Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2003, 10:43
duifeltje
duifeltje is offline
probleem, probleem: duzzz, ik zoek een plantje dat binnen in de schaduw kan staan (dat kunnen alle plantjes maar ik zoek eentje die het niet begeeft na een paar weken).
het liefst natuurlijk met bloempies maar dat hoeft niet.
al mijn plantjes gaan dood na een week ofzo, ookal verzorg ik ze nog zo goed.
misschien hebben jullie nog tips?
Oud 05-08-2003, 12:41
SuperSanne
SuperSanne is offline
ligt een beeje aan de schaduw. In het zo-goed-als-donker houd natuurlijk geen enkele plant het uit, maar in een semi-schaduw (zoals onder een boom, of achter een gordijn dat niet compleet verduisterd) kunnen bepaalde planten het wel uithouden. Het beste is misschien naar de bieb te gaan, en een plantenboek te lenen. Im had er laatst één (weet net meer hoe het heet), maar daar stonden heel veel kamerplanten in, met tekentjes erbij gezet zoals heeft veel/matig/weinig water nodig, en moet in de volle zon/beschutte plek. Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele pant in de schaduw kan, anders zouden bijvoorbeeld planten die in het bos onder de bomen groeien het ook niet overleven. je kan natuurlijk ook naar het tuincentrum gaan, en daar advies vragen
Oud 05-08-2003, 14:35
duifeltje
duifeltje is offline
tsjah, nou.
er schijnt dus nooit zon in mijn kamer (bahalve heel 's ochtends vroeg en 's avonds een beetje) maar nooit rechtstreeks en er staat ook een schuur tegenover min raam wat ook voor behoorlijk wat schaduw zorgt maar er ís wel licht.
(als het pikdonker was zou je ook niks aan een leuk plantje hebben )
ik kijk ook wel ff in de bieb.
Oud 06-08-2003, 19:42
kees17
kees17 is offline
Een tip, planten met grote(liefst leerachtige bladeren)zijn meestal schaduw minende planten.
Oud 06-08-2003, 20:18
Verwijderd
Er zijn denk ik genoeg planten die opzich schaduw kunnen hebben, maar dat zijn vooral bladplanten. Zelf hebben we in de huiskamer ook een plant staan die altijd in de schaduw staat maar het al drie jaar uithoudt. Dat is een Aglaonema (een soort Dieffenbachia). Verder weet ik dat graslelies (Chlorophytum) en Nephentes (zo'n vleesetende plant met bekers) het ook heel goed in de schaduw kunnen uithouden. Verder moet je denk ik maar even in een plantenboek ofzo (als je die hebt) kijken. Daar kun je het het beste zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten