Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2004, 08:15
tropic_woman
tropic_woman is offline
hi.

ik heb net even een account aangemaakt.. omdat ik een probleem heb.

ik heb "het" gister dus gedaan met mn vriend.
en we hebben het ook veilig gedaan. <met condoom>
alleen..het condoom was afgegleden waardoor toch sperma is vrijgekomen zegmaar.

k zou dus naar de dokter voor een morning after pil.
dus ik vannochtend bellen naar de dokter en zometeen heb ik een afspraak. Ook zou ik dan gelijk vragen om de pil. En omdat ik waarschijnlijk een gekneusde arm heb kan de dokter daar ook naar kijken (ook gister gebeurd

nu mijn probleem; mijn vriendje helpt me niet hiermee, hij weet dat ik ermee zit. misschien vinden jullie het raar.
Maar ook mn ouders steunen me nergens in, als ik pijn heb, zoals nu met mn arm, kan het ze nix schelen.
ik voel me gewoon kut omdat ik helemaal alleen naar de dokter moet, alleen moest bellen, en mn vriendje zei:
mail om 9 uur maar hoe t ging en of je afspraak kon maken met de dokter. En daarna ga ik weer slapen..
Hij wil niet eens mee, terwijl ik daar de behoefte voor heb
en dat heb ik ook gezegt..
Misschien stel ik me wel aan. maar ik vindt dat je zoiets samen doet.

het kan zijn dat mn gevoelens een beetje hoog oplopen, maar k ben zonet ongesteld geworden terwijl het daar nog veel te vroeg voor is. en t is gewoon frustrerend als ik 6 uur al wakker ben en gestressed en mn vriendje..gewoon wil slapen.,
oja.. en k ben ooknog jarig vandaag......

Hoe kan ik hem duidelijk maken dat ik wil dat hij me steunt? ik heb t al gezegt. Maar het dringt gewoon niet tot 'm door. dan wordt ie boos etc. terwijl alleen iemand wil die met me mee gaat.
Is hij een slechte vriend? of is dit normaal? ik weet het even niet meer..

ik moest dit even van me afschrijven omdat ik er erg mee zit..en over 30 minuten moet ik naar de dokter..en hij is er nu gewoon niet voor me, dat doet me pijn..
in ieder geval bedankt voor de reacties..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2004, 08:45
Liss
Liss is offline
Als eerst, gefeliciteerd met je verjaardag

Als ik jou was zou ik toch nog maar een keer met je vriend gaan praten, hem echt duidelijk maken dat jij er behoefte aan hebt dat hij mee gaat en je je er zo rot door voelt.
Ik vind niet dat je je erg aansteld, zoiets doe je inderdaad samen en mag hij wel een beetje interesse tonen, niet alleen van bel maar om 9 uur dan kan ik erna weer doorslapen.
Als hij nou iets anders te doen had, naar school moest ofzo zou ik het wel begrijpen, maar jij hoort toch wel belangrijker te zijn voor hem dan uitslapen denk ik zo.

Hoe ging het bij de dokter?
Oud 04-03-2004, 08:52
stout!
stout! is offline
Ik vind niet dat je je aanstelt, helemaal niet zelfs. Als jij aangeeft dat je er behoeft aan hebt dat hij meegaat en hij niets beters te doen heeft dan in zijn bed blijven liggen, vind ik het niet meer normaal dat hij dat voor je over heeft. Bovendien ga je niet alleen voor jezelf, maar ook voor hem. Het is niet alleen jouw verantwoordelijkheid dat jullie geen baby's maken namelijk.

Van je ouders vind ik het niet gek dat ze niet meegaan naar de dokter of het voor je regelen. Je bent 16 en vanaf een bepaalde leeftijd moet je gewoon leren je eigen zaken te regelen, zeker dingen als doktersafspraken. Dat wil niet zeggen dat ze geen interesse mogen tonen in je pijnlijke arm natuurlijk.

