Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2004, 17:08
kleinedraak
Het tv-programma: Kopzorgen omgaan met psychische problemen
zendt morge (donderdag) om 17.13 op Ned 1 iets uit over Borderline. Misschien wel intressant voor mensen die er wel al veel over gehoord hebben maar toch iets meer erover willen weten.
Vriendin die borderline heeft gaat er ook heen kijken enzo, kijken of ze zichzelf echt zo herkent in anderen. jullie hoeven niet te kijken was alleen maar een tip Volgende week zelfde tijd zelfde plaats gat het over Depressie, ook iets waar veel mensen op dit forum mee te maken hebben(al dan niet met zichzelf)
Lees hier meer: http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=112302
Groetjes.........
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2004, 17:15
Miracle
Miracle is offline
Bedankt, goeie tip.
Oud 25-02-2004, 17:38
Fantôme
Fantôme is offline
zeker goeie tip! kan helaas niet kijken... moet werken, vraag één van mn ouders wel ff om het op te nemen denk. en die van depressies ook (ik moet altijd op donderdag werken...)
xxx en liefs, wen
Oud 25-02-2004, 18:26
light fighter
light fighter is offline
goeie tip! thnx ga wel kijken denk ik en volgende week ook!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 22:09
tsjuk
tsjuk is offline
Volgende week ga ik zeker kijken!! Bedankt voor de goede tip
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 22:12
Nona
Nona is offline
Toffe tip, zeker een aanrader. Maar wel een mededeling.
Oud 26-02-2004, 14:21
Nona
Nona is offline
Op verzoek mag hij weer open, maar er wordt nu wel even een vraagstelling verzonnen.

'Wat vond je ervan?'
En verzin er nog een paar vragen voor. Veel plezier.
Oud 26-02-2004, 18:06
kleinedraak
Okeej programma is geweest. helaas heb ik het niet helemaal kunnen zien ivm andere nieuwsuitzending(brand bij mij opt werk ) Maar ik vond het best wazig, helaas hebben ze alleen maar volwassenen laten ziet en niet iemand van onze leeftijd jaar of 18 ofzo. Hier komt mijn vraag dan: Herkenden jullie jezelf of anderen die bps hebben in het verhaal dat er verteld werd???
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 19:03
Verwijderd
ik heb het wel helemaal gezien. maar ik vond het ook een beetje wazig (zoals kleineghcdraak al zei). en ik vond het heel erg jammer dat ze geen jongere hadden laten zien. en het was ook denk ik een beetje kort om een duidelijk beeld te krijgen van iemand met bordeline. ik ken verder niemand met borderline dus ik kan ze niet herkennen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 23:03
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Tja het is nu eenmaal een programma gericht aan volwassenen (ik volg het al een tijdje).. dus mjah..vandaar dat ze er niet vaak/geen jongeren voor gebruiken.

Ik herkende vrij veel in het programma. Het geen maat kunnen houden met dingen, het leeg voelen, het chaos-gevoel. Ook het voorbeeld van in het verkeer trouwens. (het niet kunnen omgaan met teveel prikkels tegelijkertijd.)
Oud 27-02-2004, 15:33
littlegurl
littlegurl is offline
Ik vond t ook wel jammer dat ze geen jongeren hadden genomen als voorbeeld, maar een wat oudere vrouw. Ik snap nou nog steeds niet precies wat zo iemand nou voelt enz dus was niet echt heel duidelijk!
Oud 27-02-2004, 19:31
Gwenniej
Gwenniej is offline
Helaas, ik heb heul wat gemist
Oud 03-03-2004, 10:00
Metal
Metal is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 25-02-2004 @ 18:08:
Het tv-programma: Kopzorgen omgaan met psychische problemen
zendt morge (donderdag) om 17.13 op Ned 1 iets uit over Borderline. Misschien wel intressant voor mensen die er wel al veel over gehoord hebben maar toch iets meer erover willen weten.
Vriendin die borderline heeft gaat er ook heen kijken enzo, kijken of ze zichzelf echt zo herkent in anderen. jullie hoeven niet te kijken was alleen maar een tip Volgende week zelfde tijd zelfde plaats gat het over Depressie, ook iets waar veel mensen op dit forum mee te maken hebben(al dan niet met zichzelf)
Lees hier meer: http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=112302
Groetjes.........
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 26-02-2004 @ 19:06:
Hier komt mijn vraag dan: Herkenden jullie jezelf of anderen die bps hebben in het verhaal dat er verteld werd???
Het valt mij op dat iedere keer dat ik op psycholgie kom, en dat is maar heel weinig, dat ik een topic zie van jou over borderline, waarin je suggereerd dat je borderline hebt en de hele tijd maar bevestiging vraagt of het wel zo of niet zou zijn, nu dan dan weer indirect maar toch.....
Mijn antwoord (als ex-"stagairé" psychische jeugdinrichting ) : Borderline is een nogal heel complex probleem dat niet zomaar ff aan de hand kan worden gedaan door een symptomen check, omdat het zich bij iedereen weer anders uit....
Mijn advies: laat je testen bij een psychiater, die kan je verder helpen, en laat je op zijn minst gewoon poli-klinisch helpen, want feit blijft, praten helpt
Hopelijk heb je hier wat aan en hoef je niet weer iedere keer een
Persoonlijkheids-stoornis topic te openen

