Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 11:11
Stefanie
Stefanie is offline
Sinds dat mn brackets eruit zijn heb ik een deukje in mn voortand. Het is een heel klein deukje met een zwarte stip er in. Het lijkt op een gaatje, maar ik weet het niet zeker.

Weten jullie wat het kan zijn?

En als het een gaatje is, kan de tandarts dat dan vullen, zodat je het niet meer ziet? Hoe doen ze dat?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:15
Qamra
Qamra is offline
Gaatje

Volgens mij kan hij het wel vullen ook zodat je het niet meer ziet.

Echter is mijn tandarts zo grof dat je het dus bij mij wel ziet, maar ja. Volgende keer maar even een rondje laten bijslijpen.

En gaatje op je voortand, kies of hoektand gaat allemaal hetzelfde.
Oud 30-03-2004, 11:45
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Qamra schreef op 30-03-2004 @ 12:15:
Gaatje

Volgens mij kan hij het wel vullen ook zodat je het niet meer ziet.

Echter is mijn tandarts zo grof dat je het dus bij mij wel ziet, maar ja. Volgende keer maar even een rondje laten bijslijpen.

En gaatje op je voortand, kies of hoektand gaat allemaal hetzelfde.
Dankje, toch maar even naar de tandarts. Wat gebeurt er als je het nog even laat zitten, want ik neem aan je niet meteen terecht kunt?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 11:51
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 30-03-2004 @ 12:45:
Dankje, toch maar even naar de tandarts. Wat gebeurt er als je het nog even laat zitten, want ik neem aan je niet meteen terecht kunt?
Er gebeurd niet veel hoor, het is niet zo dat na een nachtje slapen je halve tand is weggerot. Maar je kunt er niet nog een jaar mee rond lopen.

Ik heb ook 2 jaar met het gaatje rond gelopen (dat gaatje kwam trouwens door een stukje plastic wat ik als flosdraad had gebruikt. Dat was afgebroken en blijven zitten....).
Oud 30-03-2004, 12:25
ratonita7
ratonita7 is offline
Als je met brackets blokjes op je tanden bedoelt, zou ik niet zeker zijn dat het een gaatje is. Nadat mijn beugel eruit was, had ik allemaal van die deukjes en bruine vlekjes op mijn tanden. ik denk dat dat lijm is of zo die achtergebleven is. De tandarts heeft mijn tanden dan gepolijst en nu is het al beter, maar helemaal weg is het niet
Oud 30-03-2004, 12:30
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
ik denk dat je kaak eruit moet
Oud 30-03-2004, 12:35
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
ratonita7 schreef op 30-03-2004 @ 13:25:
Als je met brackets blokjes op je tanden bedoelt, zou ik niet zeker zijn dat het een gaatje is. Nadat mijn beugel eruit was, had ik allemaal van die deukjes en bruine vlekjes op mijn tanden. ik denk dat dat lijm is of zo die achtergebleven is. De tandarts heeft mijn tanden dan gepolijst en nu is het al beter, maar helemaal weg is het niet
Het is geen lijm, want bij mij is het ook heel goed gepolijst. De beugeltandarts zei dat het gewoon een deukje was met iets zwarts op de bodem. Ze kreeg het niet weggeschraapt of gepolijst, dus ik weet echt niet wat het dan wel is...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 12:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
metallicpatrick schreef op 30-03-2004 @ 13:30:
ik denk dat je kaak eruit moet

Als je niets nuttigs te melden hebt zeg dan niets...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 12:41
Verwijderd
Ik denk ook niet dat het een gaatje is, meer iets van de beugel.. dat zie je wel vaker. Maar goed, ga er eens mee naar de tandarts, misschien kan hij het weghalen (of 'repareren' wanneer het wel een gaatje is).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:38
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb op bijna elke kies (bovenop dus niet aan de zijkant) een zwart puntje. Dit zijn geen gaatjes maar wel zwakke plekken.
Ik moet met Fluor spoelen om weer een goede beschermlaag aan te leggen, anders wórden het wel allemaal gaatjes.

Regels voor berichten