Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vond het ook raar dat ik met een vreemde moest praten toen ik naar jeugdzorg ging. Toch viel dat heel erg mee. Je praat toch gewoon 1 op 1 met iemand en diegene heeft beroepsgeheim. Ook weet diegene hoe hij/zij er mee om moet gaan. Niet te veel zorgen maken dus...daar schiet je toch niets mee op. ALs het niet klikt kan je als nog besluiten dat je niet alles vertelt, toch?
Ik vond het juist een voordeel dat ik die persoon van jeugdzorg niet kende...Diegene kon ook zeer objectief naar me kijken doordat ze verder geen achtergrond informatie had. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het idd vreemd om alles aan een vreemde te vertellen maar ze vragen veel. dus je hoeft eigenlijk heel weinig te vertellen uit jezelf. als je die vragen eerlijk beantwoord is het al geod. |
![]() |
|
ik weet niet wat je met am. bedoeld. ik heb andere topics gehad waarin me problemen stonden maar er is iig heel veel gedoe thuis met me ouders en stiefmoeder. ik dnek dat dat wel echt iets is waar ze naar gaan vragen, want dat is dan toch het probleem?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
ja, ik wil wle praten. want anders weet ik helemaal nie meer hoe ik hier uit moet komen, maar ik kan het me moeilijk voor stellen om met vreemden te praten. vraag me af of ik dan nog wel weet wat ik wou zeggen enzow... hoe gaat dat eigelijk zo een intake gesprek??
|
Verwijderd
|
Nouja, bij mij duurde het een uur, en moest ik alle verschillende problemen apart noemen, heel zakelijk eigenlijk, maar wel nodig. Zo kan je structuur aanbrengen en gericht aan het werk gaan.
Ze gaan dan kijken wat voor soort behandeling je nodig hebt. Ik had een kort ambulant contact, dat zijn 5 gesprekken met een hulpverleenster (vaak dezelfde als van de intake) waarin geprobeerd wordt je weer op weg te helpen. Je hebt geloof ik ook spoedhulp en begeleid kamerwonen, etc. Het is niet iets om je druk over te maken eigenlijk. |
![]() |
|
okeej, klinkt niet angstaanjagemnd
![]() maar bij jeugdzorg zal ik niet denken dat ik ze lastigval want die mensen zijn er daarvoor.. dat lijkt me wel een opluchting, van alles vertellen zonder dat je je er schuldig over voelt...
||
![]() |
Citaat:
als je bang bent dat je dingen vergeet die in jouw ogen belangrijk zijn. schrijf die dan op een blaadje en neem dat mee naar jeugdzorg! kijken ze helemaal niet raar van op. Ik had voor mezelf een groot kruis op mijn hand staan dat stond voor iets wat ik met haar wilde bespreken. |
![]() |
|
ja, dat van dat opschrijven vind ik wel een heel goed idee. al zal ik dan bij het opschrijven ook de helft wel vergeten
![]()
||
![]() |
Citaat:
nog een tip, begin met het opschrijven een keer ga er rustig voor zitten en als je dan niks meer weet stop je. ook als je weet dat je iets vergeet. houd het blaadje in zicht en bij de hand zodat zodra je het weet wat je nog meer wilde op schrijven dat je dat kan doen. Was een tip van mijn mentrix! werkte wel. Ik heb dat briefje vlak voor ik naar jeugdzorg ging nog ff doorgelezen. Had geen zin om het mee te nemen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Hoi Meis!!!
