Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 13:13
Sade
Sade is offline
Naar aanleiding van het topic dat de opwinding tijdens het condoom omdoen verdwijnt, vroeg ik me af hoe de meningen hier verdeelt zijn over het gebruik van condooms.

Gebruiken jullie allemaal een condoom bij de seks? Zo ja, in combinatie met de Pil of andere voorbehoedsmiddelen?
En nog speciale redenen waarom het wel of niet gebruiken (afgezien van de voor de hand liggende redenen dat het (dubbel) safe is )?
Oud 25-02-2004, 14:02
deesmees
deesmees is offline
ik heb anderhalf jaar een vriend,hij was voor mij de eerste.

eerste tijd gebruikten we alleen condoom,nu ben ik aan de pil en gebruiken we daarbij geen condoom meer,vanwege het feit dat hij getest is op soa en ik dus verder geen seksuele contacten heb gehad en omdat alleen pil veilig genoeg is in ons opzicht,ik slik m regelmatig,nog nooit vergeten.
Oud 25-02-2004, 14:07
Lorelei
Lorelei is offline
Wel. Ik ben niet meer aan de pil omdat ik daar ziek en een beetje depressief van werd dus vandaar
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:07
leucomelas
leucomelas is offline
ik ben aan de prikpil, eens in de drie maanden laten zetten, heel makkelijk, geen gehannes elke dag met van die strippen en nooit ongesteld
verder geen condoom, zijn al 2 jaar bij elkaar en tja...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 14:14
Ilsje
Ilsje is offline
hoe gezond is zo'n prikpil? ik bedoel... nooit ongesteld zijn lijkt me niet echt natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 17:02
Blondt
Blondt is offline
Ik en mijn vriend gebruiken altijd een condoom en ik ben aan de pil. Ik was voor dat ik hem kende al aan de pil, en de condoom is omdat hij een soa kan hebben. Maar hij wil zich nog laten testen op soa's en dan hebben we geen condoom meer nodig
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:09
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ilsje schreef op 25-02-2004 @ 14:14:
hoe gezond is zo'n prikpil? ik bedoel... nooit ongesteld zijn lijkt me niet echt natuurlijk...
och niet zo ongezond hoor. Er wordt gewoon niks gemaakt waar je ongesteld van kan worden. Soms kún je doorbraakbloedingen hebben, maar das meestal alleen in het begin als je lichaam er nog aan moet wennen.
Prikpil is door mij ideaal bevonden
Oud 25-02-2004, 18:29
Verwijderd
Geen condoom, wel de pil. We hebben beiden geen soa.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:36
Madgirl
Madgirl is offline
Sinds kort zonder condoom, omdat ik aan de prikpil ben. Alleen ik heb nou steeds elke dag dat ik een klein beetje bloed verlies is dit wel normaal? Of is dat wat Qimm bedoelt met doorbraakbloedingen? Verder geen enkel probleem met de prikpil!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:39
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Madgirl schreef op 25-02-2004 @ 18:36:
Sinds kort zonder condoom, omdat ik aan de prikpil ben. Alleen ik heb nou steeds elke dag dat ik een klein beetje bloed verlies is dit wel normaal? Of is dat wat Qimm bedoelt met doorbraakbloedingen? Verder geen enkel probleem met de prikpil!
das alleen in het begin, je lichaam is nog wat in de war, das meestal na een maand of soms 2 wel weg hoor.
Oud 25-02-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 25-02-2004 @ 19:39:
das alleen in het begin, je lichaam is nog wat in de war, das meestal na een maand of soms 2 wel weg hoor.
is dat ook als je van de gewone pil naar de prikpil gaat?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:59
Fgank
Fgank is offline
condoom en pil
Oud 25-02-2004, 21:41
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Rogue schreef op 25-02-2004 @ 18:44:
is dat ook als je van de gewone pil naar de prikpil gaat?
kan wel. Je hoeft geen last te hebben van doorbraakbloedingen ik heb het maar 1x een paar dagen gehad en toen nooit weer
Oud 25-02-2004, 21:42
rideparanoia
rideparanoia is offline
ik zeg absoluut condoom, ookal ben je aan de pil
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:43
AngelLena
AngelLena is offline
Mijn vriend en ik gebruiken geen condooms. In het begin wel, toen was ik ook al aan de pil, ik was zijn eerte, mar hij niet de mijne dus we hebben ons allebei laten testen, ziektevrij, weg met die rotdingen.

