Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik wil zowiezo nog een gezellig maatje voor mijn reu, wordt zowiezo een vrouwtje dus
![]() Ook wil ik heel graag weer ratjes en gerbils en een oude, rustige kater is ook zeer welkom ![]() En afhankelijk van tijd, geld en ruimte wil ik ook graag nog een aantal honden erbij, ongetwijfeld herplaatsers. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ongecastreerde mannetjes stinken ook, maar zodra je ze laat helpen is dat ook over.
|
![]() |
Weet ik niet, ik vind dat je er genoeg tijd voor moet hebben, dat ze niet alleen 's avonds mensen moeten zien. Met katten is het wel wat anders, maar voor honden vind ik het zielig als ze 9/10 uur per dag alleen zitten
![]() Dus het ligt aan de toekomst ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nog een poes, of meerdere. En dan een babypoesje enzo
![]() Ik zou ook wel graag een hond willen, maar dat is toch net iets meer onderhoudt dan een kat en die kun je ook moeilijk een dag of meerdere dagen alleen laten enzo. Een kat is dus makkelijker. ![]() Verder weet ik het niet eigenlijk. Ik heb nu een aquarium en dat is eigenlijk wel prima, misschien een grotere op den duur, maar dat is nu nog niet echt mijn uitgangspunt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vorig jaar twee katten geadopteerd, eentje is gebleven
![]() Ik en mijn ex zouden eerder dit jaar een kort-harige dachshund krijgen maardat ging niet door, op zich zou ik er nog steeds graag 1 willen! Ik wil graag zodra ik een huisje koop (volgend jaar ![]() Voor de rest, geen cavia's, katten of ander ongedierte, een aquarium zou mooi zijn want ik ben altijd al gefasiceerd geweest met water etc. Maar eerst wil ik heel graag een hondje! ![]() |
![]() |
|
Ik wil nog wel eens een echt aquarium en niet alleen een vissenkom. Verder wil ik zeker weten een kat als ik weer echt in een gewoon huis woon en niet meer in een studentenhuis. Ik wil nu al graag een ratje, cavia of konijn maar dat vind ik zielig zolang ik nog zoveel weg ben dus dat moet ook even wachten.
|
![]() |
Binnen nu en een jaartje wil ik gaan kijken naar een cane corso-pupje (eerst nog even doorsparen, en mijn eigen leventje ordenen). Een blauw (gestroomlijnde) of zwart reutje met relatief veel witte aftekeningen.
![]() Een huiskat, of fretjes lijken me ook wel erg leuk. En in de toekomst zou ik best een klein boerderijtje met wat dieren willen hebben, of anders in ieder geval wat geitjes en een shetlandpony voor mijn (buur)kinderen ![]()
|
Ik wil nog minstens één kat, twee katten vind ik een mooi aantal, vooral omdat ze zo leuk met elkaar konden spelen. Maar hier thuis willen ze niet opnieuw een tweede kat, ze vinden een kat en een hond wel genoeg. Heel erg spijtig vind ik, vooral omdat het verschil met één of twee katten in mijn ogen echt miniem is.
Voor de rest, ik zou in de toekomst graag nog een Australian Kelpie hebben, dat vind ik ook heel erg mooie honden. Net zoals Australian Cattledogs, trouwens. Maar voorlopig blijft mijn favoriet de Australian Shepherd, dus als er in de toekomst nog een hond zou komen, zou 't waarschijnlijk terug een Aussie zijn. (Ik heb precies iets met Australische honden ![]() Maar ik denk niet dat er een tweede hond gaat komen, zeker de eerste tijd niet, één is wel genoeg. Ik denk niet dat ik de tijd en energie zou hebben om twéé grote, actieve honden te hebben.
|
Verwijderd
|
Ik wil een kat, of 2
![]() Misschien ook wel een fret ofzo, maar die beestjes hebben zóveel aandacht nodig, dat lijkt me ook nog best moeilijk. Maar ze zijn wel heel grappig ![]() |
![]() |
|
Katten! Twee of drie! Ik wilde altijd een grijs cypers, maar nu heb ik een rode (ook een plaatje trouwens).
