Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 00:01
Verwijderd
heuj
Ik heb dus een pakje aangeschaft van het merk Reality, non-latex(toch wel prijzig... paar euro's voor drie van die dingen) en ik vroeg me af of er nog mensen zijn die ervaring hebben met zo'n ding.
ik heb ze nog niet uitgeprobeerd, vanavond uiteraard
nog tips, trucs?
en vinden jullie ze handig of totaal niet? Mij lijkt het, als ze zo werken als uit wordt gelegd op de verpakking wel een leuke afwisseling... eigenlijk vooral omdat je deze ee naantal uren van te voren in kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 08:28
elledc
elledc is offline
Dat is dus iets wat ik nooit of nooit ga gebruiken. Een mannencondoom is prima, trouwens de man mag er ook eens de moeite voor doen condooms aan te schaffen. De pil voor de vrouw kost ook al zakken geld.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 10:59
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-02-2004 @ 09:28:
Dat is dus iets wat ik nooit of nooit ga gebruiken. Een mannencondoom is prima, trouwens de man mag er ook eens de moeite voor doen condooms aan te schaffen. De pil voor de vrouw kost ook al zakken geld.
Ze vroeg om tips, niet waarom jij ze niet gebruikt

ontopic:

waar je op moet letten
nou dat ie goed vastzit 2 ribbels meen ik

en de ene moet voor het nouwe deel zitten en de andere erachter zodat ie vast blijft zitten

en als er een binnen en buitenkant is zorgen dat de goede kant binnen zit

en bij het erin duwen zorgen dat je met je nagels niet door het condoom heenprikt of em beschadigd

en verder gewoon de gebruiksaanwijzing volgen
naja veel suc6 ermee
en laat eens weten hoe zoiets bevalt voor jullie beide

suc6
Oud 29-02-2004, 11:38
deesmees
deesmees is offline
ik denk niet dat ik het ooit ga gebruiken,vindt het akelig
bang dat het niet goed zit denk ik,dat er toch wat langs loopt en wat is er mis met mannencondoom???
Oud 29-02-2004, 12:25
Verwijderd
Het schijnt een krakend geluid te maken tijdens de sex, als van zo'n markt-plastic tasje

Maar ehm, vertel maar hoe het je beviel, ik wil 't zelf ook wel eens een keer uitproberen (gewoon voor de 'ervaring')

@ utopia5: mannen kunnen natuurlijk ook vrouwencondooms kopen en de pil kost maar iets van 30 euro per jaar.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Warsocket schreef op 29-02-2004 @ 11:59:
Ze vroeg om tips, niet waarom jij ze niet gebruikt

jawel hoor dat ook
Ik betaal trouwens geen cent voor mijn pil dus vandaar mijn vriend en ik delen de kosten een beetje en ik wou dit eens uitproberen maar goed mijn ervaring:
Ik vond het moeilijk om het ding erin te krijgen.. maar ik kon hem er wel van te voren indoen wat ik wel heel handig vind.
Je kunt dus wel horen tijdens de seks, niet overdreven veel maar het is duidelijk aanwezig, toch vind ik ze iets te duur om het weer te proberen maar ik kan niet zeggen dat het een slechte ervaring was.
Ik vond dat ik iets minder voelde en het is noggal klunzig voor de jongen om er in te komen zonder dat hij ernaast gaat of dat het ding verschuift... hij blijft overigens wel erg goed zitten tijden seks (vond ik)
Dus ja, leuk om een keertje uit te proberen maar ik houd het maar gewoon op het mannen condoom denk ik.

edit: Het zou ook een goede oplossing zijn als condoom omdoen een probleem is omdat je stijve weer weggaat, want na een tijdje gebruik ben je het zo gewend dat het heel makkelijk gaat en het meisje kan hem uren van te voren in doen dus er hoeft geen onderbreking te zijn op 'het moment' dus daar zou het een goede oplossing voor zijn meen ik.

Laatst gewijzigd op 29-02-2004 om 14:23.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 14:36
la femme fatale
la femme fatale is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-02-2004 @ 13:25:

@ utopia5: mannen kunnen natuurlijk ook vrouwencondooms kopen en de pil kost maar iets van 30 euro per jaar.
Hè? Bij mij kost 1 doosje al 25 euro! Zijn die van mij dan zo duur of die van jou zo goedkoop?
Oud 29-02-2004, 14:37
*Madel*
*Madel* is offline
Het lijkt mij maar iets engs hoor. Het zal beslist met z'n voordelen hebben maar ik vind het toch eng om 'daar' iets in te doen zonder te weten of het er ooit nog uitkomt Vandaar ook het stugge nee tegen tampons

Maar ieder diertje zo zijn pleziertje Ze zullen heus wel handig zijn en als je ermee overweg kunt zullen ze zo wel voordelen hebben
Oud 29-02-2004, 17:32
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-02-2004 @ 09:28:
de pil is zoiezo voor vrouwen t/m 18 gratis,
en kost het darna niet iets van 5 euro per maand?
bovendien valt het me op hoe weinig mensen het verschil tussen pil en condoom zien, alsof het hetzelfde doel heeft.. niet wetend dat je met de pil niet het risico op soa's uitsluit.

