Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 11:51
Verwijderd
toen ik een jaar of 13 was had ik, net als veel anderen van mijn leeftijd, last van groeikrampjes. meestal als je in bed ligt, ineens een ontzettende kramp in kuit of bovenbeen.
inmiddels ben ik 19 en volgens mij wel volledig uitgegroeid, maar de laatste tijd heb ik weer last van deze kramp. hebben meer mensen dit? is het echt groeikramp of kan het ook iets anders zijn? als het groeikramp is, groei ik dan nog? en hoe komt die kramp eigenlijk, ook als je 13 bent, want ik geloof niet echt dat je dan ineens aan het groeien bent..
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 15:20
YPrue
YPrue is offline
He, ja, dat ken ik ook! Vaak heb ik ook dat als ik in bed lig, ik opeens krampen in mijn kuiten krijg. Ik weet eigenlijk niet of dat groeikrampen zijn... Goeie vraag. Maar die krampen zijn best wel irritant en het duurt wel even voor ze weggaan.
Oud 26-02-2004, 15:32
Miracle
Miracle is offline
Hm, dat heb ik ook wel eens 's nachts. Gewoon m'n argillespees (oid). Ik denk dat ik hem dan 's nachts onbewust aanspan en dan krijg ik altijd kramp.

Is dat wat je bedoeld? Lijkt me dat dat weinig met groeien te maken heeft...
Oud 26-02-2004, 15:36
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
die krampen in je kuiten snachts heb ik ook vaker, volgens me dokter had dat te maken met een tekort aan magnesium
en die groeipijnen had ik vroeger ook heel erg, ik lag bijna elke nacht te huilen van de pijn. Bij mij kwam dit omdat ik te korte spieren in mn benen heb, daar heb ik nu soms ook nog last van, misschien heb jij tzelfde ?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:28
Verwijderd
tekort aan magnesium... hmm, hoe krijg ik dat eventuele tekort dan aangevuld? als het te korte spieren zouden zijn zou ik er toch wel vaker last van moeten hebben dan ineens de laatste paar weken weer...
en niet erg representatieve steekproef (van 4 mensen) maar is het toeval dat (tot nu toe) alleen meisjes reageren of hebben mannen hier echt geen last van?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 02:10
borrel
borrel is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 26-02-2004 @ 22:28:
en niet erg representatieve steekproef (van 4 mensen) maar is het toeval dat (tot nu toe) alleen meisjes reageren of hebben mannen hier echt geen last van?
Hier heb ik ook last van (gehad)
Ik had er vooral last van in het zwembad (was misschien iets TE fanatiek bij de trainingen) en 's nachts in bed.
Nu heb ik er gelukkig minder last van.

Ik denk niet dat het bij mij door een tekort aan magnesium kwam, omdat ik veel groente/aardappelen/volkorenbrood at en er dan nog eens een alles-in-1-vitaminepil achteraan gooide
Citaat:
De beste bron van magnesium is de voeding. Magnesium is een uiterst belangrijk bestanddeel van chlorofyl, het pigment dat planten groen kleurt, en groene groente is dan ook een goede bron van magnesium. Andere bronnen zijn onder meer noten, zaden, peulvruchten (bonen), volkoren producten, zeevis, schaal- en schelpdieren, chocola en cacao. In gebieden waar het leidingwater 'hard' is, komt daarin zowel calcium als magnesium voor. De vezels en fytaten in graanproducten remmen de opname van magnesium uit de voeding, terwijl vitamine D die juist stimuleert. In Nederland mag aan voedingsmiddelen magnesium worden toegevoegd.
andere pagina's over magnesium
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 10:38
Verwijderd
dankjewel voor alle info!
een magnesiumtekort lijkt me met mijn eetpatroon erg onwaarschijnlijk, dan blijft het dus nog even een raadsel waar het vandaan komt....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten