk, maar toch is er iets wat voor mij een relatie met hem in de weg staat. En dat is toch echt dat ik hem niet aantrekkelijk vind. Hmz, dit klinkt ook niet echt verhelderend...
Oud 11-09-2003, 08:30
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-09-2003 @ 20:18:
en dan vindt hij dat het aan mij ligt dat ik graag zoiets wil horen, maar zoals jij zegt: dat is toch normaal..!
Hmmz..
Het is zeker niet normaal dat een jongen dat soort dingen zegt... ik wilde het ook altijd horen, gewoon de bevestiging, maar dat komt door eigen onzekerheid, zoiets hoeft hij niet 'goed te praten'... er zijn niet veel jongens die dat wel zeggen... Maar als hij zou zeggen dat hij je de mooiste vond, zou je hem dan geloven, écht geloven?
Lijkt me niet he, dan is het hele nut weg, behalve dat je even je bevestiging hebt, maar wat je eigenlijk bevestigd 'wil' hebben, is dat hij je niet mooi vindt, omdat je dat zelf ook denkt... zodat je: 'zie je wel' kunt zeggen.
Oud 11-09-2003, 08:45
Williams
Williams is offline
kben best wel benieuwd hoe die jongen dr nou uitziet
Oud 11-09-2003, 09:48
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ja, ik ook wel.. Zit-ie op het forum?
Oud 11-09-2003, 10:08
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 11-09-2003 @ 10:48:
Ja, ik ook wel.. Zit-ie op het forum?
nee

denk je dan dat ik dit topic had geopend met mn eigen nick
Oud 11-09-2003, 10:08
elledc
elledc is offline
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt.
Er wordt steeds gezegd dat het karakter het belangrijkste is maar beide, innerlijk én uiterlijk gaan samen.
Het feit dat je erop let dat hij er minder goed uitziet, zegt al genoeg vind ik. Je kan toch niet je hele leven lang denken en verzwijgen dat hij eigenlijk totaal niet je stijl is van look?
Wat je natuurlijk ook kan doen is zijn 'look' veranderen, hem aansporen om zijn haar anders te leggen bijvoorbeeld. Of wat is het precies wat je stoort aan zijn uiterlijk, of is het zo erg dat er niet veel valt aan te doen?
Anyway, liefde draait uiteraard ook om uiterlijk dus ik begrijp heel goed dat dit een drempel is, vooral als je dat belangrijk acht, dat vind ik ook.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 10:20
Waldkrieger
Waldkrieger is offline
Citaat:
Eens.
Ben je bang binnen relaties zelf? Of om relaties aan te gaan?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 11:16
Soezen
Soezen is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 09-09-2003 @ 19:45:
Bij mij hetzelfde ja..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2003, 11:24
snoopy
snoopy is offline
Hmmm.... tis wel waar dat je iemand aantrekkelijker gaat vinden, als je iets voor diegene voelt, maar ja...
Als je m nu helemaal niet aantrekkelijk vindt, denk ik dat er toch niet echt een relatie inzit, voor jullie...
sorry.
Oud 11-09-2003, 12:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Sangria schreef op 11-09-2003 @ 11:08:
nee
denk je dan dat ik dit topic had geopend met mn eigen nick
Nee, maar je hebt geen avatar.. Altijd een aanwijzing dat iemand er nog niet zo lang zit..
Eigenlijk was ik gewoon te lui om te kijken hoeveel posts je had..
Oud 11-09-2003, 12:40
telluriet
telluriet is offline
Citaat:

