Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2005, 11:51
ssjpan
ssjpan is offline
We hebben sinds vorige week een jonge kat, maar het gaat niet goed samen met de hond. De kat doet steeds heel gemeen tegen de hond. Hij slaat en blaast naar haar. De hond is nu best bang en durft niet bij de kat in de buurt te komen.
Weet iemand misschien hoe ik dit dat kat kan afleren, en of het uiteindelijk wel goed zal gaan??
Oud 07-08-2005, 12:06
Verwijderd
Geef ze ook even de tijd om aan elkaar te wennen...

Ik kan me best voorstellen dat voor een jonge kat een hond eng en bedreigend is. Bovendien moeten dieren vaak (vrijwel altijd) aan elkaar wennen, daarna kan het soms plotseling heel anders gaan dan tijdens de 'wenperiode'.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 12:09
Martine1986
Martine1986 is offline
Ik denk dat er weinig is dat je zelf kunt doen, ik denk dat het vooral gewenning is. Wij hadden eerst alleen een hond, en toen hij +- een jaar oud was hebben we een kat gekregen (die ook +- 1 jaar oud was) De eerste week heeft de hond constant naar de kat zitten blaffen, daarna hebben ze elkaar een tijd een beetje ontweken, denk een maandje ofzo. En uiteindelijk zijn ze steeds meer naar elkaar toegegroeid, na een tijd speelden ze zelfs met elkaar en gingen ze samen in de mand liggen Ook liep de kat altijd mee als ik de hond uit ging laten =D
Ik weet niet of het altijd zo gaat, maar bij ons was het iig wel zo; hoe langer ze samen waren hoe beter het ging, er is alleen wel best veel tijd overheen gegaan..

edit: Hoe oud zijn de hond en kat trouwens? Het schijnt beter te gaan als ze allebei nog jong zijn..
Oud 07-08-2005, 12:17
ssjpan
ssjpan is offline
De kat is 2 maanden en de hond is 4 jaar ongeveer.

Ik denk dat ik gewoon maar afwacht.
Oud 07-08-2005, 12:20
wizkid
wizkid is offline
Je kan er idd weinig aan doen. Ze moeten gewoon aan elkaar wennen. Wij hebben ook 2 weken geleden een hond gehaald en in het begin waren 3 katten die we hebben bang voor hem en 1 kat was de hele tijd op hem aan het blazen en naar hem aan het meppen (die was dus niet bang voor hem). Nu gaat het alweer iets beter en durven 2 andere katten ook al naar binnen te komen en eens door het huis te lopen om te kijken wat er allemaal is verandert.
Je moet begrijpen dat het niet 123 verandert want het is toch een indringer.
Oud 07-08-2005, 21:21
Cookie
Cookie is offline
We hebben 4 katten en 1 hondje (zijn ongeveer evengroot)
Die katten blijven voornamelijk buiten en de hond is het meest binnen behalve als het lekker weer is buiten.

De oudste van die 4 katten blaast wel naarde hond en de hond is er een beetje bang voor. Volgens mij kan je dat niet veranderen, het ligt een beetje aan de aard van het beestje denk ik dan.

Met de andere 3 gaat het wel goed, die liggen tegen elkaar aan te slapen en spelen met elkaar.

Ik denk niet dat er veel aan te doen is eerlijk gezegd. Of de kat en de hond bijv gelijk op schoot nemen?? WEetnie of dat helpt.
succes dr mee.
Oud 08-08-2005, 10:43
Verwijderd
Meestal gaat dat na een tijdje over. Ik had dat ook bij twee katten (jaja, is anders dan een hond en een kat), eerst blazen enzo, maar later lagen ze naast/onder/op/tegen/in elkaar te slapen : )
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:24
AngelLena
AngelLena is offline
Geef het tijd. Die kat heeft zwaar het gevoel zichzelf te moeten verdedigen, over een tijdje zal dit wel ophouden als de kat doorheeft dat de hond hem niets zal doen. Is vaak een kwestie van rangorde die even moet worden bepaald. Als het nou over een paar weken nog niet over is, dan kan je de kat zachtjesaan eens straffen als hij gemeen doet tegen de hond. Niet meteen rigoreus, even stem verheffen en kijken wat er gebeurt.
Oud 08-08-2005, 17:15
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Dit is wss het begin.
Een vriendin van mij heeft een hond en die kregen er een kleine kat bij. In het begin reageerde de hond er heel raar op en nu likt hij de kat schoon en liggen ze samen in een mandje, het gaat zelfs zo goed dat er nu een kat bij is genomen.

Het ligt er maar net aan hoe speels je hond nog is / en de kat en wat ze al qua ervaringen gewend zijn van andere dieren, denk ik dan
Oud 10-08-2005, 14:27
Verwijderd
Wij hadden onze hond ook ongeveer 4 jaar toen we er een klein katje bijkregen . En dat katje was inderdaad behoorlijk agressief naar de hond toe maar na een tijdje ging dat steeds beter en beter. Nu wast de kat de hond en liggen ze samen in één mand. Geef het gewoon wat tijd.. En wees blij dat het niet andersom is . Een hond kan een kat neem ik aan heel wat meer pijn doen dan een kat een hond.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten