Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 17:36
Semiramis
Semiramis is offline
Leuk idee met een paar vriendinnen: 4 dagen goedkoop naar Berlijn. Alleen hoe komen we er? We dachten zelf aan de trein, je hebt een wochenendeticket voor 28 euro (voor max.5 personen), alleen dan moet je dus in het weekend weg (geen probleem) maar ook weer in het weekend terug (wel een probleem, want zolang willen we dus niet blijven)

Dusss iemand nog ideetjes?tips? Weet iemand misschien of er doordeweeks niet iets is als studenten/jongerenkorting of meerpersoonskorting ofzo? Van de Duitse 'NS'-site wordt ik ook nie echt veel wijzer.....hmm.

HELP!
Oud 25-02-2004, 18:15
Wave
Wave is offline
Over het reizen weet ik niet........maar een tip misschien.......je hebt een rondvaart door de grachten / rivier door berlijn waarbij ja langs allerlei historische punten komt zoals het laatste stukje van de muur dat er nog staat.........erg indrukwekkend
Oud 25-02-2004, 18:44
Briseïs
Briseïs is offline
Ik wil ook naar Berlijn.

Ik zag laatst wel ergens een goedkope busreis, maar weet alleen niet meer welke organisatie... Probeer t me te herinneren.

En dat wochenende ticket, hoe kom je daaraan?
Oud 25-02-2004, 20:47
scala
scala is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 25-02-2004 @ 19:44:
En dat wochenende ticket, hoe kom je daaraan?
Ja, ben ik ook benieuwd naar.

Er zijn wel meer mogelijkheden met de trein, gewoon bij NS internationaal kijken (en niet de duitse ns?). Je hebt wel allerlei kortingen geloof ik. Bv als je zoveel dagen van tevoren boekt of met meerdere personen reist, moet je maar gewoon even kijken op de site. Je kan ook met het vliegtuig, zag goedkope vliegtickets met Basiqair
Oud 25-02-2004, 21:58
Briseïs
Briseïs is offline
Ik ben ooit met mn ouders en broertje met de trein naar Berlijn geweest, maar dat was totaal 800 gulden..
Oud 26-02-2004, 12:14
Balance
Balance is offline
Je kan toch zondagavond er heen gaan en vrijdagavond terug?
Dan ben je d'r 5 dagen... ééntje meer als dat jullie wilden. Is dat geen optie?
Oud 27-02-2004, 16:37
Violent Silence
Violent Silence is offline
Voor extra korting moet er op z'n minst een nacht van zaterdag op zondag inzitten. Bij de trein dan. En vroeg boeken inderdaad helpt ook, en samen reizen.
Ik weet niet de precieze voorwaarden, maar daarvoor moet je gewoon even rondneuzen op de site/naar het internationale loket/bellen.
Je kan ook eens bij Eurolines kijken, dat is ook wel goedkoop dacht ik. Maar dat is met de bus.
Verder zou ik het niet weten.
Oud 27-02-2004, 16:58
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
scala schreef op 25-02-2004 @ 21:47:
Ja, ben ik ook benieuwd naar.
zelf maar even gezocht:

"Er is een prachtige manier om goedkoop in Berlijn te komen: het Schönes Wochenende Ticket. Reis met je OV naar de grens en koop aldaar dit ticket. Het kost een mark of twintig en je kunt met maximaal vijf personen een heel weekend rondreizen op het Duitse spoorwegennet. Voorwaarde is wel dat je de stoptrein neemt. Een reis naar Berlijn duurt dan wel een stuk langer: terwijl de directe trein vanaf Amsterdam zo'n zes uur duurt, daar zit je met het SWE-ticket zo'n elf uur in de trein. Je stopt bij zo'n zestig stations en je moet zo'n vier keer overstappen. Maar goedkoop is het wel. Aangezien je er maandag tot en met vrijdag niets aan hebt is het vooral handig voor diegenen die een week blijven. Anders wordt het terugliften of een duurder normaal treinkaartje kopen. "

http://www.sum.nl/main/frames.asp?pa...n/december.asp
Oud 29-02-2004, 12:36
sublime
sublime is offline
wil ook naar berlijn!! (populaire bestemming )

als je een gewone trein - en dus niet de internationale - neemt vanaf de duitse grens ben je véél goedkoper uit (schijnt), ben je wel langer onderweg en moet je waarschijnlijk veel overstappen, maar tis een idee.

/edit: ahum ik moet eerst maar eens andere post lezen voor ik zelf post; waarschijnlijk doel ik op bovenstaande ticket

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 12:43.
Oud 29-02-2004, 13:17
scala
scala is offline
Citaat:
sublime schreef op 29-02-2004 @ 13:36:
/edit: ahum ik moet eerst maar eens andere post lezen voor ik zelf post; waarschijnlijk doel ik op bovenstaande ticket
haha

bedankt voor 't opzoeken Briseïs tis wel goedkoop ja, maar zo lang reizen en overstappen, weet niet of dat nou de moeite waard is Btw hier 't overzicht van Eurolines.
Advertentie

Regels voor berichten