Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Je bent voor anderen misschien saai, maar wiens probleem is dat; dat van jou of dat van anderen? Vind jij thuis zitten ed saai? (Volgens mij niet, want je schrijft "ik blijf gewoon HET LIEFST thuis beetje lezen, beetje relaxen etc.".) Dan is er toch geen probleem? Zodra [b]jij[b] het saai vindt worden, dan heb je een probleem. Of zodra je vrienden verliest, die je niet wilt verliezen, omdat je nooit iets mee gaat doen ofzo.
Wanneer je wel dingen wilt doen, maar ze niet doet, bv. omdat je denkt dat anderen geen zin hebben...dan zou ik me afvragen of het niks doen geen andere oorzaak heeft dan het niet willen doen. En dan niet 'zo ben ik nou eenmaal' (is wel lekker makkelijk, maar het is geen oplossing), een mens kan veranderen en het is lang niet altijd een kwestie van 'zo zijn'. Maar zolang jij je er fijn bij voelt, heeft een ander zich er niet mee te bemoeien, vind ik. Je moet niks nl. Anderen vinden mij ook saai, moeten ze zelf weten, ik ga geen dingen doen waar ik geen zin in heb, omdat dat zogenaamd zou 'moeten' of omdat het zogenaamd zo zou horen. Misschien 'hoort' wat ik doe wel. Doe lekker waar je zelf zin in hebt, zou ik zeggen. |
![]() |
|
Ik denk dat je beter kan doen wat jij leuk vindt (ook als dat tv kijken op een zaterdagavond is!) dan meegaan met dingen die je vrienden doen 'omdat het moet'.
Als 'jezelf zijn' hetzelfde betekent als 'saai zijn' dan is dat maar zo. In ieder geval is het dan niks negatiefs, want jezelf zijn is alleen maar goed ![]() Ik vind 'met de meute meegaan omdat het moet' juist saai.
|
Ik herken je hele verhaal wel zo'n beetje. Ik heb ook niet zo vaak vriendinnen die vragen of ik gezellig mee ga winkelen of gezellig mee ga stappen op zaterdag, dat komt doordat ik nu op de universiteit wel vriendinnen heb, maar die wonen meestal nogal ver weg, en zo'n beetje al mijn vriendschappen van de middelbare school zijn nogal op een laag pitje komen te staan, ik spreek die mensen nog maar heel weinig, vooral omdat er geeneen in dezelfde stad studeert..
Met verenigingen heb ik niet echt ervaringen dat het je vrienden oplevert, ik kan echt serieus helemaal niemand opnoemen waar ik goed mee op kan schieten, die ik vaak spreek en die ik op een vereniging heb leren kennen (bij de meeste verenigingen, o.a. 11 jaar scouting, heb ik meer vijanden dan vrienden gemaakt, ik heb hiervoor ook al vaak zat de oorzaak bij mezelf gezocht (gebeurt nog steeds wel eens), maar ik kom meestal toch tot de conclusie dat het niet aan mij ligt..)
|
![]() |
Jij bent absoluut niet saai! Dat heeft hier niks mee te maken! Je hebt een laag zelfbeeld en bent onzeker. Je durft niks te ondernemen of iemand op te bellen omdat je dan bang bent dat die mensen het helemaal niet leuk vinden met jou. Die mensen begrijpen natuurlijk niet waarom je opeens niet meer uitgaat en noemen dan maar het woord saai omdat dat het eerste is wat in hun op komt!!!
Onzekerheid en een laag zelfbeeld is erg vervelend, je denkt dingen die eigenlijk helemaal niet waar zijn. Je denkt dat mensen je niet mogen terwijl dat wel zo is en daar raak je nogal eens vrienden mee kwijt!! En nog wat tips: Probeer toch wat te ondernemen. Hoewel je eigenlijk geen zin hebt of liever alleen thuis bent probeer iemand op te bellen. ALs je dat nog niet durft ga dan met een nichtje/zusje/hele goede vriendin wat doen, dat is altijd minder eng!! En leg je vriendin uit dat je bang bent dat je vrienden liever iets doen met hun eigen vrienden, als ze een goede vriendin is zal ze dat uit je hoofd praten en je de volgende keer meesleuren!!!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik denk ook wel eens dat ik saai ben, of dat ik zo naar de buitenkant overkom. Aan de andere kant ben ik de enige die weet hoe ik in elkaar zit. Niemand heeft iets te zeggen over wat ik wil of niet en niemand weet hoe ik denk. Je moet je niets aan trekken van andere, zij vinden andere dingen dan jou leuk en daar kun jij niets aan doen.
