Advertentie | |
|
![]() |
|
beste, bestebeste niceman1984
ik heb het gevoel, dat je het zo erg niet vind, want je hebt zelf ook een computer, en je gebruikt ook vast zooi van microsoft, dus als je geen slaafje van bedrijven wil zijn, dan weet je waar te beginnen. ow, nog een vraagje je bent overtuigd van hoe de mens is, je weet het. waarom vechten tegen je natuur. is dat niet hetzelfde als vechten tegen de (lees: andere) natuur? ik weet niet, ik koop eigenlijk slechts eten, en ik spaar voor een reis naar griekenland ![]()
||
Citaat:
Bij het communisme krijgt iedereen evenveel en daardoor ontstaat er een gevoel van ik hoef niet te werken, omdat ik toch evenveel heb/krijg als alle anderen. Een drijfveer om te werken komt het beter tot uiting in een kapitalistisch systeem dan in een communistisch systeem! |
![]() |
|
Wil je weer zien dat een land of meerdere landen extreem arm word(en)? Het communisme is toch niet voor niets gevallen? Als het goed was geweest was Rusland nu het land met de meeste welvaart geweest en de meeste macht. En is dat zo?
Je gaat me toch niet vertellen dat Rusland rijker is dan de VS of een West-Europees land? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
en geen hersenloze commercie neen dames & heren mijn stroming is het communisme! |
![]() |
|
Er is niets mis met de huidige consumptiemaatschappij. Lekker alles kunnen kopen wat je nodig hebt of gewoon wilt hebben....Heerlijk.
![]()
||
Citaat:
Het zou nog zinvol zijn wanneer het werk bijdraagt aan de ontplooiing van een individu, maar het meeste werk is volstrekt zinloos, omdat het enkel om het geld gaat en wat je met het geld koopt is niet van wezenlijk belang om echt te leven, maar om te overleven.
|
Verwijderd
|
oke oke mensen worden tegenwoordig wel erg materieel ingesteld, maar denk niet dat je ideeën van communisme in de praktijk uitvoerbaar zijn, denk dat er maar weinig draagvlak is voor je ideeën, misschien toch maar snel naar siberie emigreren?
![]() ik zie wel de ernst van het probleem in, maarja, stop het maar eens |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() natuurlijk is de mens materieel ingesteld. leven doe je door interactie te hebben met je omgeving. je hebt nu eenmaal spullen nodig. vroeger was dat eten, maar nu we zat eten hebben (we volgen de westerse gedachtengang), zijn we nog steeds materieel, dus gaan de behoeften vanzlf verliggen. niceman, waarmee zou je de luxegoederen willen vervangen in je leven? ik moet toegeven dat ik alleen maar eten, wonen en slapen erg saai zou vinden.
|
![]() |
||
Citaat:
|
Vreemd dat er zo weinig belangstelling voor dit onderwerp is. Het is één van de belangrijkste zaken waar je kritisch naar moet (blijven) kijken om jezelf te ontplooien en het leven meer zin te geven.
Nou ja, we zullen wel gelukkig zijn!
|
Verwijderd
|
Ik denk dat datgene wat je hier nu stelt eigenlijk gewoon al heel duidelijk is. Ik heb nog niemand horen ontkennen dat onze maatschappij een consumptiemaatschappij is.
De vraag is eigenlijk niet IS er een consumptiemaatschappij, maar: Vind je het ERG dat een consumptiemaatschappij is? Persoonlijk heb ik niet zo zeer een afkeer van het feit dat er zoveel te kopen is, als wel van het feit dat mensen er ook zo graag gebruik van maken. En als het nou samenging met (meer) medemenselijkheid, maar dat is ook al niet zo. Het gegeven dat een produkt, het hebben en maken van winst, belangrijker is dan een mens, dát vind ik erg. Wat doe je eraan? Het eeuwenoude cliché: Een betere wereld begint bij jezelf En vergeet nooit: One man can change the world, but only if he really wants to. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.intellnet.org/documents/1200/080/1283.html "Healthcare under communism was a public good, equitably provided by benevolent governments. At least in theory. Reality was drearier and drabber. Doctors often extorted bribes from hapless patients in return for accelerated or better medical treatment." "Country folk were forced to travel hundreds of miles to the nearest city to receive the most basic care. Medical degrees were - and still are - up for sale to the highest, or most well-connected, bidder. Management was venal and amateurish, as it has remained to this very day." "Hospitals and other facilities are left to rot for lack of maintenance or shut down altogether. The much slashed government paid remuneration of over-worked medical staff was devoured by hyperinflation and stagnated ever since. Equipment falls into disrepair. Libraries stock on tattered archaic tomes." |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik neem aan dat ieder mens geluk nastreeft. We hebben de neiging om alles wat leuk is als geluk te bestempelen en hierdoor te denken dat het zinvol is. Zo ook bij werk. Volgens mij is het meeste werk zinloos omdat we het alleen doen uit tijdsdoding of om geld mee te verdienen. Nou, met geld koop je geen geluk, alleen het schamele feel-good gevoel. Wanneer is het dan volgens mij zinvol? Wanneer het werk bijdraagt aan de ontplooiing van een mens. Kies je je werk alleen maar voor 't geld, dan ben je niets meer dan een slaaf van de maatschappij, want de maatschappij vormt jou en niet andersom. Het kan wel andersom, maar dan moet eerst het inzicht komen. Dat inzicht is volgens mij aanwezig, maar wordt niet onderkend. En als je 't niet erg vind, ga ik nu slapen!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijna iedereen die de lotto wint zou stoppen met werken, maar niet met consumeren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
TS gaat wel heel erg ver. Hij denkt dat het communisme goed is en weet eigenlijk niet zo goed uit te leggen waarom. Of weet hij dat wel? Volgens mij niet. Volgens mij zet hij zich gewoon af tegen de maatschappij omdat dat stoer is. Zo stoer is dat helemaal niet. Dat hij het doet zou me een worst wezen. Er zijn genoeg stervelingen die er zo over denken. Het wordt pas een probleem als alle Nederlandse stervelingen zo gaan denken. Dan worden we een communistisch land.
![]() Dat er uberhaupt nog mensen denken dat het communisme een oplossing is, dat verbaast me een beetje. ![]()
|
Geld is niet alles, helaas moet je in deze maatschappij geld hebben om een beetje ok te kunnen leven...tja en verder...wat heb ik eigenlijk aan alleen maar dingen kopen. De meeste dingen zijn zwaar nutteloos dus daar heb ik toch niks aan, maar ja ach....geloof dat je in deze maatschappij gewoon van alles moet kopen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
ARTistiek |
Het Grote Simple Art Topic V Verwijderd | 500 | 17-05-2006 07:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wie heeft de toekomst, Islam of Christendom? Augustus | 91 | 22-04-2005 17:49 | |
Films, TV & Radio |
Fight Club koelkastje | 61 | 10-07-2004 16:34 | |
Communisme in de Bijbel? Verwijderd | 47 | 05-11-2003 14:56 | |
De Kantine |
Ben je materialistisch? Thomas | 88 | 26-10-2003 18:36 | |
consumptie-maatschappij Infaustus | 21 | 19-03-2002 21:37 |