En in de tuin konijnen, en zijdehoenders. Mijn vriend is meer een hondenmens, dus dan ook een hond. Een middelgrote (herder, husky-achtige). En als we nu toch bezig zijn, wil ik ook wel een paardje voor mij en een paard voor mijn vriend. En veel ruimte, en veel geld... Nah, katten komen er sowieso ![]()
|
Ik vind zoveel dieren leuk... Momenteel heb ik een paard en een hamster. Maar ik zou nog wel een kat willen en een hond. zo een bijvoorbeeld:
![]() Daarnaast wil ik op paardengebied ook nog heel veel. Zou graag een lusitano ofzo willen en later misschien een spannetje miniwelshjes. En fretten vind ik ook erg leuk.
||
Citaat:
Verder hebben we een rode kater en een witte langharige pers. Ik zou niet weten wat voor dieren ik verder nog zou willen. Vind het wel mooi zo ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb nu een hond, maar die zit thuis en ik op kot. In de toekomst zou ik graag een lieve kat hebben die veel slaapt, zoals ik.
Er zijn verder veel dieren die echt cool zijn maar toch veel onderhoud/aandacht eisen zoals Aquaria, honden, een uil enz.
||
![]() |
Citaat:
Een Amerikaanse Stafford zonder stamboom valt dus zonder pardon onder deze regeling. Een Amerikaanse Bulldog kruising/ Boxer Kruising kunnen ook de uiterlijke kenmerken geven van een pitbullachtige en zijn daarom verboden. De inbeslagname van en het proces om je hond is een drama voor zowel hond als baas. Geen contact en je krijgt je hond pas terug op het moment dat deze al dood is. Tevens blijken de inbeslaggenomen honden in schandalige omstandigheden te verblijven (http://www.ukce.nl) Tot zover de (kromme) wetgeving ![]() Daarbij is het zo dat je van een stamboomloze hond NOOIT weet wat er precies inzit. Zowel de Rottweiler als de Am. Stafford moeten beide ouderdieren een MAG-test (maatschappelijk aanvaardbaar gedrag) hebben gehaald om de pups van een stamboom te kunnen voorzien. Bij de Am. Stafford is men al jaren bezig om de agressiviteit er (gedeeltelijk) uit te fokken, omdat het gewoon voor problemen kan zorgen in een drukke volgepropte maatschappij zoals in Nederland. Dit geldt ook voor de Rottweiler. Het streven is om deze rassen zo stabiel mogelijk te krijgen, men moet ook wel anders komen de Rottweiler en de Dogo Argentino etc ook binnen no-time op de 'dodenlijst' van de RAD. Bij de meeste stamboomloze honden is het zo dat mensen voor de lol een keer een nestje willen en zich niet echt bezig houden met karakter en afstamming. Als zo'n pup vervolgens in verkeerde handen terecht komt, kun je een moordwapen creeeren. Ik ben zowiezo voor het fokken met stamboom, maar juist bij deze hondenrassen nog meer omdat hun bestaan gewoon aan een zijden draadje hangt. |
![]() |
|
Een, of meerdere honden. Bij voorkeur een weimaraner, groot en zilver dus, of een australian shepherd. Eigenlijk wil ik ook graag 2 paarden, een fries en een shetje, maar dat wil ik alleen als ik er écht voldoende tijd, geld en ruimte voor heb.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik fok zelf niet. Ik weet ook niet of ik dat uberhaupt wel wil. Er zitten veel haken en ogen aan en er kunnen tijdens een bevalling ook veel complicaties optreden. Bovendien is de fokkerswereld hard en hypocriet. Kwaadsprekerij en roddelen komt héél veel voor. ![]() |
![]() |
|
Ik ben van huis uit gewend om konijnen te hebben en ik blijf erbij dat dat geweldige huisdiertjes zijn. Die zou ik "later" ook best willen. Mijn ouders hebben ook goudvissen in een vijver in de tuin, maar dat boeit me helemaal niet.
Mijn vriend is helaas niet zo van de huisdieren, zij hadden vroeger thuis alleen een parkiet. Hij zou wel een hondje willen als we er genoeg tijd voor hebben, maar ik geloof niet dat dat er ooit echt inzit. Ik vind het zielig als zo'n beestje de hele dag thuis moet wachten tot het baasje weer terug is. En ik ben ook helemaal geen honden-mens. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 |