Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb hetzelfde met mijn cavia aan de hand gehad: een longontsteking. Ik moest haar dan een tijdje antibiotica geven.
De dierenarts vertelde mij wel dat een longontsteking latent aanwezig blijft in het lichaam van de cavia en dat het op elk moment terug de kop op kon steken. Het is ook besmettelijk voor andere, vooral wat zwakkere cavia's. Dus na een tijdje werd ze weer ziek en moest ik haar weer medicijnen geven. Op 8 maanden tijd is ze 4 keer ziek geweest en het laatste is haar fataal geworden. Ze werd ook niet dikker en groeide heel slecht. Die laatste keer dat ze ziek werd heeft ze ook een infectie van de mond en keelholte gekregen waardoor ze niet meer kon eten. Ik gaf haar dan gemixt eten met een spuitje, maar ze spuwde altijd de helft weer uit. Ik moest haar ook zo drinken geven. Na een dag of 5 heeft ze het opgegeven en lag ze in haar kooi te kreunen van de pijn. Voor mij was het toen duidelijk dat ze er niet door zou geraken en ik kon het niet meer aanzien omdat ze op dat moment veel pijn had. Ik heb haar toen laten inslapen, met pijn in het hart. Het beestje zou nu 1 jaar geworden zijn. ![]() Twee dagen erna is nog een cavia gestorven van mij, maar die was al een oude dame. 6 jaar was een heel respectabele leeftijd. Wel jammer, ik was erg aan haar gehecht. Ik begon dus het jaar met 3 cavia's Nu heb ik er nog maar 1 en die is zo zot al een achterdeur. Die is nu ook 1 jaar en die kruipt echt overal tussen en op en in als ze de kans krijgt. En kieskeurig is madam ook: als er geen witloof in huis is zaagt die mij de oren van mijn kop. Ik hoop dat het jouw cavia niet zo moet vergaan als dat arm diertje van mij, maar als ze terug begint te hervallen: NIET AARZELEN: DIERENARTS! Anders kan hij nog een boel andere infecties oplopen omdat hij verzwakt is.
|
![]() |
|
|