Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2004, 19:28
Fainne
Fainne is offline
Ik heb dit op het internet gezocht maar niet gevonden.
Mensenjaren omrekenen tot honden/kattenjaren is maal zoveel, maar ik weet het niet hoeveel.
Is wel tof om te weten hoe oud mijn kat is ten opzichte van mij

Weet iemand het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2004, 19:54
Verwijderd
Ze zeggen altijd dat een kat 7x zo oud is in kattenjaren. Een kat van 2 (mensen)jaren is in kattenjaren dus 14. Maar ik vind dat onzin. Hoe het met honden zit, weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:14
AlopiA
AlopiA is offline
ik dacht juist dat een hond x7 zo oud was
en een kat x18, maar dat hoorde ik pas laatst, maar dat lijkt me sterk..sterker nog, dat is grote onzin

het is gewoon een berekening als in:
mensen worden 80, katten worden 15,
80/15 = 5.33
dus als je het wilt berekenen moet je x5 doen, ongeveer, als ik het goed heb berekend. En dat heb ik wel, ongeveer x5 dus
Oud 17-02-2004, 17:25
Verwijderd
een hond 7 X zo oud zal dan ook niet kloppen, want een hond wordt gemiddeld een jaar of 13, toch? Dus dan is het eerder iets van 6 x.

Had het hier toevallig gisteren nog over
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:57
vivaldi
vivaldi is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 16-02-2004 @ 21:14:
ik dacht juist dat een hond x7 zo oud was
en een kat x18, maar dat hoorde ik pas laatst, maar dat lijkt me sterk..sterker nog, dat is grote onzin

het is gewoon een berekening als in:
mensen worden 80, katten worden 15,
80/15 = 5.33
dus als je het wilt berekenen moet je x5 doen, ongeveer, als ik het goed heb berekend. En dat heb ik wel, ongeveer x5 dus
precies, dat wilde ik ook zeggen. Lijkt me eigenlijk best logisch. En meestal worden honden 12 ja. 12 x7 = 84 nou dat lijkt me toch redelijk, want lang niet alle honden worden 12 dacht ik.
katten kunnen btw zelfs 20 worden. dus 80 : 20 = 4
als jij 16 bent dan moet je kat 4 zijn wil hij evenveel levenservaring hebben haha en anders is hij misschien wel wijzer.
Oud 24-02-2004, 12:14
Somebody Special
Somebody Special is offline
De meeste grote honden worden niet ouder dan een jaar of 6/7.
Ons Beagle teefje van net een jaar is nu loops, omgerekend is ze dus een jaar of 8, nou, ik ken geen kinderen die met 8 jaar ongesteld werden.
Het verhaal gaat dus niet helemaal op..
Oud 24-02-2004, 12:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 24-02-2004 @ 13:14:
De meeste grote honden worden niet ouder dan een jaar of 6/7.
Ons Beagle teefje van net een jaar is nu loops, omgerekend is ze dus een jaar of 8, nou, ik ken geen kinderen die met 8 jaar ongesteld werden.
Het verhaal gaat dus niet helemaal op..
Bij katten is het zo dat het eerste levensjaar van een kat geldt voor 16 mensenjaren omdat een kat na een jaar lichamelijk gezien volwassen is. Wellicht geldt er voor honden ook zoiets.
Oud 24-02-2004, 13:28
AlopiA
AlopiA is offline
Grote(re) honden kunnen ook wel ouder worden dan 6/7, onze vorige hond was namelijk middelgroot en werd 17, en onze hond van nu is nu al bijna 12 en is nog veel te blij voor z'n leeftijd
Oud 24-02-2004, 18:17
Somebody Special
Citaat:
AlopiA schreef op 24-02-2004 @ 14:28:
Grote(re) honden kunnen ook wel ouder worden dan 6/7, onze vorige hond was namelijk middelgroot en werd 17, en onze hond van nu is nu al bijna 12 en is nog veel te blij voor z'n leeftijd
Natuurlijk kunnen grote honden ook 12+ worden maar de meeste rassen (denk aan labradors etc. worden niet ouder dan 6/7)
Oud 24-02-2004, 18:34
Verwijderd
Onze oudste labrador is 11 en de jongste is 8.
En beiden nog (hyper)actief (af en toe op het irritante af)

Onze dierenarts zegt altijd over dat soort (grote) honden dat als ze 12 zijn dat ze dan zeg maar "voldaan hebben" of "hun doel hebben bereikt" moet je natuurlijk niet te letterlijk opvatten en 12 is zeker wel redelijk oud ja, maar een labrador wordt ECHT wel ouder dan 6/7.

Wij hebben een nest gehad van labadors (7 stuks) en die zijn nu allemaal 8 en ze leven allemaal nog, dus......
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 22:31
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 24-02-2004 @ 19:34:
Onze oudste labrador is 11 en de jongste is 8.
En beiden nog (hyper)actief (af en toe op het irritante af)

Onze dierenarts zegt altijd over dat soort (grote) honden dat als ze 12 zijn dat ze dan zeg maar "voldaan hebben" of "hun doel hebben bereikt" moet je natuurlijk niet te letterlijk opvatten en 12 is zeker wel redelijk oud ja, maar een labrador wordt ECHT wel ouder dan 6/7.

Wij hebben een nest gehad van labadors (7 stuks) en die zijn nu allemaal 8 en ze leven allemaal nog, dus......
Maar ze heeft wel gelijk denk ik, wat die labradors misschien niet maar ik denk dat ze wat betreft sint bernards en huskies enzo, de echt 'extreem' grote honden
ik dacht alleen dat ze bedoelde dat alle honden die (middel)groot zijn maar 6/7 worden maar dat bedoelde ze dus niet
Oud 24-02-2004, 22:44
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
onze oudste kat was 21, oudste hond was ergens tussen de 10 en de 15 ofzo.. dus het hangt er ook vanaf waar je woont (lichaamsbeweging) en hoe goed je ze voert (niet alleen blikjes) en zo. dan worden ze ook ouder.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 23:16
borrel
borrel is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 24-02-2004 @ 19:17:
Natuurlijk kunnen grote honden ook 12+ worden maar de meeste rassen (denk aan labradors etc. worden niet ouder dan 6/7)
Onzin.
Onze vorige hond (evengroot als labrador) is dik 15 geworden.
Dat is natuurlijk een uitzondering maar normaal gesproken worden die honden 10 - 12 jaar oud.

en even ontopic: volgens mij was het bij honden 6x of 7x
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:22
Somebody Special
"Gemiddeld genomen worden kleine honden wat ouder dan grote."

Bron

"De gemiddelde leversduur van een hond is ongeveer 13 jaar. Kleine rassen leven over het algemeen iets langer dan hun grote soortgenoten."

Bron

Goed, ontopic:

Omrekeningstabel katten-/hondenjaren in mensenjaren
Oud 25-02-2004, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 25-02-2004 @ 20:22:
"De gemiddelde leversduur van een hond is ongeveer 13 jaar. Kleine rassen leven over het algemeen iets langer dan hun grote soortgenoten."

Bron
6/7 jaar is niet 'iets' minder lang dan 13.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 19:57
Verwijderd
De eerste 2 jaar tellen voor 21 jaar. Alle jaren daarna moet je met 7 vermenigvuldigen. Een kat van 5 jaar is dus 42 jaar in mensenjaren.

Dierenmanieren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten