Advertentie | |
|
![]() |
|
Kan dat praten niet op lucht, maar heb je wel eens gedacht aan iets van kunstzinnige therapie of iets dergelijks. Misschien dat dat meer helpt dan praten. Heb het er eens over met je psycholoog dat je het gevoel hebt dat praten niet helpt of tegen je huisarts zeggen.
|
Bij mij helpt praten ook niet tegen problemen. Ik ben erg gesloten en houd er niet van om mijzelf bloot te geven of anderszins kwetsbaar op te stellen. Er zijn maar heel weinig mensen waar ik mn hart bij kan luchten, eigenlijk maar één.
Twee jaar terug had ik ok een paar kaar een gesprek met zo'n "councillor"van de scholl. Ik had al meteen "zo'n gevoel van "laat me met rust, het gaat je geen zak aan". Ik slaag er meestal wel in om mijzelf over mijn problemen heen te zetten, maar ik heb geen ervaring met echte depressies. Het lijkt me iig niet verstandig om het maar gewoon zo te laten zitten.
||
Citaat:
Maar anders, idd, dit wordt wel eens meer gezegd. Alsook dopamine of zoiets een effect zou kunnen hebben. Daar werken dan ook die antidepressiva op. |
![]() |
|
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hier niet heeel erg veel van weet, maar ik heb altijd heel erg het idee dat mijn eigen buien heel erg afhangen van hoe het contact met mijn omgeving is. Bijvoorbeeld door positieve dingen in relaties met vrienden en kennissen. Dus mischien kan het je goeddoen om meer contact met vrienden en dergelijke te zoeken of in ieder geval met degene die voor jou belangrijk zijn? Het is volgens mij namelijk ook zo dat je omgeving best wel invloed op je zelfbeeld heeft, dus mischien dat als je meer of leuker contact met anderen hebt, je je dan ook mischien iets meer gewaardeerd voelt.
Mischien dat het ook kan helpen om gewoon eens echt wat te veranderen in je leven, bijvoorbeeld door andere dingen te gaan doen op het gebied van hobby's enzo? Maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe het is om echt depressief te zijn, dus om eerlijk te zijn weet ik niet of je er iets aan hebt..Maar het is goed bedoeld moet je maar denken ![]()
Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 11:35. |
![]() |
|
Bedankt voor jullie reacties! zoveel reacties had ik niet verwacht!
![]() Helaas kan ik niet meer met mijn psychologe praten. Dat had ik misschien niet helemaal duidelijk in het stukje gezet, maar ik ben al gestopt met de gesprekken met haar, dus haar kan ik niet meer om hulp vragen. Ik wil wel naar de dokter toe..maar is dit wel iets waarvoor je naar de dokter toe kunt gaan? ik weet het niet zo goed, zou ook niet zo goed weten wat ik dan moet zeggen. Over die test, nee ik ben niet getest en zou ook niet weten wat je er mee kan enz. Creatieve therapie, ik weet niet helemaal wat ik me daar bij voor moet stellen. Weet iemand daar meer van? ik sta iniedergeval wel open voor andere vormen van therapie. Met vrienden praten zou natuurlijk ook een oplossing kunnen zijn, maar ik durf het ze niet te vertellen. Ik ben bang dat ze vinden dat ik me aanstel o.i.d en ik blijf het vervelend vinden om over mezelf te praten. Zeker omdat ik mezelf zo erg haat, heb ik het gevoel dat het te confronterend werkt. Maar iniedergeval heel erg bedankt voor alle reacties. Ik kan er waarschijnlijk wel wat mee en ga er waarschijnlijk wel wat mee doen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ik mag mijn vriendin niet meer zien... heelo | 35 | 21-10-2015 14:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Psychologie |
Wat doet u? Shitonya | 53 | 20-07-2005 20:31 | |
Psychologie |
denkend dat ik een slecht persoon ben? maar ben dat niet, maar..lees maar... devilcat | 38 | 29-12-2004 19:09 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kinderbescherming is voor wet tegen het slaan van kinderen JJzD | 35 | 21-03-2002 19:43 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 |