Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 12:12
Krekker
Krekker is offline
Ik vindt dat er te weinig informatie wordt gegeven over de functies van dit forum. Er is wel een onderdeel veelgestelde vragen, maar daar staat lang niet alles in. Zo weet ik bijvoorbeeld nog steeds niet hoe je een stukje tekst maakt dat zichtbaar wordt als je het selecteert. Ik vind dat er een soort van handleiding moet worden geschreven (wat ook best grotendeels uit het huidige veelgestelde vragen mag bestaan) waarin precies staat hoe mensen moeten en kunnen posten.

Dit zou denk ik bij veel forummers veel verduidelijking opleveren.
Advertentie
Oud 16-03-2004, 12:18
Nona
Nona is offline
Een kant en klaar overzichtje van de tags? Moet kunnen denk ik.
Oud 16-03-2004, 12:19
Thomas
Thomas is offline
De VGV en de forumFAQ geven op dat soort zaken een duidelijk en eenduidig antwoord, me dunkt.

Een spoiler heb je ook alleen nodig op het Films, TV & Radio-forum, dus alleen daar wordt uitgelegd hoe je de SPOILER-tag gebruikt.
Oud 16-03-2004, 12:20
AngelLena
AngelLena is offline
niet eens zo'n slecht idee denk ik. mensen die nog altijd komen vragen hoe je een foto moet posten, mensen die niet kunnen linken, die vragen hoe bepaalde tags werken (spoilers en kleuren etc). Zou mischien helemaal niet zo onhandig zijn om dat eens netjes op een rijtje te zetten. De vraag is: leest metn dat dan ook voor men begint te vragen?
Oud 16-03-2004, 12:21
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 16-03-2004 @ 13:20:
niet eens zo'n slecht idee denk ik. mensen die nog altijd komen vragen hoe je een foto moet posten, mensen die niet kunnen linken, die vragen hoe bepaalde tags werken (spoilers en kleuren etc). Zou mischien helemaal niet zo onhandig zijn om dat eens netjes op een rijtje te zetten. De vraag is: leest metn dat dan ook voor men begint te vragen?
Stuur een standaard PM wanneer iemand zich aanmeldt voor het forum?
Oud 16-03-2004, 12:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Thomas schreef op 16-03-2004 @ 13:21:
Stuur een standaard PM wanneer iemand zich aanmeldt voor het forum?
Er zijn mensen hebben PM-optie uit hebben staan.
Oud 16-03-2004, 12:28
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-03-2004 @ 13:18:
Een kant en klaar overzichtje van de tags? Moet kunnen denk ik.
http://forum.scholieren.com/misc.php?s=&action=bbcode
Oud 16-03-2004, 12:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-03-2004 @ 13:28:
Wist niet eens van het bestaan van dat ding af joh

Maar staat daar ook echt alles in? Heb niets gelezen over spoiler tags...
Oud 16-03-2004, 12:32
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Er zijn mensen hebben PM-optie uit hebben staan.
Oja, natuurlijk. De veelgestelde vragen zijn toch ook afdoende?
Oud 16-03-2004, 12:35
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Ja maar daar daar staat weer niet in hoe je de spoiler tag gebruikt. En ik weet niet of je foto's kunt resizen met de [img] tag, maar zo ja, dan moet dat er ook in komen te staan. En er zijn bijvoorbeeld dingen waar helemaal niks over wordt gezegd, zoals het icoontje bij een topicstart. En ik weet niet eens waar het op slaat dat je een icoontje kunt kiezen bij een reply.

Het moet dus niet alleen over de codes gaan, maar over alles bij het starten van en replyen op topics.
Oud 16-03-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 16-03-2004 @ 13:35:
Ja maar daar daar staat weer niet in hoe je de spoiler tag gebruikt. En ik weet niet of je foto's kunt resizen met de [img] tag, maar zo ja, dan moet dat er ook in komen te staan. En er zijn bijvoorbeeld dingen waar helemaal niks over wordt gezegd, zoals het icoontje bij een topicstart. En ik weet niet eens waar het op slaat dat je een icoontje kunt kiezen bij een reply.

Het moet dus niet alleen over de codes gaan, maar over alles bij het starten van en replyen op topics.
Je kunt geen images resizen..

Maar, er is al een FAQ, dus waarom er een bijmaken..
En zelfs die er nu is die leest niemand, dat bewijst dit topic maar al te goed, dus ik zie het nut niet..
Oud 16-03-2004, 13:15
Krekker
Krekker is offline
Nog iets wat me net te binnen schiet. Ik weet ook nog steeds niet precies wat precies de kleur van het mapje voor een topic betekent. En in het begin wist ik ook niet wat dat gezichtje en dat slotje betekenden.

Er is echt grote behoefte aan zo'n dergelijke handleiding.
Oud 16-03-2004, 13:17
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
********** schreef op 16-03-2004 @ 14:14:
Je kunt geen images resizen..