Maar daarvan afgezien: je bent toch ongesteld geworden? Dat betekent toch al dat je niet zwanger bent en dus geen morning afterpil hoeft te slikken?

Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:36
tropic_woman
tropic_woman is offline
Als hij nou iets anders te doen had, naar school moest ofzo zou ik het wel begrijpen, maar jij hoort toch wel belangrijker te zijn voor hem dan uitslapen denk ik zo.

hij nix anders te doen, het is voor hem ook vakantie.
net zoals voor mij. maar ik ben vandaag jarig. En hij niet.
Misschien denk ik er wel raar over, maar zelfs om eerder op mijn verjaardag te komen wou hij zijn wekker niet zetten.
Dat hij geen moeite voor me doet, doet me gewoon pijn. En dat weet hij ook.

Hoe ging het bij de dokter?

ik kom er net vandaan. ik heb de morning after pil dus mee gekregen.. hij heet: norlevo, (levonorgestrel 750 microgram) kleine pilletjes in een oranje verpakking. ook krijg je hier bijwerkingen van.. iemand ervaring? ik hoef ze niet in te nemen als ik echt ongesteld ben. maar als het een beetje bloed is<moet zo ff controleren> dan moet ik ze wel nemen,

Van je ouders vind ik het niet gek dat ze niet meegaan naar de dokter of het voor je regelen. Je bent 16 en vanaf een bepaalde leeftijd moet je gewoon leren je eigen zaken te regelen, zeker dingen als doktersafspraken. Dat wil niet zeggen dat ze geen interesse mogen tonen in je pijnlijke arm natuurlijk.

ik kan ook prima zelf naar de dokter, doe ik ookal zelf sinds ik 13 ben ofzo. maar dat ze mijn klachten niet serieus nemen,
nu blijkt mn arm idd gekneust te zijn, en mijn gevoels zenuw afgekneld. (ja ik kan nog wel typen met 1 hand ) maar het gaan gewoon om het beetje gevoel van je ouders, het serieuze gedeelte, dat ze me serieus nemen als ik ziek ben. want nu blijkt maar weer, ik stel me niet aan.

Maar daarvan afgezien: je bent toch ongesteld geworden? Dat betekent toch al dat je niet zwanger bent en dus geen(..)

dat denken wel meer mensen dus (ik ook) maar ik wou zekerheid en ging daarom naar de dokter, en als je menstruatie een klein beetje is, en veel minder dan normaal. dan is de kans dat je zwanger bent er nog wel, maar als je gewoon ongesteld bent, dan is het allemaal ok

maar iig bedankt voor die reacties had ik egt ff nodig enzo
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:43
Verwijderd
Nou ja, als je ongesteld bent geworden, ben je niet zwanger lijkt me. Maargoed, de reactie van je vriendje is natuurlijk erg vervelend, ik zou ook verdrietig en boos zijn geworden.

Het is net zo goed zijn verantwoordelijkheid en als hij in z'n bed blijft liggen terwijl hij weet dat je graag wil dat hij mee gaat, dan vind ik dat asociaal. Als hij geen zin heeft in verantwoordelijkheden en het steunen van z'n vriendin, dan moet hij z'n sperma ook maar bij zich houden vind ik.
(Sorry dat ik het zo bot zeg, maar dit vind ik altijd wel een goeie manier om zoiets te verwoorden.. Hij heeft nl wel sex, maar bemoeit zich in feite niet zo met wat er daarna gebeurt).

En zeker als je ook nog jarig bent (gefeliciteerd ) kan hij toch op z'n minst wel lief voor je zijn en hoeft hij niet boos te worden.

Ik vind ook dat je zoiets samen doet. Ik zou eens rustig met 'm gaan praten vandaag, vertel 'm nog eens dat dit iets is wat jullie allebei aangaat. Verder weet ik het ook niet.. want je weet zelf natuurlijk ook wel wat je tegen hem wil zeggen.

