Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 21:42
4774
4774 is offline
hi

ik eet op een dag heel weinig. bijvoorbeeld vandaag: ik heb 2 broodjes en een koekje gehad en een beetje chips 1 kop thee en 4 glazen dubbel friss. op andere dagen is dat meestal niet anders. alleen op zondag eet ik nooit warm, en voor de rest wel. dus dat is dan meestal, 1 broodje en dan avondeten.

ik wil graag mn eetpatroon veranderen want ik weet ookwel dat dit niet gezond is, en ik eet niet zoveel als ik zou willen. ik heb best wel veel honger maar ik stoor me er niet aan en ik heb ook niet zoiets van ik ga ff eten. terwijl ik dat wel moet doen. ik ben dr al lang mee bezig om gezonder en meer en goed te eten maar op 1 of andere manier komt het er niet van.. heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:59
Mara
Mara is offline
Van te voren een schema maken waarin staat wát je gaat eten en wanneer. Hier houdt je je dan aan, je dwingt jezelf. Desnoods gebruik je een alarm (mobiel?) o.i.d. om je eraan te helpen herinneren.

Vertel je huisgenoten/familie dat je meer wilt gaan eten, en geef ze desnoods ook het schema zodat ze je erbij kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:04
4774
4774 is offline
das een goed idee =)
ik ben 1.79 cm en 60 kg
persoonlijk vind ik dat te weinig maar ik weet niet of dat eigenlijk zo is. ik zal een schema proberen te maken en te eten wanneer anderen ook eten. maybe dat dat werkt.. Ik val gewoon af zonder ik het wil
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:20
Verwijderd
Het gaat misschien wel makkelijker als je het rustig opbouwt, de hoeveelheid. Als je niet gewend bent om veel te eten dan is 't best moeilijk om nu opeens vanalles naar binnen te moeten werken

Misschien als het helpt: een goed voedingpatroon voor een jong persoon met normaal gewicht & normaal inspanningsniveau bestaat volgens het voedingscentrum uit 5-8 sneetjes brood, 2 of 3 opscheplepels aardappelen/pasta/rijst, 3-4 opscheplepels groente, 2 stuks fruit, 2 of 3 glazen melk (karnemelk, chocomel, yoghurt, vla etc mag ook) en ongeveer 100 gram vlees of vervanger. En daarbij natuurlijk ook nog andere soorten drinken en broodbeleg en sausjes enzo, en ook wel iets lekkers.
Als je nu zo weinig eet, dan kom je misschien al wel wat aan de eerste tijd dat je zo eet, tot je lichaam aan deze hoeveelheid gewend is .
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 17:46
Boozle
Boozle is offline
Wow!! Als ik alles zou eten wat Sarah intypt ontplof ik. Ik heb naar 2 sneetjes brood al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 17:51
4774
4774 is offline
Citaat:
Boozle schreef op 19-07-2004 @ 18:46 :
Wow!! Als ik alles zou eten wat Sarah intypt ontplof ik. Ik heb naar 2 sneetjes brood al genoeg.
2 sneetjes voor de hele dag? nee toch.

vandaag heb ik 2 broodjes gegeten, 2 crackers met pasta. een koekje en avond eten (dat is tot nu toe, en vanaaf ook een koekje of chips ofzo) valt mee toch?

ik vind het wel erg als mensen denken dat ik een eetziekte heb ofzo, omdat ik ook kleine hapjes neem en het best wel lang duurt voordat ik iets op heb. 60 kg en 1.79 zijn vind ik opzich wel goed, maar vind mezelf soms wel wat licht. ik was eerst 65 maar door stress afgevallen. ik ben niet te licht toch :/ ik hoor het wel vaak maar kweet niet wat ik moet doen nu.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:06
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Boozle schreef op 19-07-2004 @ 18:46 :
Begin dan maar eens eerst met je metabolisme wakker schudden. Vanaf nu ga je elk uur iets eten, doet er niet toe wat, als het maar elk uur iets is.

Een week lang, daarna zul je merken dat je na een uur gewoon honger krijgt. En dan ga je gezond doen.

Regels voor berichten