Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 23:13
relyt
relyt is offline
kzal t effe uitlegge..

ik heb een planet internet adsl-comfort abo van 2048/384

downloaden enz gaat lekker natuurlijk>>200kbps maar bij steam krijg ik downloadsnelheden van 500kb en de eerste 2 seconden zelfs 31MB! verklaar dit eens??

vrienden van zeggen dat ik lieg toen ik zei dat ik steam en cs gedownd heb in 15 minuten ofzo...>>vandaar

(dit was trouwens toen ik DoD downde ook 230 mbtjes>> )

ik bedoel hoe kan ik nou 2 seconden lang een downloadsnelheid hebben van 30mb?? klopt toch niet? toen zakte ie en bleef ie hangen op 450/500kb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2004, 23:15
Koen
Koen is offline
Die eerste 2 seconden is ie nog bezig met het maken van een goede meting ed. Die zijn zeer onbetrouwbaar; je downloade toen niet 'echt' met 31mb/s.

De meting op de helft van je download geeft de beste indicatie. 500kb/s kan je in theorie niet halen. Waarschijnlijk gebruik je een download manager die middels goede compressie een wat hogere snelheid dan theoretisch mogelijk halen kan, al is 500kb/s waar je theoretisch de helft kan halen wel vrij veel, dat kan ik ook niet goed verklaren.

Offtopic:
Daarnaast is Steam ook gewoon onbetrouwbare rommel, maar dat is weer een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 23:21
relyt
relyt is offline
oh zo... toch vreemd en idd steam is eersteklas bagger

friends altijd down maarja je speelt cs en je wilt wat

en nee heb downloadmanagers of wat dan ook

kheb wel me config zo goed ingesteld(van cs) dat ik max upload en download rate heb( 0 choke 0 loss 3 ms vertraging meestal en kom niet hoger dan 18 ping )

misschien dat t daaraan ligt..?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 03:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan door interne caching komen, ligt aan de manier waarop de snelheid gemeten wordt. Installeer statbar (www.statbar.nl) eens en enable de network traffic meter in de preferences. Zodoende kun je zien wat er werkelijk wordt ge upload/gedownload. Hetzelfde kun je doen met DUmeter of vele andere programma's. Dan meet je de traffic op een laag niveau, zoals het eigenlijk hoort.
Reageren

Regels voor berichten