Ik denk dat sommige jongens het iets te makkelijk zien. Zo van "oh, ze kan toch wel zelf naar de dokter." Terwijl je je als meisje natuurlijk bestwel druk maakt als zoiets gebeurt en het is dan fijn als je dat niet in je eentje hoeft te doen.
Ze houden zich er toch iets minder mee bezig, want het is hun lichaam niet. Of ze denken "ach het zal wel meevallen, ze neemt ff zo'n pilletje en dan is alles weer goed."

Ik was laatst de pil een paar keer vergeten in te nemen (nou ja, vergeten.. het kon niet) en vroeg me toen af of ik zwanger zou zijn. Ik had m'n vriendje verteld wanneer ik ongesteld moest worden, maar op die dagen vroeg hij er helemaal niet naar. Dat vond ik wel vervelend, maar het geeft toch aan dat (sommige) jongens er toch wat minder mee bezig zijn dan hun vriendin.

Nou ja, succes en fijne dag nog. Misschien bedoelt ie het ook niet slecht, maar ziet hij het gewoon te makkelijk.. ik weet niet.
Maar ik vind nog steeds dat hij je hoort te steunen, dus in het vervolg moet hij niet meer zo reageren.

xx
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 09:54
tropic_woman
tropic_woman is offline
over t bericht hierboven =)

kvindt dat je helemaal gelijk hebt.
en k heb ff gechecked, en ben dus gwn ongesteld.
dus hoef t pilletje niet in te nemen

maargoed, nu nog zijn steun..
k word er zo boos om wie vindt slapen
nou belangrijker dan zijn vriendin?
Zoiezo als iemand ergens mee zit sta ik makkelijk 7 uur of eerder op, t zijn toch je vrienden :/

Maar misschien denkt hij er idd wel makkelijk over..
pff.. soms heb je gwn t gevoel dat ie je niet begrijpt
en mayb begrijpt hij me ook niet.

gister zei hij nog: ja k ga mn wekker niet zetten hoor, om eerder op je verjaardag te komen.. t is vakantie.
en toen vroeg ie een uurtje later; hoelaat wil je dat ik kom
ik: maakt me niet uit, zolang je de wekker maar niet hoeft te zetten toch?
hij: och krijgen we dit weer.

misschien reageer ik wel te boos
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:00
#6 is offline
neej je reageert helemaal niet te boos, juist goed van je. En doordat hij zegt van och krijgen we dat weer snapt hij heus wel (mag je hopen) dat hij iets fout doet of niet? Je moet er maar even met hem over gaan praten. En gewoon zeggen dat je graag had gewild dat hij je wat meer steunde of mee ging naar de dokter.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:13
tropic_woman
tropic_woman is offline
k zal t tegen hem zeggen.
maar alles op mn verjaardag daar baal ik van.
'k hou zoiezo niet van verjaardagen. en dan krijgen we nu dit..
'k zal t vanavond ten sprake brengen, en kzie wel wat ie zegt.. hij heeft geen reden om boos op mij te zijn :/ maar elke x als ik boos ben wordt hij boos op mij, en ben ik weer diegene die sorry zegt en soms heb ik daar wel ff genoeg van.
maargoed. k kan moeilijk al mn relatie probleempjes hier ten sprake brengen.. iig thx voor de reactie
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:07
Marcade
Marcade is offline
Geen seks meer; simpel. Daar horen dit soort dingen nou ook eenmaal bij, en als hij dat er niet bij wilt doen/nemen, heeft die pech?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:20
tropic_woman
tropic_woman is offline
haha Marcade zo kan je t ook doen

kvoel me nu wel een btje alleen
nu ik heel erg buikpijn en hoofdpijn heb en misselijk ben, leuk..mn poes zit nu wel op mn kamer, gaat ie me lief troosten enzo, pak ik m vast "klauw" das niet liev..
en nu ookal zielig muziek op..Wat ben ik toch ook een dramatisch mens, maar k voel me ook zo kkkkkuuuuuttttttttt

en dan die fucking bij werkingen
<k heb m toch wel geslikt >

ik doe mezelf steeds pijn..

