Voor een eerste keer is het zeker niet zo slecht. Maar de dingen die ik mooier zou vinden zijn:
- Geen puntjes(...) aan het eind van de regel, dat staat een beetje te dramatisch vind ik.
- 'en ook' weghalen in de tweede regel van de tweede strofe
- de rijm weghalen in die tweede strofe, het staat ook niet in de eerste en het staat ook, probeer misschien die derde regel te eindigen met het woord stilte(na stilte een witregel -dus ook echt stilte- geeft het extra kracht vind ik)
- 'voor mij' weghalen in de derde strofe, het voegt niet echt iets toe en de rijm vind ik niet echt mooi.
- na 'zou het uberhaupt bestaan' een vraagteken plaatsen in plaats van die puntjes, het is een vraag en ik houd niet van puntjes

.
- de eerste twee regels van de laatste strofe vind ik ook niet zo mooi, misschien iets van 'het slapen' in plaats van 'de slaap'? Dat is net iets anders en zegt hetzelfde, maar vind ik net iets mooier lopen.
- 'is het veel te stil.. /veel stiller dan ik wil...' Dat is een beetje dubbelop, als het niet stiller dan je wilt is, is het ook niet te stil, toch? Misschien kun je van 'veel te' een bijvoeglijk naamwoord maken waardoor het niet meer dubbelop is. Met de klanken zat je wel goed vind ik, misschien iets van giftig of bitter of zoiets, snap je wat ik bedoel? En dan zou ik bij de laatste regel na 'stiller' op een nieuwe regel beginnen, daardoor wordt het iets spannender vind ik. Dan krijg je dus iets als:
veel stiller
dan ik wil.
Pff, ik heb me wel een beetje uitgeleefd op je gedicht zeg, door deze waslijst aan veranderingen lijkt het misschien dat je gedicht superslecht is, maar dat is het zeker niet, je taalgebruik is erg leuk, vooral in de eerste twee strofen. Ik geef je gedicht een voldoende, en al meteen de eerste keer een voldoende is zeker niet mis

.