Oja, leonoor, ik had je bijdrage in het Psychologie maandblad over auto-mutilatie gelezen toevallig laatst, ik zag opeens een heel stuk over scholieren.com erin staan
Oud 03-03-2004, 15:03
kleinedraak
Citaat:
Metal schreef op 03-03-2004 @ 11:00:
Het valt mij op dat iedere keer dat ik op psycholgie kom, en dat is maar heel weinig, dat ik een topic zie van jou over borderline, waarin je suggereerd dat je borderline hebt en de hele tijd maar bevestiging vraagt of het wel zo of niet zou zijn, nu dan dan weer indirect maar toch.....
Mijn antwoord (als ex-"stagairé" psychische jeugdinrichting ) : Borderline is een nogal heel complex probleem dat niet zomaar ff aan de hand kan worden gedaan door een symptomen check, omdat het zich bij iedereen weer anders uit....
Mijn advies: laat je testen bij een psychiater, die kan je verder helpen, en laat je op zijn minst gewoon poli-klinisch helpen, want feit blijft, praten helpt
Hopelijk heb je hier wat aan en hoef je niet weer iedere keer een
Persoonlijkheids-stoornis topic te openen
Ik geloof dus dat jij dan niet goed leest, want een vriendin van mij heeft borderline en ik heb er een werkstuk over gemaakt en daarom heb ik hier wel eens info gevraagd en naar verhalen van mensen. Volgens mij snap jij mij niet, als je tegen die jongeren ook zo doet......
Van welke maand was dat stukje over AM(dat heb ik nl. zelf wel gehad) en dit topic opende ik trouwens omdat ik anderen wilde informeren, niet voor mezelf mja
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 20:54
Metal
Metal is offline
Ik kan me anders nog heel goed herinneren dat jij eens een keertje vroeg over de sympromen van borderline, en dat je de hele tijd door bleef drammen over van "maar ik herken me er zelf ook zo heftig in"en durf nou niet te zeggen dat het niet zo is want daar bevestig je dat hele borderline gebeuren dan alleen maar mee

Citaat:
Volgens mij snap jij mij niet, als je tegen die jongeren ook zo doet......
Wat is er mis met mijn aanpak dan, ik denk dat ik borderliners heel wat beter begrijp dan jij ooit zal kunnen doen.Ook begrijp ik je reactie niet helemaal, Ik bied hulp aan, en jij kat me zo af, maar ik denk dat ik al weet wat het probleem is, jij hebt geen controle over je emoties, ik wilde alleen maar behulpzaam zijn... ik zou je post nog eens goed doorlezen, want der is geen touw aan vast te knopen iig.....

Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:15
Metal
Metal is offline
Ik heb ff gezocht en hier komt zo'n post van jou die nergens op slaat

Citaat:
Hallow ik vraag toch niet om info. Ik ben niet dom dat is heus genoeg te vinden. Ik zoek mensen die borderline hebben en erover willen praten. Moeilijk te snappen he. En uilskuiken als je niet weet wat borderline si waarom reageer je dan????Duh!!!!!!
* Trouwen iedereen sterkte die Chris kende *
Dit is dus echt borderline like, je geen houding weten te geven
en meteen beginnen te freaken als iemand gewoon een normale vraag stelt
Oud 04-03-2004, 05:23
Quiana
Quiana is offline
@Metal & kleineghcdraak; doe dit over pm/mail/msn/enz ajb.
Hier is de topic niet voor bedoelt.
Oud 04-03-2004, 10:30
Metal
Metal is offline
allrighty
Oud 05-03-2004, 14:25
Fantôme
Fantôme is offline
iemand gisteravond nog gekeken? ik kon niet... en ben vergeten te vragen of mn ouders het wilden opnemen.
Oud 05-03-2004, 14:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Neej.. Ik was het vergeten.

Volgende week gaat trouwens over drugsverslaving.
Oud 05-03-2004, 14:50
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 05-03-2004 @ 15:49:
Neej.. Ik was het vergeten.

Volgende week gaat trouwens over drugsverslaving.
waarom moet ik iedere donderdagaaf werken
zo kan ik het nooit zien..
Oud 05-03-2004, 16:43
kleinedraak
Ik heb hey wel gezien. Over een bejaarde vrouw die al 50jaar depressief was en die electrische behandeling kreeg in de hersenen(heel vaag) en over een vrouw van +/- 40.
Ik vond het wel intressant mja bij zo';n oudere mensen is het minder herkenbaar!!!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 17:48
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 05-03-2004 @ 17:43:
Ik heb hey wel gezien. Over een bejaarde vrouw die al 50jaar depressief was en die electrische behandeling kreeg in de hersenen(heel vaag)
Da's zeerwaarschijnlijk elektroshock therapie. Volgens mij stond daar ook een filmfragment over op de site.. *gaat even kijken*
Oud 05-03-2004, 17:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
http://www.teleac.nl/pagina.jsp?n=146051

Staat tussen 1 van de tekstjes ergens een link naar een videofragment over die elektroshock therapie
Reageren

Regels voor berichten