Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 10:54
Optima
Optima is offline
Sinds de eerste keer dat ik mijn hartslag gemeten heb, is altijd al duidelijk geweest dat ik een hogere hartslag heb dan normaal. In rust had ik meestal 80 en bij inspanning 170.

Nu ik weer fanatiek sport en dus het verschil wil weten tussen cardio-training en vet-verbranding ben ik mijn hartslag gaan meten. Bij 140 zou je gewichtsafname krijgen, maar ik zit met een stap al boven de 140! en bij flink sporten kan het oplopen tot 220.

Ik snap er niets van, ik heb een goede condities, heb geen overgewicht, en zo groot ben ik nu ook weer niet.

HOE kom ik aan mijn hoge hartslag?
Oud 15-03-2004, 16:42
Verwijderd
hmm geen idee helaas, misschien eet je bepaalde dingen die je hartslag verhogen? Zelf heb ik ook een abnormale hartslag (in rust bijna 90 en als ik intensief sport bijna 200) maar ik weet verder ook niet hoe dat komt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 17:13
Verwijderd
Ooit, toen ik nog op fitness zat..
Toen had ik bij enigszins fietsen al snel een hartslag van boven de 180. Ook wel hoog op zich, maar ik had (en heb) geen conditie, dus ik had er wel een verklaring voor.

Als jij het idee hebt dat je wel een goede conditie hebt, dan is het wel vaag. Hoe uitgeput ben je eigenlijk als je die hoge hartslag hebt? Ben je dan echt ontzettend intensief aan het sporten en helemaal compleet buiten adem enzo? Dan vind ik het wel logisch dat je zo'n hartslag hebt.. zou ik ook hebben denk ik.. Misschien dat het na een tijdje vanzelf wat minder wordt. Je zegt dat je pas net weer fanatiek sport.

Ik ging eerst ook weleens vragen waarom m'n hartslag zo snel hoog was, toen zeiden ze dat het vanzelf wel zou veranderen.
Misschien kun je het eens vragen, daar bij je fitness.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 15:29
Verwijderd
Een normale hartslag in rust (voor een normaal gebouwde man van een jaar of 30 zonder hartafwijkingen) is tussen de 60 en 100 per minuut, dus dan is 80 helemaal niet vreemd .

Dat je met één stap al boven de 140 zit wel, maar ik weet verder niet hoe dat kan komen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten