Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Met de dubbele atomen, dat vond ik ook al met google. Maar volgens mij was het iets anders. Edelgassen zou inderdaad goed kunnen. Maar welke horen daar dan nog meer bij? Of zijn het slechts deze vier? Want stikstof, waterstof en zuurstof zijn geen edelgassen, lijkt me.
Helium, Neon, Radon Argon Krypton Xenon zijn inderdaad Halogenen.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 23:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dit hoort toch basiskennis te zijn voor een famaciestudent. ![]() Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 23:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Hallo allemaal, ik weet niet waar jullie allemaal mee bezig zijn, maar het is nog al een zooitje aan het worden op deze manier.
Voor de duidelijkheid, Fluor, Chloor, Broom, Jood EN OOK ASTAAT zijn halogenen. Het zijn dus geen edelgassen zoals sommige mensen beweren dit zijn, zoals eerder al correct gemeld, Helium, Neon, Argon, Krypton, Xenon en Radon. Verder kan je natuurlijk allerlei reacties uitvoeren met de halogenen, maar dat is niet van belang bij de vraag. Edelgassen worden gezien als inert, omdat ze heel slecht reageren (er zijn echter wel enkele reacties bekend). Het is idd zo, zoals ook al gemeld dat H, N, O, F, Cl, Br en I de enige atomen zijn die als X2 voorkomen. Aan deze gegevens valt niet te tornen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[SK] Naamgeving koolstofketen (zouten) Verwijderd | 7 | 12-04-2013 23:35 | |
Sos reactievergelijkingen!!!!! amberlove | 13 | 08-05-2012 10:50 | |
[SK] Scheikunde Practicum PO MORGEN! Havo-scholier | 31 | 05-04-2011 19:52 | |