Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Trouwens, een psychiater verteld je toch meestal dingen die je al wist en kan je uitleggen hoe je in elkaar steekt, als je dat zelf nog niet wist. De praktijk moet je toch zelf doen met wat steun van bijvoorbeeld vrienden. De verslavings producten zou ik zoveel mogelijk ontnemen, ik zou gewoon altijd voor ze klaarstaan, naar ze luisteren en hulp bieden. Als degene dat echt niet wilt, dan zal degene me eerst moeten vermoorden. Want iemand waar ik veel om geef of van hou laat ik echt niet "zomaar" langzaam ( of snel ) dood gaan |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk btw dat het andersom juist eerder beter zal werken, mensen eten niet voor niets niet goed. Ik denk ook niet dat beter eten het humeur van iemand op zal klaren: dat niet eten is over het algemeen een gevolg van onderliggende dingen, niet andersom. (Ik denk dat je iemand door hem of haar alleen te dwingen te eten (wat ook al een stuk lastiger is dan iemand iets ontnemen) iemand zich nog veel en veel rotter laat voelen. En dat is, lijkt mij, niet wat je voor ogen hebt.) |
![]() |
||
Citaat:
En Krummel, ik zei ook dat je eerst moet beginnen met de symptoombestrijding en daarna de onderliggende oorzaken. De oorzaken zijn niet levensbedreigend, de symptomen wel. Daarom is het belangrijk eerst zo snel mogelijk de symptomen te laten verdwijnen of te minderen. Dat kost ook veel minder tijd dan de onderliggende problemen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarschijnlijk liggen er jaren aan zelfcomplex etc. vooraf. De drugs was de trigger om totaal te ontsporen. Soms is het gewoon een verloren zaak en kun je beter ieder zijn eigen weg laten gaan. |
![]() |
||
Citaat:
En Deto, je hebt wel gelijk. Niet iedereen valt te helpen, maar ik ben van mening dat de meeste wel geholpen kunnen worden als je "op tijd" bent in ieder geval. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
verbiedt, bijv het eetpatroon zo goed als normaliseert en dán pas aan de slag gaat met de onderliggende zaken. De symptonen zijn er niet voor niets, iemand vlucht niet voor niets in verdovende middelen of in (niet) eten, maar doet dat uit nood, om te overleven.. En hoewel je zegt dat je het niet hebt over mensen die echt levensbedreigend bezig zijn, op het moment dat iemand zelf niet meer stoppen kan en een ánder moet ingrijpen, denk ik dat je het wel over een zekere ernst hebt.. Waarbij je de symptonen niet zomaar kunt scheiden van de oorzaken. Want als destructief gedrag de enige manier (lijkt) is om te overleven voor iemand, zal er ook altijd wel weer iets anders (destructiefs) gevonden worden om de nood te kunnen uiten wanneer de symptonen bijv 'verboden' worden, tenzij diegene de nodige kennis/handvatten krijgt om op een constructieve manier met dingen om te (leren) gaan. Mij lijkt dan ook dat er een combinatie van hulp geboden zou moeten worden; gericht op de symptonen, maar tegelijkertijd óók op de onderliggende problematiek. En ik denk dat de gemiddelde vriend(in) die hulp niet bieden kan..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Erg moeilijk gebied, mensen die "te diep weggezakt zijn", zijn zonder professionele hulp niet altijd zomaar op te lappen. Op tijd zijn kan wel helpen denk ik zelf ook, echter als de persoon in kwestie zichzelf niet 100% eerlijk of open opstelt, wordt het al gauw steeds moeilijker om te helpen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
x
||
Citaat:
![]() Zou het verder wel erg vervelend vinden en een luisterend oor bieden. Ik zou hem/haar in ieder geval zeker niet naar de dood laten toewerken en weigeren te geloven dat dat de enige optie. Ik geloof ook niet dat er psychologisch gezien nooit een oplossing is om iemand ergens uit te helpen. Het kan altijd. Maar het kan niet altijd direct resultaat geven en dat is een groot verschil.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Misschien dat het anders is qua er mee omgaan als het bv. één van m'n zusjes is, maar dan nog, ik zal er altijd voor iemand zijn die het moeilijk heeft. En als ik het er moeilijk mee heb, dan zeg ik dat wel en dan kijken we wel wat we daar mee doen, maar iemand in de steek laten zou ik niet doen. Als de situatie is zoals Suusjuhh omschrijft dan is het wel weer anders, maar daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik geen mening over geven. (Al denk ik dat ik het ook dan toch iig lang vol zou (proberen te) houden.) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het hangt er inderdaad wel van af om wat voor probleem het gaat. Ik heb dit soort dingen met drugsgebruikers en chronische leugenaars meegemaakt, en die doen eigenlijk constant hun omgeving pijn. Duss, sorry als ik niet duidelijk genoeg was, maar ik bedoelde dus vanuit dezelfde context als suusjuhh. Natuurlijk moeten mensen worden geholpen, dat voorop. Maar met bepaalde problemen mag je mensen best vertellen wat ze anderen aandoen, in de hoop dat dát _misschien_ helpt. Mensen hebben altijd een keuze, hoe oneerlijk of moeilijk die misschien ook is. Een verslaving heet niet voor niets een verslaving, je kunt er niet zonder. Maar zelfs dan heb je nog een wil... x
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat heel veel mensen zich nog rotter gaan voelen als hun omgeving ze ervan probeert te overtuigen wat ze hun omgeving allemaal wel niet aan doen. Ik denk dat veel mensen dat zelf ook heel goed door hebben. En als dat het enige was wat mee zou spelen, dan denk ik dat ze er ook snel mee op zouden houden. De meerderheid zal echt niet verslaafd raken aan wat dan ook omdat hij/zij zijn of haar omgeving wil kwetsen oid. |
![]() |
||
Citaat:
Alsof iemand met een ernstige eetstoornis zichzelf kan helpen, iemand die jaren drugs verslaafd is etca ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk iig niet dat het werkt van "hoe rotter ze zich voelen hoe eerder ze er vanaf willen". Als het rotter voelen lichamelijk was geweest, dan misschien wel. Als het geestelijk is, dan denk ik niet. Drugs gebruiken is vaak een manier van weglopen voor je problemen, als je je dan nog rotter voelt is het in mijn ogen alles behalve logisch dat je dan gaat stoppen daarmee. Integendeel juist, zou ik zeggen, je moet nog meer en vaker gebruiken om niet aan die problemen ed te hoeven denken. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik door de stad loop zie ik ook (heel) veel mensen die er aan verslaafd zijn en die alles kwijt zijn, maar zij gebruiken ook nog steeds... Zolang ik geen onderzoeksresultaten heb gezien waarin het tegendeel bewezen is, blijf ik geloven dat het lang niet altijd iets uitmaakt en dat je rotter voelen/alles kwijt raken net zo goed het tegenoverstelde effect kan hebben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
mooie bijbelteksten leonkorn | 9 | 03-07-2007 17:51 | |
Verhalen & Gedichten |
[ verhaal ] -Melody- | 290 | 15-08-2004 14:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde. Verwijderd | 13 | 03-12-2003 14:04 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: Kleine, groene beestjes en het vergaan van de aarde Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:30 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De kunstenaar Verwijderd | 10 | 28-08-2002 21:12 |