ontopic":
ik vind ze beetje vaag, lijkt zon grote plastic zak
doe mij maar gwoon normaal condoom, of geen condoom
Oud 29-02-2004, 18:05
la femme fatale
Citaat:
CryptapiX schreef op 29-02-2004 @ 18:32:
de pil is zoiezo voor vrouwen t/m 18 gratis,
Nee hoor, dat is zeker niet 'zoiezo'.
Oud 29-02-2004, 19:01
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
la femme fatale schreef op 29-02-2004 @ 19:05:
Nee hoor, dat is zeker niet 'zoiezo'.
oh sorry dat d8 ik
Oud 29-02-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef op 29-02-2004 @ 20:01:
oh sorry dat d8 ik
Ik ook eigenlijk. In het ziekenfonds wel iig, ik dacht zefs tot 21 jaar. Maar misschien niet bij alle particuliere verzekeringen?

Enne, volgens het Farmacotherapeutisch Kompas (soort telefoonboek van medicijnen ) kost microgynon 30 (de meest voorkomende pil) iets van 13 euro per halfjaar, dus voor 2 doosjes, en dan kom je op ruim 25 euro per jaar uit. De duurste pil is volgens het boek yasmin, en die is dan krap 38 euro voor 2 doosjes, dus ongeveer 75 euro per jaar.
25 euro per doosje kan dan dus eigenlijk niet, is het niet zo dat het je wel steeds 25 euro kost maar dat je dan 2 doosjes krijgt? Dat zou logischer zijn.
Of misschien is het ook wel zo dat in het Kompas de inkoopprijzen voor apothekers worden genoemd ofzo, maar dat zou wel stom zijn want het is bedoeld zodat artsen kunnen kijken wat hun patient moet betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 05:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik dacht ook dat de pil t/m je 18e of 21e vergoed werd

In ieder geval slik ik de Diane 35, en die wordt toch wel vergoed, omdat het ook een medicijn is tegen huidaandoeningen enzo. Dat vertelde de dokter me. Komt wel mooi uit dus

Enne, het vrouwencondoom: nee dankje
Oud 01-03-2004, 10:26
deesmees
deesmees is offline
ben verzekerd bij cz en mijn huisarts vertelde dat de pil voorlopig aan iedereen vergoedt wordt met zo'n verzekering.
Ik gebruik microgynon 30 en hoef niks te betalen dus (athans nog niet) en ook al zou dat over een tijd wel moeten dan heb ik er dat graag voor over,beter da dan telkens het risico lopen zwanger te zijn
Oud 01-03-2004, 20:39
Smoozy
Smoozy is offline
Citaat:
deesmees schreef op 01-03-2004 @ 11:26:
ben verzekerd bij cz en mijn huisarts vertelde dat de pil voorlopig aan iedereen vergoedt wordt met zo'n verzekering.
Ik gebruik microgynon 30 en hoef niks te betalen dus (athans nog niet) en ook al zou dat over een tijd wel moeten dan heb ik er dat graag voor over,beter da dan telkens het risico lopen zwanger te zijn
Bij CZ wordt het vergoedt tot je 21ste. Daarna moet je het zelf betalen of je moet je aanvullend verzekeren en dan krijg je het nog steeds vergoedt.
Oud 02-03-2004, 02:51
Verwijderd
trouwens ik kreeg wel het boterham zakje gevoel toen ik hem eerst uit de verpakking haalde.
ze lijken een beetje op de zachte fles-dingen die je voor baby's gebruikt waar je de melk in kunt doen.... en die dan in een omhusles doet waar dan de speen op gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:21
la femme fatale
Citaat:
sarahbressers schreef op 29-02-2004 @ 20:11:
Ik ook eigenlijk. In het ziekenfonds wel iig, ik dacht zefs tot 21 jaar. Maar misschien niet bij alle particuliere verzekeringen?

Enne, volgens het Farmacotherapeutisch Kompas (soort telefoonboek van medicijnen ) kost microgynon 30 (de meest voorkomende pil) iets van 13 euro per halfjaar, dus voor 2 doosjes, en dan kom je op ruim 25 euro per jaar uit. De duurste pil is volgens het boek yasmin, en die is dan krap 38 euro voor 2 doosjes, dus ongeveer 75 euro per jaar.
25 euro per doosje kan dan dus eigenlijk niet, is het niet zo dat het je wel steeds 25 euro kost maar dat je dan 2 doosjes krijgt? Dat zou logischer zijn.
Of misschien is het ook wel zo dat in het Kompas de inkoopprijzen voor apothekers worden genoemd ofzo, maar dat zou wel stom zijn want het is bedoeld zodat artsen kunnen kijken wat hun patient moet betalen.
Ik slik dus Yasmin, en die wordt niet vergoed.
Oud 03-03-2004, 13:35
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
la femme fatale schreef op 02-03-2004 @ 21:21:
Ik slik dus Yasmin, en die wordt niet vergoed.
Is dat veranderd dan? Want ik ben geloof ik iets van 13 euro (of was het 23?)voor een half jaar kwijt (laatste keer gehaald: okt 2003 ofzo). Hij wordt/werd bij mij dus gedeeltelijk vergoed...

Regels voor berichten