Advertentie | |
|
![]() |
|
1) Neem geen 200GB HDD, dan heb je 3 platters en dat wil je niet. Echte 200GB schijven zijn er pas zodra de nieuwe generatie 100GB platters beschikbaar zijn. Neem een Hitachi 7K250 160GB SATA schijf.
2) Dat mobo heeft die VIA KT800 chipset? 3) "V-data" geheugen lijkt me gewoon een OEM B-merk. Neem Infineon als het even kan. €77 voor 512MB DDR/400 Infineon. 4) Hoeveel decibel produceert die CoolerMaster koeler? 5) 1600MHz "FSB" is volgens mij de maximaal ondersteunde HyperTransport-bus snelheid van de Athlon 64. VIA KT800 heeft 800MHz HyperTransport bus. Binnenkort komt daar een 1GHz HT-bus voor in de plaats. Maar een FSB vermelden is sowieso fout, bij de Athlon 64 / Opteron bestaat er helemaal geen Front Side Bus meer. Dat is nu juist het revolutionaire van die dingen. ![]()
||
Citaat:
2) ja plaatje 3) helaas heb ik bij deze winkel wederom niet veel te kiezen wat betreft geheugen merken. 4) geen idee eerlijk gezegd, maar over het algemeen hoor ik meer geluid van mijn hardeschijf (of bij de andere computer grafische kaart) komen dan van de proc. koeler. 5) aah, ik leer steeds meer ![]() Tsja, ik zit dus vast aan de winkel hier. Eigenlijk simpelweg omdat ik bij problemen direct naar die winkel toe wil kunnen en niet alle onderdelen op hoef te sturen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een 80gig Hitachi 7200 schijfje, en dat gaat gewoon brak traag in vergelijking met de 15K scsi schijf die ik op mn vorige stage had ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Meeste word toch in geheugen geladen.. En Windows en de game drtaaien van 2 harde schijjven levert veel meer winst op.. Of RAID draaien ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Gister heb ik het op een ander forum gevraagd een daar kwam dit uit. Hebben ze nou wel of geen FSB? En hebben ze nou wel of geen Northbridge? Is die Hypertransport waar ze het her en der over hebben niet een soort FSB? Vaag ding ook. ![]() @ cartman666; mooi systeem, ziet er prima uit. Ik sluit me volledig aan bij de opmerkingen die in de posts hierboven staan. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Dat is niet waar.
Sowieso is het niet zo dat 10.000rpm sneller is dan 7200rpm. Je accesstime zal er zeker sneller van worden, inclusief de I/O per seconde. Maar de sequentual data throughput zal daar niets of weinig mee opschieten. Bij RAID0 kun je de sequential throughput met zo'n 70-80% verhogen, hetgeen zeer mooie scores zijn. Een 10k/15k rpm SCSI hardeschijf haalt geen 80MB/s sequential. Een RAID0 config kan dat wel halen.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
WD de rolls royce? Hun Raptor is een snelle schijf ja, maar dat is ook een SCSI schijf, zij het met SATA interface. Maar gewone WD (P)ATA/SATA schijven zijn weinig spectaculair, Hitachi 7K250 is wat je wilt hebben. Iig een schijf met 80GB platters.
||
Citaat:
Platters zijn de schijven in een hardeschijf. Meestal 1 of 2, soms meer dan 2. De capaciteit van de platters bepaalt de datadichtheid, en de datadichtheid bepaalt in grote mate de snelheid (throughput) van de schijf. 60GB platters zijn dus langzamer dan 80GB platters. Bovendien zijn 160GB SATA schijven nu erg goedkoop. 120 euro heb je een mooie Hitachi 7K250, andere merken zijn nog goedkoper.
Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 14:21. |
![]() |
||||
Citaat:
Daarnaast gaf hij dit lijstje: Citaat:
Om te begrijpen waarom de Athlon 64 geen FSB meer heeft, moet je eerst begrijpen wat dat is: Conventionele processors communiceren met het geheugen via de Northbridge. De Northbridge is het belangrijkste onderdeel van de chipset en dus ook van het moederbord. De Northbridge was dus de schakel tussen de processor en het geheugen. De Front Side Bus, FSB, was de bus tussen de processor en de northbridge. Van daaruit ging er een bus naar het geheugen toe. De Athlon 64 en Opteron hebben een revolutionair ontwerp, waarbij de geheugencontroller van de Northbridge in de processor is verwerkt. De processor communiceert nu dus *direkt* met het geheugen en niet via een omweg (via de northbridge). Dit heeft als voordeel dat de latencies lager zijn en de bandbreedte hoger dankzij o.a. HyperTransport. Van een FSB is op deze manier geen sprake, omdat er helemaal geen geheugencommunicatie meer is tussen Northbridge en processor. De northbridge is van zijn belangrijkste functie beroofd en verzorgt nu enkel nog de communicatie met AGP en Southbridge. Maar de snelheid van processor met geheugen valt natuurlijk nog wel aan te duiden, deze is 200MHz, via een HyperTransport bus naar het geheugen die afhankelijk van het moederbord meestal op 800MHz loopt, binnenkort op 1000MHz. Citaat:
||
Citaat:
![]() Zelfs software raid is stukken sneller dan een enkele schijf. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kan natuurlijk aan mijn specifieke drive liggen, maar ben wel benieuwd. Misschien kan ik ooit eens een Maxtor 5400rpm en 7200rpm van hetzelfde type testen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Omgaan met ongelijkheid Rerisen Phoenix | 112 | 26-12-2007 12:12 | |
Software & Hardware |
[Nieuw systeem] Algemene vragen Verwijderd | 33 | 30-07-2006 18:28 | |
Software & Hardware |