Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar toch vraag ik me af, als we niets kunnen definiëren, dan bestaat het toch op een bepaalde manier wel? We kunnen het wel over niets hebben enzo.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Niets is iets, aangezien we t erover hebben en t dus bestaat en t dus iets is.
Denk ik ![]() maar wat dat niets materieel gezien is (niets dus) is moeiijk te bevatten of misschien wel helemaal niet. En nu heb ik ook de neiging om Kant te quoten zoals Blitzkrieg al gedaan heeft ![]()
|
de taal schiet te kort.
je kunt proberen te zeggen: niets is iets dat niet van materie is je kunt proberen te zeggen: niets is niets ik ben het er mee eens dat als er op een plek geen materie is, dat er dan niets is, maar niets is dan alleen maar een aanduiding. niets zelf is dan niks.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() (en t is nog maar de vraag of je die ooit zult bezitten, imo)
||
Citaat:
![]() (taal schiet tekort, ja)
Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 13:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals de leraar het altijd zegt: "Het gaat er niet om het antwoord, maar hoe je aan het antwoord komt." ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat de taal door het gebruik van paradoxen juist niet te kort hoeft te schieten. Bedenk immers dit: stel we hebben een melkfles met niets erin. Slechts bij de gratie van de melkfles bestaat hetgeen erin zit. Alleen de lege melkfles zonder fles is "niets". Wel ook dat is niet niets, want niets is niets maar als we het door middel van taal aan willen geven is dat een mooie paradox. Of, het lege (=zonder doek) schilderij zonder lijst. De lege diskette zonder diskette.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus aangezien lege melkfles gelijk staat aan melkfles of simpelweg fles is lege melkfles - melkfles gelijk aan 0. Wederom als in X - X = 0. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Niets is een simpel woord waar wij 'leegte' onderverstaan volgens mij.
Het is wel iets, maar als je dan zo'n dingen gaat zeggen van, niets is niets, dat kan niet. als ik niets tegen zou komen, zou ik schreeuwen, dat weet ik wel ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
de vraag WAT is niets, bestaat dus ook niet
want Niets is Niets , wat in zekere zinnen ook dus niet klopt (woord) is niets of niets is (beredenering) bestaat niet behalve niets is een woord ofzo zelfs NIets is niets bestaat dus niet Niets is een woord voor een begrip dat niet bestaat
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
( ![]() |
![]() |
|
X = iets
eigenschap = Z X --> (1 of meer) Z (niet)X --> (niet)Z Kan dus niet dat (niet)X opeens Z heeft dat (niet)Z is (en als je Z gelijk gaat stellen aan (niet)Z klopt het niet dat X, 1 of meer Zs heeft, want dan zeg je: X --> (1 of meer) Z OF (niet)Z En dan zou je net zo goed kunnen zeggen X = (niet)X ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het is wel over, maar nog niet voorbij.. Verwijderd | 111 | 10-03-2005 08:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Zolang ze je niet zien Verwijderd | 0 | 03-06-2004 20:47 | |
Psychologie |
kweet het even niet meer:( (lang verhaal) Oktober | 7 | 05-11-2003 00:34 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 | |
ARTistiek |
verhaal: Laat het niet voor niets zijn... Kupu | 17 | 03-08-2001 23:37 |