Advertentie | |
|
![]() |
|
nogal klein ventje zo... ongeveer de helft van wat ik ben weet je wel... enne... nogal wat haar op zn voeten enne... heel stil als ie dat wil als wij grote lieden aan komen stampen... dat vind ik er zo ongeveer een beetje van...
|
Frodo is geen held tenminste Tolkien wou hem niet afschilderen als een held. Want als je RotK gezien hebt zul je zien dat Frodo niet slaagt om zijn missie te volbrengen.
Maar Frodo is eervol, klein, vriendelijk en leeft op grote voet.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
sam heerst helemaal niet, die drol kan niet eens zwemmen. Sam kan lekker koken en planten in de grond zetten maar daar houd het ook mee op. Frodo die heeft tenminste de elfentaal geleerd, weet veel van andere volkeren en is niet voor niets in Gandalfs ogen de uitverkorene. Vooruit dat akefietje met de ring ging wat moeizaam maar je weet niet hoe Sam gehandeld zou hebben als hij de ring de hele weg moest dragen. Dan had hij bij Galadriel in die put moeten kijken en die klote toekomst moeten aanzien. Nee frodo is een lekker jochie
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Iedereen die Sam zoveel meer vind heersen dan Frodo, heeft niet goed begrepen wat de Ring precies was. Tuurlijk was Sam een held, maar je kunt hem niet vergelijken met Frodo omdat ze, ook al waren ze steeds bij elkaar, toch onder compleet andere omstandigheden leefden. Frodo is voor mij een held omdat hij minstens tot drie keer toe de Ring heeft kunnen weerstaan en hem vrijwillig heeft aangeboden (aan Gandalf, Aragorn en Galadriel). Het feit dat hij de Ring uiteindelijk niet kon vernietigen is een zwakte in zo verre dat hij toch uiteindelijk niet sterk genoeg was, maar het is een zwakte die volgens mij iedereen heeft: geen sterfelijk wezen zou het kunnen vernietigen op de plaats waar de macht van de Ring het hoogst is, zelfs Sam niet. De kracht is simpelweg te groot.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 11:59. |
![]() |
||
Citaat:
En voor alle andere mensen: Natuurlijk is Sam een held. Hij is trouw, een echte vriend en hij sleept Frodo er doorheen. Maar hoewel Frodo niet echt heldhaftig gedrag vertoont, is hij dat echt wel. Hij heeft een enorm sterke wil, hoewel sommige mensen dat misschien niet zouden zeggen, omdat hij toch af en toe toegeeft aan de verleiding van de Ring. Gandalf zegt ook iets over dat alleen een hobbit deze missie aankan, omdat ze zo'n sterke wilskracht hebben ofzo. Frodo draagt een hele zware last en blijft toch altijd doorgaan. Hij heeft een bijna onmogelijke missie en toch probeert hij die uit te voeren, hoewel hij bijna geen kans van slagen heeft en doodsbang is. Misschien lijkt angst niet heldhaftig, maar wat is nou dapperder: een ontzettend sterke held die dit zou doen, of een miezerig klein wereldvreemd mannetje die eigenlijk geen enkele kans heeft? Frodo heeft trouwens niet alleen de Ring, maar hij is ook nog gestoken door zo'n Ringwraith en die wond verzwakt hem ook heel erg. Toch blijft hij doorgaan. En ondanks alles blijft hij toch in het goede geloven. Hij wordt af en toe wel door de Ring gecorrumpeerd (ofzo, is dit een woord?), maar over het algemeen is hij heel erg goed. Ook gelooft hij meer dan bijvoorbeeld Sam in mensen (zoals Gollem) een tweede kans geven. Sam wil Gollem steeds vermoorden, maar dat mag niet van Frodo. En ik denk trouwens ook niet dat er veel mensen/andere rassen zouden zijn geweest die die Ring na hem zo'n tijd bij zich te hebben gedragen zou kunnen vernietigen. Het spreekt trouwens ook voor Frodo dat hij tot drie keer toe vrijwillig afstand wilde doen van de Ring. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind frodo wel een grappig mannetje. ajb
hahaha lol ik vind frodo een dapper mannetje. hij zei gelijk dat hij de ring wel wou vernietigen. Daarbij toonde hij veel moed. het is immers een krachtig voorwerp om te overwinnen. Sam vind ik eigenlijk nog een grotere held. hij is hartstikke trouw aan frodo en heeft veel meer moed. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Dat je al zo snel conclusies trekt over mij zegt al aardig wat over jou.. ![]() ![]() |
![]() |
|
Dus als die frodo niet zoveel mazzel en 'gear' zou hebben zonder dan zou die hele tocht naar die berg een groot fiasco zijn geweest.
Dan denk je misschien van: ja maar die frodo kon de ring teruggeven en de verleiding weerstaan, nou dat deed sam ook en die ene broer van boromir trouwens ook. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
On-topic: Ik vind Frodo toch best wel een held. Probeer zelf maar eens iets wat je heel graag wil te weerstaan. Dat is nooit makkelijk. In het boek is Frodo ook al veel langer eigenaar van de Ring. Hij heeft er in die tijd nooit aan gedacht, maar de Ring probeerde toen al naar Sauron terug te gaan, dus dat moet wel een beetje invloed hebben. Frodo is dan geen held die alles kan weerstaan, hij heeft zijn momenten van zwakte, maar een zogenaamde held die alles kan weerstaan is dan ook niet bepaald waarheidsgetrouw dacht ik zo... En Frodo heeft natuurlijk ook veel hulp gehad van anderen, dat wel. Maar wat iemand anders (weet zo ff niet meer wie) al zei, het gaat niet alleen om de Ring. Ook om bv Frodo die Gollem een tweede kans gaf terwijl Sam het hem juist afraadde om dat te doen. Dat is ook wel een heldendaad, iets doen omdat jíj denkt dat het goed is en niet omdat anderen het willen ofzo.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|