Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ben het met de rest eens, die ene regel die Renard voorstelde zou inderdaad beter kunnen, maar ik vind zijn suggestie persoonlijk iets te kort. Ik denk dat het het mooiste is als je 'koude lichaam' door een woord van een lettergreep zou veranderen, met de rijm is op zich niks mis namelijk
![]()
||
Citaat:
![]() Ik verslikte me een beetje in het metrum bij de vierde regel zoals hij als eerst gepost werd, dus een verkorting zou voor mij niet onaangenaam zijn. ![]()
|
Ik vind de klankrijm in bloeien/voelen erg sterk, de eerste en tweede strofe vind ik op deze manier netjes aan elkaar geknoopt, taaltechnisch gezien, al was dit misschien niet eens de bedoeling
![]() Ik vind de wending in de tweede strofe ook wel erg abrupt; het begint zo goed, en dan krijgt je gedicht plotsklaps zo'n negatieve wending. Hoewel ik de regel 'dan schijnt de zon niet meer...' erg goed vind, mis ik toch een beetje een overgang tussen de 1e en 2e strofe. Je beschrijft niet waaróm de zo niet meer schijnt, en dat vind ik eigenlijk zonde. Het is leuk om de lezer wat in het ongewisse te laten, maar ik denk dat het hier mooi zou zijn één/twee/meerdere regel(s) te wijden aan de oorzaak. Verder vind ik het een leuk gedicht om te lezen, en de gevoelens liefde/hoop/teleurstelling komen mooi naar voren.
||
Citaat:
![]()
|
Jouw woorden laten mijn wereld bloeien,
geven mijn leven weer licht Jouw woorden laten de zon weer stralen, haar stralen op mijn lichaam gericht. Heel even wil ik voelen, voor de allerlaatste keer Want morgen is het over, dan schijnt de zon niet meer... Ik heb het nu een klein beetje aangepast. Ben er nog steeds niet helemaal over uit. De laatste zin in het eerste stuk kan ook nog zo: Haar warme stralen op mij gericht. MAar kweet niet welke t beste is... *help*
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote gedichtentopic #5 Mariekje* | 496 | 22-05-2007 15:55 | |
Verhalen & Gedichten |
(titelloos) Lelle_* | 2 | 02-05-2006 11:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Kort verhaal *K*_no_*W*_mi_ | 3 | 27-09-2005 16:46 | |
Liefde & Relatie |
Is er op dit moment een songtekst/gedicht/uitspraak die... droomkoningin | 331 | 29-04-2005 13:01 | |
Psychologie |
Muziek #2 Verwijderd | 497 | 19-04-2005 07:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Vanaf morgen... Swissiegirl | 2 | 07-06-2002 18:05 |