![]() |
|
Verwijderd
|
Oeh, daar heb ik net iets over geleerd
![]() Als je hart dat bij (bijna) elke slag doet dan kan het wel ernstig zijn, maar dan had de dokter het natuurlijk ook wel gehoord. |
![]() |
|
![]() |
Een onschuldige ritmestoornis, die iedereen wel eens heeft, ligt het meest voor de hand zou je zo zeggen maar als je je er ongemakkelijk bij voelt zou je nog eens langs de huisarts kunnen gaan en om een zgn. Holter onderzoek vragen. Je krijgt dan een aantal plakkertjes op je lijf die verbonden zijn met een kastje, dit moet je 24hr bij je houden en registreert je hartslag. Mochten er vreemde ritmes zijn dan zal dit kastje het registreren. Vaak lijkt het trouwens dat je hart vreemd aan het kloppen is maar in werkelijkheid valt het gelukkig meestal wel mee.
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar 90-100 bpm is wel erg hoog. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Geloof dat dat onder tachycardie valt, en dat maakt het een pathologische toestand en iets wat behandeld zou kunnen worden (wat was het ook alweer, beta-blokkers dacht ik), maar zolang hij er geen last van ondervindt zou ik het niet behandelen. Edit: nee, tachycardie is bij > 120 bpm. Dit heet 'accelerated idioventricular rhythm' en wordt zolang het onder 120 bpm blijft (dan wordt het ventriculaire tachycardie) en er geen hemodynamische instabiliteit is niet behandeld. Reden: het middel is erger dan de 'kwaal' (neem ik aan). |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En voor een 17-jarige is 100 in rust echt hoog. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Overigens, beoefen je ook een sport, ts? Wanneer je een goede conditie hebt, krijg je over het algemeen een lagere hartslag.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 16:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() (Toen ik verpleegkunde deed zaten ze er ook al over te zeiken dat ik over patienten spreek wanneer het 'clienten' zijn. [Doet hier niet ter zake, maarja.] Patienten zijn het is. Hij = patient. Schokkend, eh?) |
![]() |
||
Lijkt mij redelijk veel te gelijken op dit:
Citaat:
![]()
|
Trouwens, 90-100 in rust is, vind ik persoonlijk, wél erg hoog hoor. Als ik in conditie ben, heb ik 'n rustpolsslag van rond de 50, nu ik niet in conditie ben rond de 62-64. En ik ben serieus niet in conditie, had eergisteren 'n hartslag van 194 na 'n kleine 10min sporten (
![]() ![]() Maar dit even terzijde. ![]()
||
Citaat:
FA: Beta-blokkers verlagen de hartslagfrequentie, worden dus inderdaad bij hartritmestoornissen gebruikt als de hartslagfrequentie verhoogd is.
||
![]() |
Citaat:
Overigens denk ik dat het met die zenuwachtigheid wel meevalt bij de huisarts. Dat iemand net voor een grote hartoperatie zenuwachtig is, okeee, maar voor een meting bij de huisarts, zeker wanneer het niet de eerste keer is, lijkt me dat dat wel mee zou moeten vallen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Clienten is maar een rare benaming voor patienten dus dat ben ik wel met je eens maar daar gaat het niet om. Ik vindt het een beetje vroeg om iemand die hier een keer wat post en zich een beetje ongerust maakt meteen het stempel patient mee te geven...maar dat was nog niet in je opgekomen dus...Dus nee, schokkend is het niet ![]() En nog even een reactie op een andere post van je: mensen kunnen wel degelijk "zenuwachtig" zijn bij een huisarts bezoek. Ook al ben je daar voor de 1000ste keer. Wanneer ga je nou aan de geneeskunde studie beginnen?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Hartige tussendoortjes handschoen | 10 | 07-01-2009 19:09 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Uitwerking] Jeugd van Maarten 't Hart. Missy | 5 | 19-10-2006 21:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Monoloog met mijn hart. Zepp | 7 | 27-09-2005 18:11 | |
Verhalen & Gedichten |