Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2004, 08:30
x Liene
x Liene is offline
Nou, dat heb ik dus. Het zorgt ervoor dat ik geen drup melk verdraag (en ook geen varianten van melk, of producten waar melk in zit)

nu vraag ik me af: zijn er mensen die dit ook hebben. ik heb het vanaf me 9de, dus ben eraan gewend. Maar nu begin ik me echt te interesseren voor koken. Maar doordat ik altijd met soya moet werken mislukken sommige gerechten echt van smaak.

Weet iemand nog iets lekkers er mee te maken? Of goede gerechten? Of heb je zelfs tips hoe jij het opvangt?

Zoen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2004, 09:07
TechXP
TechXP is offline
Ik ben veganist dus drink geen melk. Ik gebruik ook sojamelk voor vele dingen, maar bij mij lukt het allemaal wel. Sojamelk komt in verschillende dingen terecht. Ik gebruik het eigenlijk het meest voor pannenkoeken en soms voor andere dingen waar sojamelk in moet.
Ik heb verder geen problemen met de smaak ofzo.

Hier staan wat sojamelk recepten (engels) http://www.soya.be/recipe.php?recipe=2
Oud 11-03-2004, 12:03
Verwijderd
Mijn vriend heeft het gehad (hij is er min of meer overheen gegroeid, hij kan nu wel tegen een beetje kaas ergens op een pizza ofzo maar nog steeds niet tegen een heel glas melk). Hij had eigenlijk nooit echt last van vies eten; sojamelk gebruikte hij nooit, en voor pannenkoeken bijvoorbeeld kun je uitstekend water gebruiken in plaats van melk. Vaak is melk bedoeld om een gerecht iets romiger te maken, en als je dan water gebruikt dan is het dus wat minder romig, maar het gaat er niet vies van smaken.

Ik weet eigenlijk bijna geen gewone gerechten waar wél per se melk of kaas in moet... alleen toetjes enzo...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2004, 17:24
Tweeker
Tweeker is offline
Ik heb ook lactose intolerantie en ontwijk het eigenljk gewoon. Pannenkoeken bijvoorbeeld maak ik met water ipv melk en dan doe ik er wel wat sojaroom bij, voor de smaak. Pizzabodems koop ik gewoon en dan beleg ik gewoon zonder kaas. Melk, kaas, yoghurt, roomijs etc. gebruik ik gewoon niet meer. In de AH kun je wel sojaijs kopen en dat is lekker! Sorbertijs trouwens ook.

Nou heb ik niet een hele erge vorm, dus ik kan best af en toe een koekje ofzo eten waar roomboter oid in is verwerkt. want ik heb eens gekeken en in heel veel eten zit een beetje roomboter, melkeiwit, lactose of nog anders... lijkt me best frustrerend als je dat ook allemaal niet eten kan! Kijk anders es op www.lekkerplantaardig.nl, staan een hoop recepten ook taarten en zo

Succes!
Reageren

Regels voor berichten