Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik heb nog nooit een goede Nederlandse film gezien. Ik heb er dan ook niet veel gezien.
||
![]() |
Citaat:
Nou vind ik het Nederlands acteerwerk wat in de bioscoop verschijnt niet daverend ![]() ![]()
||
Citaat:
Oh, loverboy vond ik trouwens behoorlijk goed, vooral het einde, en die dragan is ![]()
||
Citaat:
Tegen iedereen die vind dat er geen goede Nederlandse films zijn heb ik 1 woord: Cloaca... Verder oa.: Lek, Karakter, Van God Los, Qui Vive en vele meer. Over de seks, in de vijf films die ik noem zit 1 film (Van God Los) met seks. En waarom in andere films dan wel zoveel? Omdat Nederlandse films vaak het gewone leven beschrijven, waarin iets absurds gebeurd, of iemand die in een moeilijk situatie komt. Bij het gewone leven hoort ook seks. Een andere reden is misschien dat veel Nederlandse scriptschrijvers ook toneelschrijvers zijn, op het toneel is de schok die seks of naakt brengt natuurlijk groter, maar misschien is het wel een reden waarom het niet zelden in Nederlandse films zit. |
![]() |
||
Citaat:
Toch vind ik de film helemaal niks. Op een of andere manier leek heel de film over 1 ding te gaan: Angela Schijf d'r borsten. En dan niet goed uitgespeeld, maar alleen maar om de paar scenes even d'r truitje omhoog. Nee, ik vond d'r weinig aan. Ga waarschijnlijk vanavond Van God Los kijken. Verwacht er best wel veel van, dus ben benieuwd.
|
Ik snap niet dat er mensen zijn die Phileine zegt sorry en soortgelijken beschouwen als goede voorbeelden van de polderlandse cinema. Want dit zijn doorgaans nu juist de films waar ik plaatsvervangende schaamte voor koester wegens de belabberde kwaliteit.
En zeggen dat de Nederlandse films per definitie slecht zijn is natuurlijk een gotspe. Er zijn tal van goede Nederlandse films gemaakt, alleen deze worden door het grote publiek grotendeels genegeerd vanwege het te hoge art house-karakter. Dat verklaart dus ook de toenemende populariteit van de Nederlandse popfilm, deze sluiten simpelweg beter aan op de "wensen" van het tienerpubliek. Dus veel soap-gezichtjes, oeverloze liefdesperikelen, veel geseks, hippe jeugdslang, gelikte regie en "lekkere deuntjes". Niet mijn ding, maar an sich wel respectabel.
||
![]() |
Citaat:
ik vind dat Nederlandse films niet echt van goede kwaliteit zijn. Phileine vond ik wel aardig maar verder kijk ik liever buitenlandse films. |
![]() |
||
Citaat:
ik vond Volle Maan wel zóóó verschrikkelijk slecht!! Als ik die in de bios zou hebben gezien, was ik zeker weten in de pauze weggelopen, terwijl ik dat normaal toch echt zonde van je geld vind.
|
Persoonlijk vind ik Spoorloos de beste nederlandse film (de film is minstens zo goed als het boek 'het gouden ei', het beklemmend einde, brrr...dat bleef een hele tijd door mijn hoofd spoken) tot nu toe, maar ik heb er nog wel een heel stel op mijn lijstje staan. O.a. Cloaca, Karakter, Soldaat van Oranje, Abel, De Noorderlingen, De Passievrucht, Het Zuiden... Ze lijken me stuk voor stuk goede films. Ik heb eigenlijk nog te weinig nederlandse films gezien, maar dat ga ik zeker inhalen!
Van God Los, AmnesiA en de tweeling vind ik ook zeer aardige films. Helaas staat de nederlandse film bij veel mensen in een verkeerd daglicht(niet alleen de nederlandse film, sowieso alles wat niet engelstalig is). Neem nou de opmerking van Screaming Slave een eindje hierboven, hoezo kortzichtig? Laatst gewijzigd op 22-02-2004 om 19:20. |
![]() |
|
Allstars. Goede humor, goede karakters en leuke verhaallijn
(moet wel toegeven dat ik Karakter, Soldaat van Oranje en dat soort "klassiekers" nog niet gezien heb)
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
'Phileine zegt sorry' is de beste! Eindelijk eens geen drama en gezeik! Ik vind deze film egt een verademing. En het is één van de weinige films waarbij de film precies het boek verwoordt.
![]() Goed goed dus. Maar 'Liever verliefd' is ook erg lief! ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
Waarom er zoveel sex in Nederlandse films zit? Waarschijnlijk omdat die films worden gebasseerd op Nederlandse boeken, en het is nu eenmaal zo dat er in Nederlandse boeken ook veel sex voor komt.
Beste Nederlandse film? Dat is een moeilijke. Ik zelf vond Ik ook van jou, een heel mooie film. En dan heb je natuurlijk nog 'De Soldaat van Oranje', ook erg mooi. Amsterdamned en de lift vond ik iets minder serieus te nemen, maar ach, die moeten er ook zijn. Heeft iemand trouwens ooit de verfilming van: 'De donkere kamer van Damokles', gezien? Als twee druppels water, heet de film, die jammerlijk nergens te halen valt. |
![]() |
|
opvallend dat "ik ook van jou" zo vaak genoemd wordt. aangezien ik dit echt in geen opzicht een sterke film wordt. ik heb hem voor Nederlands gekeken, en moest ook het boek lezen. Het boek is kut, ik ben echt totaal geen Giphart fan, maar het verhaal in de film is zo aangepast dat ik niet eens snap dat het een boekverfilming te noemen is. tis ook gewoon niet logisch verfilmt. en ik vind angela schijf ook echt, tegen vele meningen in, helemaal niet goed.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Ik zoek een film/serie maar weet niet wat de titel is! Uice | 500 | 21-12-2012 17:29 | |
Films, TV & Radio |
Een film-vragenlijst Verwijderd | 16 | 10-11-2011 10:54 | |
Films, TV & Radio |
Mien mien mien...flikker toch op. Filmtopic. Dinalfos | 500 | 26-11-2007 20:01 | |
Films, TV & Radio |
Beste drie Nederlandstalige films? Gatara | 59 | 09-11-2006 08:59 | |
De Kantine |
Donatie filmpje voor slachtoffers in Azië Narrator | 28 | 06-01-2005 10:57 | |
Films, TV & Radio |
De Film 0605 van Theo van Gogh Quincy | 22 | 25-08-2004 09:45 |