Alleen als ik vergeten ben de pil te slikken (komt zelden voor) of als ik geen zin heb om 's ochtends nog na te lekken van de avond ervoor, dan gebruiken we nog een condoom, anders niet.
Oud 25-02-2004, 23:24
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
we gebruiken alleen de pil, vertrouwen we op en ik vergeet hem dus ook echt nooit.... als ik ergens ga slapen is dat ook egt het eerste wat ik inpak.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 07:42
Verwijderd
Geen condoom meer, ik ben aan de pil. Ik heb me 1 keer laten testen op soa enzo. In het begin deden we het met condoom, maar toen dat elke keer niet lukte (door de zenuwen van mij) hebben we het zonder condoom geprobeerd en dat ging beter. Mijn vriend heeft bij zijn ex altijd condoom gebruikt.
Maar als ik bijv. pil ben vergeten dan gebruiken we wel condoom.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:43
Verwijderd
geen condooms.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:55
PMEV
PMEV is offline
Alleen de pil.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:18
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn vriend heeft geen soa's oid, want zijn ex was nog maagd en had geen echte vriendjes gehad waarmee ze het bed deelde. Ik heb hiervoor één vriend gehad die ook nog maagd was, dus ik ook geen rare dingen. Daarom alleen de pil en verder niets...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Sigúr schreef op 26-02-2004 @ 09:43:
geen condooms.
want ik ben getest
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:58
Verwijderd
Alleen de pil, ik nog geen ervaring voor hem en hij wel maar niet onveilig.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:59
Verwijderd
Ik gebruik zelden condooms, eigenlijk alleen maar als we sex hebben op een plek die geen goede plek is om met tissues aan de gang te gaan en na afloop naar de wc te gaan enzovoort. Dus om het gedoe te besparen. Verder nooit. Ik gebruik de pil heel netjes op het goede tijdstip steeds, en we hebben geen soa's; hij was voor mij nog maagd, en ik had alleen seks gehad met mijn ex-vriend maar die was toen ook maagd en had dus ook geen soa's en heeft er dus ook geen aan mij gegeven.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 13:25
.boris
.boris is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-02-2004 @ 10:59:
Ik gebruik zelden condooms, eigenlijk alleen maar als we sex hebben op een plek die geen goede plek is om met tissues aan de gang te gaan en na afloop naar de wc te gaan enzovoort. Dus om het gedoe te besparen. Verder nooit. Ik gebruik de pil heel netjes op het goede tijdstip steeds, en we hebben geen soa's; hij was voor mij nog maagd, en ik had alleen seks gehad met mijn ex-vriend maar die was toen ook maagd en had dus ook geen soa's en heeft er dus ook geen aan mij gegeven.
maar meisje, als ik het goed begrijp zeg je dat mensen die maagd zijn geen soa's hebben, maar iedereen is maagd geweest en dus heeft niemand soa's(waar komen die soa's dan vandaan?)

en ik doe dus altijd met condoom, ook met mijn ex en als ik nu tussendoor een losse relatie heb ook.

mijn motto is iig niet
SOA'S Gotta Catch Em All

dus...
Oud 26-02-2004, 14:45
Verwijderd
Citaat:
startrak schreef op 26-02-2004 @ 14:25:
maar meisje, als ik het goed begrijp zeg je dat mensen die maagd zijn geen soa's hebben, maar iedereen is maagd geweest en dus heeft niemand soa's(waar komen die soa's dan vandaan?)
Mjah, dat had ik zelf ook al bedacht, en op die manier klopt het iig niet, maar tóch is het zo dat als je in Nederland woont (waar baby's worden getest op soa-virussen) en je nog maagd bent (en ook geen andere dingen hebt gedaan waardoor je een soa kunt krijgen), je geen soa hebt.

