Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2004, 17:50
VoRaZ
VoRaZ is offline
Ik erger me er persoonlijk nogal aan als er weer een recensieschrijver z'n frustratie van zich af probeert te schrijven als hij/zij het moet hebben over een film die van tevoren al door iedereen als B-Film of lager wordt gezien, zoals bij sequels van succesfilms enzo...

Resident Evil bijvoorbeeld, vond ik zelf een behoorlijk goede film. Maar waarschijnlijk doordat die ouwe zeikerds van 50+ er niet genoeg culturele waarde aan konden ontdekken schreven ze die film helemaal de grond in. Als het hun soort film nou niet is, best. Maar dan moeten ze die recensie laten schrijven door iemand die er wat opener tegenover staat. Ik zelf zit er niet op te wachten om dat gechagrijn van zo iemand voor ogen te krijgen...

So.. Who's with me
Oud 25-04-2004, 17:54
Verwijderd
Ik vond Titanic ook een ***film. Ook al waren critici heel positief over deze film.
Met citaat reageren
enilE
enilE is offline
ja dat is waar
Met citaat reageren
Verwijderd
Waarschijnlijk ligt het aan jou, want Resident Evil is toch echt een film die alleen de lagere socialen klassen kan bekoren.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:56
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-04-2004 @ 18:54 :
Waarschijnlijk ligt het aan jou, want Resident Evil is toch echt een film die alleen de lagere socialen klassen kan bekoren.
Zo te horen ligt er voor jou een veelbelovende carrière als recensent klaar
Oud 25-04-2004, 17:57
enilE
enilE is offline
maar het is wel vaak zo, de meeste hollywoodfilms worden de hemel in geprezen door bepaalde recensisten en filmen uit andere landen worden meestal minder gewaardeerd
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 25-04-2004 @ 18:50 :
Ik erger me er persoonlijk nogal aan als er weer een recensieschrijver z'n frustratie van zich af probeert te schrijven als hij/zij het moet hebben over een film die van tevoren al door iedereen als B-Film of lager wordt gezien, zoals bij sequels van succesfilms enzo...

Resident Evil bijvoorbeeld, vond ik zelf een behoorlijk goede film. Maar waarschijnlijk doordat die ouwe zeikerds van 50+ er niet genoeg culturele waarde aan konden ontdekken schreven ze die film helemaal de grond in. Als het hun soort film nou niet is, best. Maar dan moeten ze die recensie laten schrijven door iemand die er wat opener tegenover staat. Ik zelf zit er niet op te wachten om dat gechagrijn van zo iemand voor ogen te krijgen...

So.. Who's with me
Ik niet. Het ligt eraan hoe je naar de film kijkt, hoe de film in elkaar zit etc. En dat is niet de blik van gemiddelde toeschouwers. Ik merk dat ik nu al anders naar films begin te kijken. Het ligt niet aan de culturele waarde (misschien wel bij sommige recensenten, maar ik ken ze niet persoonlijk), maar om het geheel.
Resident Evil is gewoon een slechte clichéfilm. Wat niet betekent dat jij niet leuk kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:17
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-04-2004 @ 19:08 :
Ik niet. Het ligt eraan hoe je naar de film kijkt, hoe de film in elkaar zit etc. En dat is niet de blik van gemiddelde toeschouwers. Ik merk dat ik nu al anders naar films begin te kijken. Het ligt niet aan de culturele waarde (misschien wel bij sommige recensenten, maar ik ken ze niet persoonlijk), maar om het geheel.
Resident Evil is gewoon een slechte clichéfilm. Wat niet betekent dat jij niet leuk kan vinden.
Of ze gelijk hebben of niet is nog niet eens aan de orde. Recensies zijn verschrikkelijk subjectief. Bovendien worden kaskrakers die bol staan van cliché's ook meestal niet afgekraakt...
Oud 25-04-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 25-04-2004 @ 19:17 :
Of ze gelijk hebben of niet is nog niet eens aan de orde. Recensies zijn verschrikkelijk subjectief. Bovendien worden kaskrakers die bol staan van cliché's ook meestal niet afgekraakt...
Waar lees jij je recensies dan? De Hitkrant?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:26
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-04-2004 @ 19:17 :
Waar lees jij je recensies dan? De Hitkrant?
Das nou nie nodig he Als ik op je recensente-voet ben gaan staan moet je het zeggen hoor.