Smoel dicht, ik probeer iemand te helpen
Oud 11-09-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-09-2003 @ 09:30:
Het is zeker niet normaal dat een jongen dat soort dingen zegt... ik wilde het ook altijd horen, gewoon de bevestiging, maar dat komt door eigen onzekerheid, zoiets hoeft hij niet 'goed te praten'... er zijn niet veel jongens die dat wel zeggen... Maar als hij zou zeggen dat hij je de mooiste vond, zou je hem dan geloven, écht geloven?
Lijkt me niet he, dan is het hele nut weg, behalve dat je even je bevestiging hebt, maar wat je eigenlijk bevestigd 'wil' hebben, is dat hij je niet mooi vindt, omdat je dat zelf ook denkt... zodat je: 'zie je wel' kunt zeggen.
Ik bedoel dat ik het normaal vind dat je je gevoelens uit.. kijk je naar de ander en je denkt "wow wat is hij/zij toch mooi/lekker/lief" dan zeg je dat toch vaak ook.. Het wordt toch ook normaal gevonden dat je vriend(in) in een bepaald stadium van de relatie weleens "ik hou van je" zegt. Het is normaal om lieve dingen tegen de persoon van wie je houdt te zeggen en als je iets op een bepaald moment heel sterk voelt dan zeg je dat meestal ook. Ik tenminste wel.
Het gaat hier dan ook niet om bevestiging, maar om wat voor relatie je hebt. Ik wil graag een nogal intense relatie, niet zo oppervlakkig van "we gaan af en toe wat leuks doen en sex hebben en over moeilijke dingen praten we niet", maar juist iemand met wie je kunt lachen en huilen, met wie je alles deelt. Tegen wie je alles kunt zeggen en tegen wie je je gevoelens durft te uiten.
Wordt er tegen mij niet gezegd dat hij mij mooi vindt (terwijl ik dat wel tegen hem zeg) dan kunnen er dus 2 oorzaken zijn: of hij vindt me idd niet mooi (maar in het type relatie die ik net beschreef hoort hij daar eerlijk over te zijn), of hij uit z'n gevoelens niet.. (althans.. waarom zou je wel meerdere keren per dag "ik hou van je" zeggen en niet "wat zie je er toch mooi uit".. ) Maargoed.. dat zijn dus problemen die nix met bevestiging te maken hebben maar met het type relatie waar ik naar verlang.
Maar dit is wel heel erg offtopic, dus nu hou ik m'n mond.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 13:10
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
telluriet schreef op 11-09-2003 @ 13:40:
Smoel dicht, ik probeer iemand te helpen
Noem jij het verspreiden van leugens helpen?
Curieuze definitie houd je er op na...
Oud 11-09-2003, 15:21
mina
mina is offline
Idem dito hiero..
Ik ben wel verliefd maar ik vind hem niet echt aantrekkelijk..
Hij is wel heel lief en aardig..
Ik denk dat het innerlijk voor een relatie een stuk belangerijker is dan het uiterlijk! Dus als je verliefd bent ga er dan voor!
Dan doe ik dat ook
Oud 11-09-2003, 17:23
Ninnoc
Ninnoc is offline
haha zo herkenbaar. Vaak kan ik me er wel overheen zetten in de zin dat ik lelijke mensen ook heen aantrekkelijk kan vinden door uitstraling enzo. Maar ik heb een goede vriend waarmee ik nogal eens zoen en shit en die vind ik ook niet aantrekkelijk heeel fout, maar hij zoent goed en dan heb ik mijn ogen dicht maar tja ik weet het dus ook niet.
Oud 11-09-2003, 17:59
miro
miro is offline
Hmz ik zou daar denk ik toch niet mee om kunnen gaan. Ik zie t ook als een soort vanzelfsprekendheid dat iemand aantrekkelijk is. Ik bedoel, je vindt m leuk, lief, grappig, is dat geen aantrekkelijkheid op zich?

Als ik mn vriend niet aantrekkelijk zou vinden, zou ik me ervoor schamen (ja eerlijk is eerlijk) en je voor iemand schamen is geen echte liefde.

[edit]typo[/edit]

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:24
Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Para! schreef op 09-09-2003 @ 19:45:
Als je ècht verliefd zou zijn, zou je hem toch wel aantrekkelijk vinden?
Dat denk ik eerlijk gezegd ook ja...
Oud 11-09-2003, 18:50
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
Williams schreef op 11-09-2003 @ 09:45:
kben best wel benieuwd hoe die jongen dr nou uitziet
ja ik ook, post eens een foto! Zo erg zal het toch niet zijn?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:51
luckyleo
luckyleo is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 11-09-2003 @ 19:24:
Dat denk ik eerlijk gezegd ook ja...
maar als iemand echt heeeel lelijk is, dan zou dat dus ook weer niet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 21:06
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 11-09-2003 @ 19:51:
maar als iemand echt heeeel lelijk is, dan zou dat dus ook weer niet kunnen.
ik heb nooit gezegd dat hij heeeel lelijk is, want dat valt ook wel weer mee maar ik vind hem gewoon niet aantrekkelijk..
Reageren

Regels voor berichten