Maar, er is al een FAQ, dus waarom er een bijmaken..
En zelfs die er nu is die leest niemand, dat bewijst dit topic maar al te goed, dus ik zie het nut niet..
Misschien hoeft er ook geen compleet nieuwe handleiding te komen, maar zou bijvoorbeeld de huidige faq enigszins uigebreid kunnen worden.
Oud 16-03-2004, 13:26
Tofke_H
Tofke_H is offline
Misschien kan je een handleiding maken voor het gebruik van een computer want dat is ook nodig om op dit forum te geraken.
Oud 16-03-2004, 13:29
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-03-2004 @ 14:26:
Misschien kan je een handleiding maken voor het gebruik van een computer want dat is ook nodig om op dit forum te geraken.
Je kunt wel sarcastisch gaan zitten doen, maar ik ben van mening dat de opties van dit forum lang niet genoeg benut worden. Het is gewoon nodig dat toegegeven wordt dat de faq niet toereikend is als gebruiksaanwijzingen voor dit forum.

Laatst gewijzigd op 16-03-2004 om 13:33.
Oud 16-03-2004, 13:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 16-03-2004 @ 14:29:
Er moet gewoon toegegeven worden dat de faq niet toereikend is als gebruiksaanwijzingen voor dit forum.
Sinds wanneer moeten wij iets?
Oud 16-03-2004, 13:33
Krekker
Krekker is offline
Heb al de nodige wijzigingen aangebracht en nu weer on-topic aub.
Oud 16-03-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 16-03-2004 @ 14:15:
Nog iets wat me net te binnen schiet. Ik weet ook nog steeds niet precies wat precies de kleur van het mapje voor een topic betekent. En in het begin wist ik ook niet wat dat gezichtje en dat slotje betekenden.

Er is echt grote behoefte aan zo'n dergelijke handleiding.
http://forum.scholieren.com/misc.php...q&page=2#kleur

Er is behofte aan mensen die de handleiding lezen...
Oud 16-03-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 16-03-2004 @ 14:15:

Als je dit serieus meent heb ik grote twijfels over je computervaardigheid. En dan druk ik me nog aardig uit.
Oud 16-03-2004, 16:47
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-03-2004 @ 16:04:
Als je dit serieus meent heb ik grote twijfels over je computervaardigheid. En dan druk ik me nog aardig uit.
Waar slaat dit dan op?
Oud 16-03-2004, 16:52
Martin
Martin is offline
Dikke onzin, alles staat al in de BB-FAQ (ik heb hem toendertijd zelf vertaald). Er staat inderdaad niets in over de spoiler-tag, maar hier kan wel iets over worden toegevoegd lijkt me.
Oud 16-03-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 16-03-2004 @ 17:47:
Waar slaat dit dan op?
Je bent negen maanden lid van dit forum en weet nóg niet wat de kleur van het mapje voor een topic inhoudt.

Dat heb je toch binnen drie tellen door, lijkt me?

Ik bedoelde er verder niets mee heur.
Oud 16-03-2004, 17:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
waar kun je dit prachtige 700 pagina's dikke boek bestellen? En zit er in de bijlage al het FB voorstel-topic?
Oud 16-03-2004, 22:27
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Martin schreef op 16-03-2004 @ 17:52:
Dikke onzin, alles staat al in de BB-FAQ (ik heb hem toendertijd zelf vertaald). Er staat inderdaad niets in over de spoiler-tag, maar hier kan wel iets over worden toegevoegd lijkt me.
misschien is dat zelfs al gebeurd
Oud 16-03-2004, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 16-03-2004 @ 18:15:
waar kun je dit prachtige 700 pagina's dikke boek bestellen? En zit er in de bijlage al het FB voorstel-topic?
Dat is het welkomstgeschenk.
Advertentie
Oud 17-03-2004, 17:39
Krekker
Krekker is offline
Kijk ik zeg niet dat ik geen vermoeden had wat de kleur van die mapjes betekent, maar het was me gewoon niet 100% duidelijk. En dat stukje in de faq heb ik wel degelijk ooit gelezen, maar dat was erg lang geleden en toen vroeg ik me af wat het verschil was tussen geel en oranje (en voordat jullie gaan zeggen dat dat gewoon samen één kleur is:toen was ik dus nog wel n00b op dit forum). Daardoor is het me altijd een beetje onduidelijk gebleven, maar dat zit nu wel goed. Verder heb ik gezien dat de spoilertag is toegevoegd in de lijst met codes dus daar ben ik nu ook tevreden over.

Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
Oud 18-03-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 17-03-2004 @ 18:39:
Kijk ik zeg niet dat ik geen vermoeden had wat de kleur van die mapjes betekent, maar het was me gewoon niet 100% duidelijk. En dat stukje in de faq heb ik wel degelijk ooit gelezen, maar dat was erg lang geleden en toen vroeg ik me af wat het verschil was tussen geel en oranje (en voordat jullie gaan zeggen dat dat gewoon samen één kleur is:toen was ik dus nog wel n00b op dit forum). Daardoor is het me altijd een beetje onduidelijk gebleven, maar dat zit nu wel goed. Verder heb ik gezien dat de spoilertag is toegevoegd in de lijst met codes dus daar ben ik nu ook tevreden over.

Oud 18-03-2004, 11:50
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 17-03-2004 @ 18:39:

Regels voor berichten