Ten eerste heel veel sterkte, sowieso omdat je er niet zomaar heen zal gaan. Ik heb zelf slechte ervaring met zulk soort hulpverlening(riagg), dit komt denk ik vooral omdat iets in mijn de mensen uitkiest die ik aardig vind. Zet mij op een rijtje tien mensen en ik kies diegene eruit waarmee ik zou willen praten. Ik had echt een bloedhekel aan die vrouw, ze lachte steeds maar enzo ![]() Je moet je iig niet druk, of gek laten maken. Zij/hij stelt je vragen. Eerst oppervlakkig(gezinssitautie, school, hobby's) vaak is zo'n gesprek dan al ten einde voordat je echt kunt vertellen waarvoor je komt. De gesprekken erna zullen wat diper gaan. Vaal krijg je daarna een soort van evaluatie over wat ze nu met je willen gaan doen. Zij/hij zal in het begin wel steeds aant schrijven zijn, dit was iets dat ik al heel storend heb ervaren mja....... Ik ben jou niet. En zij is jou hulpverlener niet!!! Sterkte meis........ ![]() |
![]() |
|
ik hoop maar dat ik er geholpen wordt, want zo gaat het niet goed. ik moet gewoon de dngen weer op een rjitje krijgen, er gebeurd te veel. maar door te praten met iemand van hun hoop ik dat dat beter wordt... das tog wel een reden om naar jeugdzorg te gaan? maar aan de andere kant, hoe kan dat dan??
|
ik heb 3 jaar bij bureau jeugdzorg gezeten. mijn eerste afspraak was vreemd, ik kende die meneer helemaal niet en daar moet je jezelf dan voor openstellen... heel moeilijk... de eerste paar afspraken waren dan ook vooral om kennis te maken en een beetje vertrouwen te creeren tussen ons. we begonnen langzaam, ik mocht vertellen waar ik problemen mee had en uiteindelijk heb ik hem alles verteld wat mij dwarszat. *zijn al een jaar verder*
het is wel fijn om met iemand te kunnen praten, ook al ken je hem niet door en door. hij luistert, geeft adviezen en werkst samen aan je problemen. helaas was het bij mij het geval dat ik wel hulp nodig had, maar niet dit soort hulp. het is allemaal nogal passief, 1 keer in de week.. praten.... mij heeft het niet bijster veel geholpen... ohja, en de reden: ik was depressief. liep weg, ruzie met ouders, automutillatie, school liet ik vallen etc etc |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ging naar Jeugdzorg omdat ik me al tijden echt klote voelde. Toen het echt niet meer ging en ik dagelijks op school zat te janken en eigenlijk gewoon dood wilde, heb ik besloten er iets aan te doen. Ik kreeg toen les van een vrouw die ik wel tof vond en ik ging eerst met haar praten, maar ze kon me verder niet helpen en toen heeft zij voor mij jeugdzorg geregeld.
Bij jeugdzorg moest ik proberen zoveel mogelijk oorzaken aan te wijzen voor mijn sombere gevoel en ik dacht de situatie thuis, verloren contact met mijn broers, vrienden die me in de steek lieten en het verwerken van de dood van een vriend (al jaren geleden). Hier hebben we veel over gepraat maar later, toen ik bij jeugdzorg weg was, bleek dat er eigenlijk heel andere dingen aan de orde waren. Ik miste echte aandacht, echte liefde, en kon mensen ook niets geven omdat ze geen aandacht voor mij hadden, en ik geen contact kon leggen...Ik was dus behoorlijk vereenzaamd en had enorm behoefte aan diepgang, contact leggen etc. Dat is nu wel goed gekomen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
|
Nou bij mij was het om een onmogelijke liefde
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jeugdzorg. Freddy Godskind | 10 | 22-08-2007 11:38 | |
Psychologie |
jeugdzorg neemt het teveel op voor het kind... Fantôme | 12 | 07-03-2005 16:58 | |
Psychologie |
van jeugdzorg naar ggz?? ilse | 8 | 13-11-2004 15:19 | |
Werk, Geld & Recht |
jeugdzorg... Dreamzilla | 11 | 29-04-2004 03:31 | |
Psychologie |
Jeugdzorg luidt noodklok Droomvlucht | 26 | 27-04-2004 17:17 | |
Psychologie |
stichting jeugdzorg halve gare | 23 | 12-04-2002 13:51 |