Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb intussen nog even snel wat opgezocht, het natrium gehalte in thee wordt niet verminderd door het kookproces, het enig waarmee natrium een binding aan zou kunnen gaan en neer slaat is er niet, hoogstens met O2- maar dat reageert en ik heb de waterkoker nog nooit licht zien geven. Een theorie die ik wel heb is dat het natrium zich op een of andere manier aan de thee blaadjes bindt en dus zo niet in het water terecht komt.
Het ketelsteen dat onstaat in de waterkoker/ketel is calciumcarbonaat, zout, slecht oplosbaar, maar bevat geen natrium.... Maar niet iedere fles bronwater bevat koolzuur, en als je etiketten gaat vergelijken kom je erachter dat bv (bij spa rood en blauw) spa rood meer natrium bevat dan spa blauw. En je hebt sowieso gelijk, bronwater bevat meer natrium dan gewoon water, was ik al achter, maar het gaat me nu dus om het wel of niet koolzuur. Kan het misschien komen door verschillende bronnen?? De meeste informatie voor dit alles heb ik uit het nederlands voedingsmiddelentabel (het groene boekje). En daarna nog wat mn neus uitsteken en wat dingen achterhalen. En over dat gekookt water, lijkt me niet echt lekker, misschien als je ergens in de rimbo zit dat je het dan kookt tegen de micro organismen. Maar dit gaat dus over drinken, en hoe je zo min mogelijk natrium binnen krijgt, nu zit ik alleen nog met een "water-probleem"..... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27 Pluis | 397 | 03-04-2014 21:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #24 Balance | 500 | 16-02-2010 11:57 | |
Eten & Drinken |
Te veel water drinken? efixer | 58 | 15-08-2005 22:29 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #5 Verwijderd | 342 | 12-08-2005 10:15 | |
Flora & Fauna |
vlees eten .... sicilion | 323 | 12-04-2003 21:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
anorexia/bolumia?! meissie | 44 | 03-03-2003 18:06 |