waarom?......
waarom?.......

liefs,
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:38
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
tropic_woman schreef op 04-03-2004 @ 12:20:
haha Marcade zo kan je t ook doen

kvoel me nu wel een btje alleen
nu ik heel erg buikpijn en hoofdpijn heb en misselijk ben, leuk..mn poes zit nu wel op mn kamer, gaat ie me lief troosten enzo, pak ik m vast "klauw" das niet liev..
en nu ookal zielig muziek op..Wat ben ik toch ook een dramatisch mens, maar k voel me ook zo kkkkkuuuuuttttttttt

en dan die fucking bij werkingen
<k heb m toch wel geslikt >

ik doe mezelf steeds pijn..

waarom?......
waarom?.......

liefs,
T'is toch zo. Wel neuken, maar als er dan iets misgaat, je ineens in de steek laten. Zo speel je het spel niet.

Waarom heb je hem geslikt? En dit word nu meer een topic voor psychologie als je wilt weten waarom je jezelf steeds pijn doet.

Kan je wel zeggen dat jezelf pijn doen, de situatie niet zal helpen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:47
tropic_woman
tropic_woman is offline
k heb pil geslikt omdat..omdat ik niet cker weet of alles wel ok is,
kben gwn een doendenker en drom doe ik mezelf pijn
alle antwoorden weet ik al

maar k ben btje depri omdat ik ongesteld ben

maargoed, k heb nu goed gesprek met m op msn en k zie m vandaag nogwel, dus alles komt wel goed..

dus sex wordt zoiezo uitgesteld ivm ongesteldheid
maar hijs wel liev, gaat ie me altijd verzorgen enzo

mja iig, thx voor reactie *geeft kusje*
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 17:36
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik vind het gedrag van je vroend ronduit schandalig. Wie denkt meneer wel dat 'ie is??? Dit is iets wat jullie samen moeten oplossen en niet iets waar hij lekker jou alleen mee kan opzadelen en zelf doen alsof er niets gebeurd is. Je steld je absoluut niet aan, kom voor jezelf op (Xena-warrior-princess-modus)! Je vriend en je ouders zijn degene die fout bezig zijn, niet jij!!!
succes
Oud 06-03-2004, 10:50
tropic_woman
tropic_woman is offline
ej SuperSanne

thx voor je reactie
khad gister goed gesprek met m, en hou zou er rekening mee houden, en ik zou rekening met hem houden, En dat kan hij alleen maar doen als ik hem vertel hoe ik me voel, en dat doe ik nu dus ook, (ookal is dat mayb soms eng ofzo) naar qua mn gevoel tonen heb ik geen angst
kzie m vanaaf weer, en btw, ik heb ook met mn ouders gesproken, (niet dat hun ooit veranderen) maar ik heb iig gezegt wat ik d8, en ik weet, ik ben 17, maar je ouders horen je, ongeacht je leeftijd te steunen, en dat zullen ze voor n groot deel toch niet doen, maar ze weten nu iig hoe ik er echt over denkt.

kusje
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 13:42
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
tropic_woman schreef op 06-03-2004 @ 11:50:
ej SuperSanne

thx voor je reactie
khad gister goed gesprek met m, en hou zou er rekening mee houden, en ik zou rekening met hem houden, En dat kan hij alleen maar doen als ik hem vertel hoe ik me voel, en dat doe ik nu dus ook, (ookal is dat mayb soms eng ofzo) naar qua mn gevoel tonen heb ik geen angst
kzie m vanaaf weer, en btw, ik heb ook met mn ouders gesproken, (niet dat hun ooit veranderen) maar ik heb iig gezegt wat ik d8, en ik weet, ik ben 17, maar je ouders horen je, ongeacht je leeftijd te steunen, en dat zullen ze voor n groot deel toch niet doen, maar ze weten nu iig hoe ik er echt over denkt.

kusje
Reageren

Regels voor berichten