Mooi, die herkenning die ik zie in wat anderen over hun thema's schrijven; als ik dit zo lees, denk ik ook echt 'ja, dat klopt'

.
Ik vind het eigenlijk heel moeilijk om een eigen thema bij mijn gedichten te plaatsen; ik merk wel dat ik meer over gedachtenwerelden schrijf, die wel onlosmakelijk met de realiteit zijn verbonden. Ik schrijf vrijwel niet over maatschappelijke dingen, maar meer over thema's zoals liefde, en over hoe het wezen en leven ervaren kan worden. lovetear zegt dat mijn gedichten in het algemeen vrij vergezocht zijn, misschien is dat ook wel zo

.
Ik denk dat ik vaak over de liefde, over waan en werkelijkheid, en over het willen vechten voor dingen schrijf. Heel vaak komt een idee voor mijn gedicht uit iets wat ik zie of meemaak, vaak door het 'observeren' van andere mensen; kleine dingen, aspecten, waar ik me dan een beeld bij vorm.
Hm, ik vind het echt heel moeilijk te beschrijven. Ik had bij de beschrijvingen van de anderen echt een gevoel van herkenning, maar ik betwijfel of anderen dat ook bij mijn beschrijving hebben

.... Ik ben er nog niet helemaal uit; mocht ik een betere omschrijving vinden, dan zal ik nog eens een poging wagen.
In ieder geval een heel leuk topic, dit

!