Overigens geldt dat wat jij zei voor alle besmettelijke ziektes. Als je de ziekte alleen kunt krijgen door besmet te raken, hoe is de eerste die die ziekte had, dan ziek geworden?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:25
Roos
Roos is offline
Als je het alleen maar met maagden doet, zit je wel veilig ja
Oud 26-02-2004, 15:42
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-02-2004 @ 16:25:
Als je het alleen maar met maagden doet, zit je wel veilig ja
Zijn er geen soa's die op andere manieren doorgegeven kunnen worden dan?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:47
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
wij gebruiken alleen de pil
niet getest voor soa's omdat ik geen ervaring had voor hem en omdat hij zei dat hij ze niet had en ik vetrouwde hem genoeg. en condooms zijn klote, dus ja...
Oud 26-02-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 26-02-2004 @ 16:42:
Afgezien van vaginale en anale seks:
Chlamydia kun je van je moeder krijgen terwijl je geboren wordt, maar in Nederland worden baby's erop getest.
Hepatitis B kun je ook krijgen door orale seks en door het delen van dildo's/vibrators, en door besmette naalden, en eventueel door tongzoenen maar die laatste kans is erg klein
Genitale wratten, herpes en trichominas kun je krijgen door een handdoek te delen met iemand die het heeft, maar die kans is vrij klein. Herpes kun je ook krijgen door orale seks.
Gardnella (schimmelinfectie) is niet écht een soa, je kunt het al krijgen door je verkeerd te wassen.
Schaamluis kun je ook krijgen door gedeelde handdoeken, orale seks, besmette kleding en besmet beddengoed. Als je schaamluis hebt merk je dat trouwens erg gauw al.

Dus vrijwel alle soa's kun je ook op een andere manier krijgen... maar daarbij is het dan zo dat je er óf gauw achter komt óf dat de kans heel klein is.

Laatst gewijzigd op 26-02-2004 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:53
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
grl schreef op 26-02-2004 @ 16:42:
Mja maar dan maakt een condoom ook niet meer uit he, als 't ook op een andere manier doorgegeven kan worden.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:01
Lorelei
Lorelei is offline
Sarah: yup, I know. Maar daarom vroeg ik het ook aan haar.

Citaat:
Marcade schreef op 26-02-2004 @ 16:53:
Mja maar dan maakt een condoom ook niet meer uit he, als 't ook op een andere manier doorgegeven kan worden.
You got a point there.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:21
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
Coconut schreef op 25-02-2004 @ 19:29:
Geen condoom, wel de pil. We hebben beiden geen soa.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 16:33
Verwijderd
pil en condoom!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:08
metalgirl
metalgirl is offline
Alleen de pil. Omdat ik er zeker van ben dat zowel hij als ik niks hebben. We gebruiken alleen een condoom als ik een pil vergeten ben.

Maar bij elk ander seksueel contact waarbij ik niet zeker van de ander zijn of haar verleden ben, zou ik zeker ook een condoom gebruiken.
Oud 26-02-2004, 17:14
juno
juno is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 26-02-2004 @ 18:08:
Alleen de pil. Omdat ik er zeker van ben dat zowel hij als ik niks hebben. We gebruiken alleen een condoom als ik een pil vergeten ben.

Maar bij elk ander seksueel contact waarbij ik niet zeker van de ander zijn of haar verleden ben, zou ik zeker ook een condoom gebruiken.
Zelfs dan, moet ik met het schaamrood op de kaken toegeven, gebruik ik geen condoom.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 26-02-2004 @ 10:54:
want ik ben getest

daarom dearr
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:08
Blondt
Blondt is offline
Citaat:
Rogue schreef op 26-02-2004 @ 10:54:
want ik ben getest
mag ik misschien vragen waar, en of het ook mogelijk is dat je ouders er niet achterkomen? En is het duur?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:10
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 26-02-2004 @ 16:53:
Afgezien van vaginale en anale seks:
Chlamydia kun je van je moeder krijgen terwijl je geboren wordt, maar in Nederland worden baby's erop getest.
Dat geeft toch weer een heel andere dimensie aan de uitdrukking dat hij of zij het niet van een vreemde heeft...
Oud 26-02-2004, 18:19
Verwijderd
in het verleden eerst ter voorkoming van zwangerschap, maar ook ter verhindering van vroegtijdig klaarkomen. (van de kerel uiteraard).
En op gegeven moment gebruikten we het niet meer omdat het gevoel minder is.