(excuses voor dit warrige verhaal, maar ik bedoel het goed ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
hey
relax joh, valt toch wel wa mee, iig, vind je jezelf saai dan??? zeg gwoon tegen die mensen dat je nie egt mensen kent die naar die plaats gaan of discotheek of wat dan ook, dan nodigen ze je vast wel uit. want zelf zeg je ook dat je graag wel heen wil maar al1 niet meer met de mensen om gaat die naar de plaatsen gaan. Dus daar zou ik zeker wat aan doen. Daarnaast kun je ook met vrienden die dingen doen, nodig ze uit om gwoon gezellie bij jouw thuis te wezen, die mensen ontmoet je daaro in die discotheken en ook wel btje op skool, doe anders iets van een sport, want ja, je kunt zelf wel denken dat je nie saai bent en ik zal me ook vooral nie te veel aantrekken van wat die mensen zeggen als k jou was maar vrienden is toch niet een verkeerd iets!? Dus ga anders gwoon naar bios ofzow, zo te horen ivnd je uitgaan wel leuk dus probeer gwoon eerlijk te zijn tegen die mensen. Ga anders op club of sport ofzow waar je wat meer mensen ontmoet die ook zo zijn, ik neem aan dat je ook wel van films kijken houd, nou dan ben je ook egt niet de enigste op deze aarbol d8 ik zo, boeken lezen dat doen dr indd minder, maar joh, weest trots op wie je bent (bla, wat klinkt da stom ![]() he meis trek ut je nie zo aan okeej. ik ga nu naar beneden, mensjes willen aand8 ![]() heel beel suc6 iig, laat ff weten ook hoe ut vdr gaat enzow liefs, sara
||
Citaat:
Ik heb ook dat dubbel gevoel en als ik me er dan eindelijk toe aanzet om uit te gaan, dan kunnen die vrienden niet en voel ik me alweer eens afgewezen. Of ze vragen me mee, maar dan voel ik me juist weer slecht op dat moment dat ik het niet zie zitten... Ik kan ook nooit iets beloven, want het is goed mogelijk dat ik die avond liever alleen zit een boek te lezen. Aan de ene kant vind ik er dus niets aan, aan het uitgaan. Maar dan mis ik wel weer die vrienden, alhoewel ik me dan weer bedenk hoe oppervlakkig en saai ik hun gesprekken veelal vind...en sjah, zo kun je doorgaan, é. ![]() Maar als jij zelf gekozen hebt om andere dingen te doen dan uit te gaan, dan is dat jouw goed recht en moet je er niet naar omkijken. Je kan ook een uurtje weggaan of zo, om toch nog te tonen dat je er ook nog bent. Of ervoor zorgen dat je de mogelijkheid hebt weg te gaan wanneer jij wilt. Veel succes ermee. Ik heb alles maar vluchtig eens overlezen of zelfs niet, dus sorry als het een herhaling zou zijn van het vorige. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En nee, je valt niet in de herhaling ![]()
|
als jij saai bent ben ik ook saai, nee ff serieus ik snap je probleem mijn vriendinne zeuren ook altijd dat ik saai ben omdat ik niet mee uit wil enzo maar ik zet gewoon liever thuis, beetje internetten beetje lezen beetje tv kijken niks mis mee toch.
doe gewoon lekker waar jij je fijn bij voelt ![]()
||
Citaat:
maar hoe ga jij ermee om als je vriendinnen erover zeuren?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb mezelf vaak hetzelfde afgevraagd als jij Erwtje!
Ik rook niet, drink niet, ga niet uit, houd niet van blowen (of wat dan ook qua drugs of stimulerende middelen) en houd meer van lezen, fotograferen en gedichten of verhalen maken dan andere dingen buitenshuis. Ik heb er vaak met vriendinnen over gepraat. Zij zijn enorme feestbeesten, het liefste dat ze doen is uitgaan en drinken tot ze erbij neervallen. Maar ...het zijn de liefste meiden van de wereld en zij vinden dat van mij. Het botst niet, we accepteren het van elkaar. En als we samen zijn, dan doen we gewoon'half half' Zij nemen een breezertje tijdens de film, en ik een sinas ![]() Neuh, jij bent niet saai Net zo min als ik ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
kan je je tenminste concentreren op wat echt belangrijk is ik kan me dus ook erg vinden in jou toppic-startster maar who cares! dan vinden die mensen je tog lekker saai als jij je goed voelt bij een hele vakantie een beetje lezen luieren winkelen enz vooral doen! tiz jou leven! wat is btw de deffinitie van 'saai' dat je niet uitgaat of afspreekt????????? en dat zou niet oppervlakkig zijn, laat me niet lachen zeg! |
![]() |
|
Verwijderd
|
als ik je verhaal lees zijn volgens die vriendin alle mensen die niet uitgaan, graag thuis blijven en niet meteen nieuwe contacten leggen op vakantie saai?
nou dan denk ik dat de helft van alle jongeren in nederland saai is. doe gewoon lekker wat jezelf leuk vind. je kan natuurlijk ook een keer met wat mensen afspreken om film te gaan kijken bij jezelf thuis. En daarna bijv. met hun mee uit. zo hebben jullie allemaal je zin. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Hoi ik ben nieuw hier Coolboytimo8 | 5 | 13-02-2012 13:26 | |
Liefde & Relatie |
vind ze me saai ofniet? r0b1n | 12 | 20-01-2011 08:15 | |
Beleidszaken |
Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin Verwijderd | 500 | 03-05-2010 09:54 | |
De Kantine |
Walking in Memphisaai. #425 Missy | 500 | 18-11-2008 14:26 | |
Seksualiteit |
Ik ben niet saai...! Lautitia | 50 | 14-05-2004 14:44 | |
Liefde & Relatie |
Verkering saai? Teekaa | 9 | 05-02-2002 08:43 |