Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zelf echter al een hele zooi gedichten op DoP gezet. Kijk anders maar op bladzijde 2 en 3. En ja, ik durf te beweren dat ik het beter kan dan dit, maar daar gaat het niet om, ik ben blij om het feit dat je jouw werk met anderen deelt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zelfs als je dan beter (ahum, subjectief) zou kunnen, dit is nog steeds geen reden anderen zo af te breken. Ik zeg ook mijn mening, maar doe dit nog steeds met respect. Als je zo goed gedichten kan schrijven, waarom leer je hem dan niet eens voor de grap iets bij? |
![]() |
||
Citaat:
Ik hou dan ook van korte gedichten... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar toch vind ik het wel heel erg tof dat je even je excuses aanbiedt en mijn commentaar zo opvat. Dat kunnen niet veel mensen. Je mag je mening hebben hoor, dat vind ik heel oke. Alleen pas inderdaad een beetje op met hoe je het brengt. Enneh, ik zal's kijken naar je gedichten hier! Snowy
|
wat een bullshit gezeik van jullie hier.
James bond heeft goede kritiek. Hij ziet het zo. Nou en dat het hard aankomt, dat kan nou eenmaal. Maar dan hoef je niet allebei zo in te krimpen en zo in elkaar toe te geven dat je elkaar half loopt te pijpen hier. Ik vind het ook niet goed. NIet zo slecht als james vind maar niet goed. Het is te duidelijk een boodschap. De regels vind ik niet goed. Het is gewoon niet veel .
||
Citaat:
Net zoals James Bond recht heeft op zijn mening, heb jij dat ook. En zo hebben wij ook de onze. Maar het is maar net de manier waarop je het brengt. Als jij het niet eens bent met de manier waarop hierop reageer,en James bond wil steunen (als forum vriendje of wat dan ook) hoef je nog niet zo van leer te trekken. Door meteen met scheldwoorden te gaan smijten. Wat bereik je daar nou mee? Half pijpen? ![]() Prima dat je het niet goed vind. Ik ben er ook totaal niet weg van. IK vind het een slecht gedicht zelfs . Maar moet ik dat dan maar helemaal tot op de grond afkraken en wegvegen? Het is iemands gedicht, iemands werk! Diegene is daar waarschijnlijk trots op. En als dit commentaar je niet aanstaat, dan reageer je toch gewoon niet? Simpel. Maar die grove praat wordt (iig door mij) niet geaccepteerd. ![]()
Laatst gewijzigd op 11-03-2004 om 16:03. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je niet tegen feedback kan moet je je gedicht hier niet neerkwakken denk ik.Maar, dat is mijn mening. |
![]() |
||
Citaat:
Feedback is niet hetzelfde als afkraken. Feedback is de goede en slechte punten aanduiden en argumenteren waarom. De manier waarop kan je nog steeds kiezen, maar ik kies dan voor de lievere manier. Zo krijg ik ook respect en kan er over gediscussieerd worden. Jouw manier van kritiek leveren vind ik eerder agressie uitstralen en zo zal men dan ook reageren. Aan jou hoe je kritiek levert, maar ik vraag me af hoe jij zou reageren moest iemand jouw gedicht zo 'afzeiken'. |
![]() |
|
Feedback is iets anders dan (flinke)kritiek geven. Ik vind de manier waarop de reacties worden gebracht verre van opbouwend en dat is iets, wat toch echt wel belangrijk is, wil de ander er iets aan kunnen hebben en zich niet meteen de grond in gestampt voelen.
Ik wil jullie vriendelijk vragen om de discussie (wat een taalgebruik zeg!), voor te zetten per Pm of mail en weer ontopic te gaan.(en dan alsjeblieft. een beetje op een gewone manier!). Er is hier nu genoeg heen en weer gebombardeerd met woorden en Gantboy86 verdient op z'n minst een reactie waar hij niet meteen wordt aangevallen.(nee en het hoeft niet allemaal poes-lief, maar het kan écht wel wat opbouwender). Dank.
||
Citaat:
||
Citaat:
||||
Citaat:
Laat ik dan maar proberen een "goed" voorbeeld te geven. Gantboy86, het idee achter je gedicht is duidelijk, de achterliggende gedachte, komt helder naar voren(het onderwerp grijpt mij altijd erg aan(Oorlogskind), al is er al vaak over geschreven) maar, je zou véél meer met je woorden, zinnen etc kunnen doen(nu raakt het mij niet i.g.): Laten we het eerst even per strofe bekijken: Citaat:
Als je dit achter elkaar zou zetten, blijft er eigenlijk een verhaaltje over, zie je?>> in de schaduw van een boom, op het verschroeide gras daar zit een kind heel alleen, tussen de rook en puinhopen van de stad. Probeer er allereerst eens meer ritme en vorm in te krijgen: In de schaduw van een boom, op het verschroeide gras Daar zit een kind heel stil alleen, tussen puinhoop, rook en stad Zoals je ziet, heb ik wat weggelaten(en wat toegevoegd), maar om je een voorbeeld te geven, van hoe je er meer ritme in krijgt.(het is nog niet perfect maar een begin). Citaat:
Daar wacht hij op sirene's die spoedig zullen loeien Het stukje wat je daarna gebruikt, zou ik sowieso anders doen, want het klopt niet, ik kan er ook weinig mee. Het woordje haard zou ik i.g. achterwege laten,(dat staat er gedwongen). Ik zou niet vanuit het kind pratend("waar moet ik gaan schuilen"), maar vanuit de verteller. Zo zou ik nog wel even door kunnen gaan, maar dan zit ik er vanavond nog ![]() Ik ben benieuwd of je er iets mee gaat doen!.
||
Citaat:
![]() 2/ Ja, dat vond ik ook. Je mag wat 'zuiniger' omspringen met je woorden, dan straalt dat meer kracht uit, vind ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|