Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 14:06
prulleke
prulleke is offline
Blind voor wat nog komen gaat zit ik met mijn rug naar de richting waarin de trein verdwijnen zal. Ik wil zolang mogelijk denken aan wat ik achter me laat want ik heb een fantastische dag gehad. Een fantastische dag met haar. En dat de dag zo geweldig was ligt dan ook alleen aan haar. Ze weet me altijd te verrassen en zo ook vandaag.
Meestal gaan we naar een museum, galerie of winkel waar ze oude boeken verkopen. Dat vindt ze leuk, nee niet leuk, ze smult ervan en smelt ervan. Als een rode wijnvlek in een stuk superabsorberende keukenrol wordt ze volkomen opgezogen door alles wat maar enigszins artistiek genoemd kan worden. Maar het mooiste aan haar is toch wel haar humor. Een beetje vreemd of zelfs absurd maar wel heerlijk verhelderend.
Ken je de serie ‘Dharma en Greg’? Zo is ze een beetje, een Dharma. Ze zou zo een bruidszaak binnen kunnen stappen om bruidsmeisjesjurken te passen en nooit meer terug te komen. Of een Duitse toerist spelend proberen een broodje worst te bestellen bij de V&D.
Maar vandaag was anders. Ik had me al mentaal voor zitten bereiden in de lange treinreis op weg naar haar. Een voorbereiding op een illuster eetcafeetje waar ze geen vlees verkopen, op een galerie waar ze toiletpotten als kunst verkopen of op een concert van een of ander onbekende mondharmonicaspeler. Maar toen ik aankwam en ik haar zag staan wist ik dat vandaag anders zou zijn. Dat ik me op deze dag onmogelijk had kunnen voorbereiden.
Ze had een wit, bijna doorzichtig jurkje aan, open schoentjes en haar haar opgestoken, voor zover dat ging. Ze liet het al een tijdje groeien, maar het wilde niet vlotten. Ze zag er geweldig uit en ik werd spontaan nog verliefder op haar dan ik al was.
Ze zei niets tegen me, gaf me een kus en nam mijn hand. Ze leidde me door steegjes, straatjes en over open velden. Tot we in de verte een kapelletje zagen liggen…

~en nu weet ik het dus niet meer. Ik vind het een beetje afgezaagd om ze te laten trouwen. Dat kapelletje mag ook iets anders worden. Iemand tips, suggesties?~
Oud 16-03-2004, 16:14
Charlottetje
Charlottetje is offline
pff, een leuke middag midden op het grasveld (een picknick) of een verlaten houten huisje.
Sorry, voor originele ideeen moet je denk ik niet bij mij zijn, maar er zullen vast wel goede suggesties van anderen volgen....

succes, Charlotte
Oud 16-03-2004, 16:24
KIET
KIET is offline
Er schiet mij maar 1 vraag te binnen: ben je gewoon begonnen met schrijven, of had je al een idee in gedachten?

~en nu weet ik het dus niet meer. Ik vind het een beetje afgezaagd om ze te laten trouwen. Dat kapelletje mag ook iets anders worden. Iemand tips, suggesties?~ Want deze mededeling doet mij eraan denken dat je gewoon maar ergens bent begonnen met schrijven, zonder ook maar na te denken waarover en dan loop je inderdaad al heel snel vast.

Als ik schrijf, dan ga ik eerst nadenken waarover ik het eigenlijk wil hebben, wat er gebeurd en hoe ik daar naartoe wil werken. Tijdens het schrijven bedenk ik vanzelf nog andere subplotten of korte scenario's die het verhaal moeten opvullen. Ik begin nooit 'zomaar' met schrijven, al wil dit niet voorkomen dat ik soms ook wel eens vastloop
Oud 16-03-2004, 18:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hmmm, nee, trouwen is idd te vlot. Misschien dat je iets spannends kan laten gebeuren. Verrassingconcert met panfluiten ofzo. Of kleine kinderen die rozen geven.

Nuttige reactie. Sorry, ik weet niet echt iets origineels.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:55
prulleke
prulleke is offline
mijn beste verhalen zijn ontstaan door gewoon te beginnen. Vaak begin ik zelfs met maar 1 zin die ik per se er in wil heben en bouw dar om heen.
Dit keer ben ik niet zomaar begonen, ik heb een plan, maar die leuke dag is een tussenstuk, moet er wel in voorkomen. Het moet in ieder geval aangegeven hoe veel hij voor haar betekent.
misschien dat ze zijn favoriete band heeft weten te regelen ofzo....
Oud 16-03-2004, 19:34
Charlottetje
Charlottetje is offline
Nou ben ik natuurlijk geen schrijver en mijn schrijfsels hebben natuurlijk geen niveau, maar als ik al wat op papier krijg (nee, niet op het scherm, ik schrijf liever) dan komt dat toch echt spontaan zeg maar...
Er zijn natuurlijk altijd wat vage ideetjes enzo, maar nooit echt iets en zeker geen echte verhaallijn...

misschien verschilt het gewoon heel erg per persoon?

Charlotte
Oud 17-03-2004, 15:41
prulleke
prulleke is offline
ja dat dnek ik ook. ik werk bijvoorbeel dhet best onder hoge druk met ene strakke deadline, terwijl anderen graag veel tijd nemen voor hun schrijfsels
Oud 17-03-2004, 15:56
saartjeh
saartjeh is offline
iets met een hondje
weet ik veel
of een konijn
die ze daar vind ofzow
haha, sorry, inspiratie is op
heb dat ook wel es, dan ben ik aan het schrijven, loopt het allemaal prima, en dan opeens houd het op

kun je niet doen dat ze een huisje ontdekt ofzow, met een watervalletje, mm hihi, neej ut gaat niet lukken vandaag

maar al die nutteloze reacties kunnje je misschien wel op een idee brengen
Reageren

Regels voor berichten