Maar om je vraag te beantwoorden, als die serieus was: Overal en nergens.. Internet vooral. Zal af en toe vast wel een "echte" recensent tussen zitten
Oud 25-04-2004, 18:30
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
een recensie is de mening van de recensent, niets meer, niets minder. een recensent is ook geen professional, misschien heeft het tijdschrift oid hem juist gekozen omdat ie zo kritisch is. dat het kenmerkend is voor het blad ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 25-04-2004 @ 19:26 :
Das nou nie nodig he Als ik op je recensente-voet ben gaan staan moet je het zeggen hoor.

Maar om je vraag te beantwoorden, als die serieus was: Overal en nergens.. Internet vooral. Zal af en toe vast wel een "echte" recensent tussen zitten
Dat zeg ik niet, maar je scheert alle recensenten over één kam, dus logisch dat ik me afvraag waar jij je recensies leest. Lekker vaag antwoord trouwens.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:35
Verwijderd
Schrijf die recensenten niet de grond in.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:45
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
perseus schreef op 25-04-2004 @ 19:35 :
Schrijf die recensenten niet de grond in.
Dat was idd een beetje de bedoeling jah. Beetje lik op stuk idee is toch niks mis mee? Maarre Milk, als jij niet een van hen ben hoef je je echt niet aangesproken te voelen hoor, ik bedoel het niet zo kwaad...
Oud 25-04-2004, 18:48
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 25-04-2004 @ 19:45 :
Dat was idd een beetje de bedoeling jah. Beetje lik op stuk idee is toch niks mis mee? Maarre Milk, als jij niet een van hen ben hoef je je echt niet aangesproken te voelen hoor, ik bedoel het niet zo kwaad...
Ik voel me niet aangesproken, ik vraag het me af. Maar je komt nog steeds niet met sites of zo. Dus blijft het een vage 'boehoe recensenten vinden Resident Evil niet goed' klaagzang.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-04-2004 @ 18:54 :
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:18
VoRaZ
VoRaZ is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-04-2004 @ 19:48 :
Ik voel me niet aangesproken, ik vraag het me af. Maar je komt nog steeds niet met sites of zo. Dus blijft het een vage 'boehoe recensenten vinden Resident Evil niet goed' klaagzang.
Ik dacht dat het duidelijk bleek uit wat ik zei dat Resident Evil een voorbeeld was.

Enne... als jullie dat nou serieus menen ben ik benieuwd naar wat je onder lager sociaal verstaat
Oud 25-04-2004, 19:29
Verwijderd
Mensen die films als Resident Evil goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:31
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Reverend schreef op 25-04-2004 @ 20:29 :
Mensen die films als Resident Evil goed vinden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:39
VoRaZ
VoRaZ is offline
en de hogere klassen meer de VVD kant op?
Oud 25-04-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
VoRaZ schreef op 25-04-2004 @ 20:39 :
en de hogere klassen meer de VVD kant op?
Uiterraarrd.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:44
Verwijderd
VVD boven alles! En ze maken ook zulke goede films
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:52
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
I zou zeggen, mail ze om te zeggen dat je het er niet mee eens bent.
Oud 25-04-2004, 19:52
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-04-2004 @ 19:08 :
Wat wil je ook... met zo'n studie
Oud 25-04-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 25-04-2004 @ 20:52 :
Wat wil je ook... met zo'n studie
Ja, nou en. Ik ben iig geen laag sociale oppervlakkige Resident Evil kijker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2004, 19:57
enilE
enilE is offline
wie kan mij bewijzen leveren dat hogere klassen alleen maar hoogstaande films kijken
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
enilE schreef op 25-04-2004 @ 20:57 :
wie kan mij bewijzen leveren dat hogere klassen alleen maar hoogstaande films kijken
Schrijf naar de VVD in Wassenaar, ze hebben vast wel statistiekjes voor je.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 21:00
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
enilE schreef op 25-04-2004 @ 20:57 :
Ik.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:20
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Dukko schreef op 25-04-2004 @ 18:54 :
Ik vond Titanic ook een ***film. Ook al waren critici heel positief over deze film.
Bestaan er ook mensen die die film kut vonden?

Ben ik toch niet alleen.
Oud 26-04-2004, 10:33
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 26-04-2004 @ 11:20 :
Bestaan er ook mensen die die film kut vonden?

Ben ik toch niet alleen.
Iedereen vind dat toch een kutfilm
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 10:43
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-04-2004 @ 11:33 :
Iedereen vind dat toch een kutfilm
Misschien is dat juist weer een bevestiging van wat een randdebielen mijn klasgenoten waren.
Oud 26-04-2004, 11:20
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 26-04-2004 @ 11:43 :
Misschien is dat juist weer een bevestiging van wat een randdebielen mijn klasgenoten waren.
Ik zou ze afschieten, voordat ze zich voortplanten.
Reageren

Regels voor berichten