xx suusjuhh
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 18:50
metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
juno schreef op 26-02-2004 @ 18:14:
Zelfs dan, moet ik met het schaamrood op de kaken toegeven, gebruik ik geen condoom.
Niet slim juffie.
Oud 26-02-2004, 19:49
Fgank
Fgank is offline
Citaat:
Blondt schreef op 26-02-2004 @ 19:08:
mag ik misschien vragen waar, en of het ook mogelijk is dat je ouders er niet achterkomen? En is het duur?
Gewoon naar het dichtsbijzijnde GGD kantoor, daar kan je het laten testen zonder dat iemand erachter komt en gratis is het ook.
Oud 26-02-2004, 20:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 26-02-2004 @ 19:10:
Dat geeft toch weer een heel andere dimensie aan de uitdrukking dat hij of zij het niet van een vreemde heeft...

oh nee:
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:35
snoopy
snoopy is offline
hangt van de situatie af. In het begin van een relatie vind ik n condoom onmisbaar. Mijn vriend en ik hebben ons allebei op soa's laten testen, en ik slik de pil nu. We gebruiken dus geen condoom meer.
Oud 27-02-2004, 10:17
juno
juno is offline
Citaat:
metalgirl schreef op 26-02-2004 @ 19:50:
Niet slim juffie.
Ik ben getest, dus ik weet dat ik niemand zal besmetten. Verder ga ik niet zomaar met jan en alleman naar bed.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 10:56
Soullar
Soullar is offline
Ten tijden van relaties dan zonder, maar dan heb je ook een andere vertrouwensband, je zou toch niet willen dat je partner door jou doen iets oploopt? Ik zou me doodschamen.

En om te voorkomen dat ik niet kan zeggen dat ik niks heb, doe ik het buiten relaties om altijd veilig.

Enige manier waarop ik het onveilig met iemand zou doen buiten relaties om is wanneer het een goede bekende betreft, wiens sexleven geen mysterie is voor mij óf wanneer zij een mooi testpapiertje kan tonen waarop staat dat zij vrij is van enige soa, in welk geval ik mij niet in mijn recht voel haar dan alleen mijn woord te laten nemen en ik ook een mooi testpapiertje zal presenteren.
Oud 27-02-2004, 11:48
pure_evil
pure_evil is offline
wij waren voor elkaar de eerste, en een condoom is dus niet nodig om soas te voorkomen, ik ben aan de pil
Oud 27-02-2004, 19:35
Verwijderd
ik heb de nuvaring (waarom in godsnaam gebruikt niemand anders de nuvaring??? het is ongeveer hetzelfde als de pil alleen je hoeft er maar 1 keer in de drie weken aan te denken!!!)
en we gebruiken een condoom als ik ongesteld ben.
we gebruiken anders geen condoom omdat ik het nooit onveilig heb gedaan en omdat hij een soatest heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:32
Verwijderd
Ik slik de pil en we gebruiken geen condoom. Hiervoor zijn we allebei met maar één iemand, maar één keer naar bed geweest en hebben beiden een condoom gebruikt. Met condoom kan hij niet klaarkomen, dus ..
En we vinden het beiden fijner zonder
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:18
Tox
Tox is offline
heb het eigenlijk te vaak zonder gedaan, is niet echt adviserend, vooral als zij de pil toevallig ff niet slikt, heb zo ook zelf ooit in een spannende maand gezeten zeg ma.
Oud 29-02-2004, 12:18
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
nee, mijn vriendin gebruikt pil, en we zijn bijde soa vrij getest, dus lijkt me het eigelijk een beetje nutteloos
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten