Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Offtopic: ik had een 7.4 vandaag op mn SE-toets-vertaling, hoera! hoera! hoera! Citaat:
![]() Muts dat je bent. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
hee heb net gelezen waar jullie allemaal zijn. ik heb dit jaar ook cicero en we zijn bij hoofdstuk 9.
komt door de docent, hij is namelijk de auteur van de bundel ![]() ![]() maar wil niet zeggen dat we het perfect begrijpen. oja met welk proefvertaling zijn jullie nu bezig? dat is echt moeilijk. begrijp er geen flikker van
||
Citaat:
Maar ik ben niet de enige, kijk, als ik nou gesnapt had waar we mee bezig zijn, ok.. maar nu...
||
Citaat:
Aangezien we zowel in de kwt-teksten als in de gewone lessen het liefst een doorlopend verhaal vertalen, is het dus handig om met de kwt-teksten gewoon een stuk verderop te beginnen. De eerste keer waren we te ver begonnen (dat hadden we zo af vertaald tot het eind), dus later begonnen we weer een stukje terug. ![]()
Laatst gewijzigd op 08-12-2003 om 20:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij lopen we met allebei achter
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
We zijn in ieder geval nog met hoofdstuk 3 bezig, we lopen een beetje achter maar het gaat vast wel lukken neem ik aan
||
Citaat:
![]()
|
over welk boek m ag dit gaan?
Ik heb Roma 1 en 2 af, Fortuna hebben we een hoop uit gedaan en we zijn nu bezig met "Vita Activa" een (er is er nog een) examenbundel over Cicero. Onze lerares heeft echter veel op- en aanmerkingen op het boek, en er zijn kennelijk wel meer klassiek geleerden die het boek van inferieure kwaliteit achten (maar het andere is kennelijk NGO erger). Ik vindt het bijvoorbeeld heel irritant dat ze er vrij gemakkelijke woordjes bij zetten, maar bij lastige zinnen je niet vaak op gang helpen met vinden van de jusite volgorde. |
![]() |
|
![]() |
In wat voor tempo maken jullie dat dan... geloof er trouwens niks van want als ik het goed weet hoeven wij niet eens een hoofdstuk 9 te maken en gaat het maar tot hoofdstuk 5 of 6
We zijn in ieder geval nog met hoofdstuk 3 bezig, we lopen een beetje achter maar het gaat vast wel lukken neem ik aan. hebben we het wel over hetzelfde boek "vita activa". het boek gaat tot hoofdstuk 13. het zou een goed idee zijn om ff het boek eens door te bladeren. |
![]() |
|
ow, ik had de titel moeten lzen, sorry!
wij zijn bij hoofdstuk 7 geloof ik, iig de Droom van Scipio, maar wij krijgen steeds te horen dat wij achter liggen, moeten nu ook anderhalf tekst doen in het weekend ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wist niet eens dat er verschillende examen-boeken bestonden: best raar eigenlijk, want uiteindelijk moet je toch dezelfde stof kennen
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar alleen omdat mijn lerares voor ons ook het halve andere examenboek heeft gekopieërd omdat ze denkt dat we anders tekortkomen... *zucht* |
![]() |
|
Wij zijn met grieks nu halverwege het hoofdstuk over Helena. "Helena vraagt zich te mogen verdedigen" hebben we vorige week afgesloten.
Met latijn: als ambitiosus H4 is, dan moeten we voor morgen die tekst in het geheel af hebben. (otium cum dignitate)
||
Citaat:
Ik vinnut grappig hoe de titels elkaar eigenlijk tegen lijken te spreken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar dat zijn vast maar details. Geef toe, het komt allemaal wel neer op 'Ik ben goed en ik moet geprezen worden.' ![]()
|
![]() |
Cicero is een arrogante kwal, die zich constant zit op te hemelen. Hij had afgeschoten moeten worden, dan hadden wij nu misschien iets interessants kunnen vertalen. Maarja, zucht, dat zit er niet in. En mijn leraar had het uitgerekend. We zijn nog maar net over de helft. Blegh...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind examenstofbehandelingsvorderingen wel een mooi scrabblewoord, trouwens. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|