Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2006, 13:37
tessavh2
tessavh2 is offline
wij doen onze PWS over eetpatronen in Nederland. We zouden het heel erg op prijs stellen als jullie deze vragen willen beantwoorden.

leeftijd:
lengte:
gewicht:

-Beschrijf wat je zoal eet op een gemiddelde dag

-Ben je bewust bezig met de schijf van vijf?(dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc)

-Volg je op dit moment een dieet? Heb je ooit een dieet gevolgd? Was het een zelfbedacht dieet of een officiele?
Of eet je juist gewoon waar je zin in hebt en ben je niet zo bezig met je voeding?

-Doe je aan balansdagen en wat vind je ervan?

-Sport je? Zo ja, hoeveel?

alvast bedankt!
Advertentie
Oud 14-11-2006, 13:50
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Ik ben al afgehaakt bij de afkorting PWS.
Oud 14-11-2006, 13:50
Verwijderd
Het is tegenwoordig de schijf van vier want van zuivel is aangetoond dat die niet gezond is. Of niet nodig voor een evenwichtig dieet. Of iets in die richting.

En verder gok ik dat je op Eten & Drinken naar van je goesting vindt.
Oud 14-11-2006, 13:52
June bug
June bug is offline
Moet dit niet op Eten & Drinken?

Naja, iig:

leeftijd: 20
lengte: 1,67
gewicht: uh 57 ofzo, geen idee eigenlijk precies

3/4 sneeen brood, 1 appel, evergreen/sultana-ding, avondeten (verschilt heel erg, iig wel 3/4 keer per week groenten, zo niet meer)

-Ben je bewust bezig met de schijf van vijf?(dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc)
Ik probeer wel zoveel mogelijk groente te eten, maar soms heb ik echt geen tijd/zin om uitgebreid te koken dus dan doe ik wel es makkelijk en schieten de groenten er bij in. Wel eet ik elke dag fruit.

-Volg je op dit moment een dieet? Heb je ooit een dieet gevolgd? Was het een zelfbedacht dieet of een officiele?
Of eet je juist gewoon waar je zin in hebt en ben je niet zo bezig met je voeding?
Ik ben de laatste paar maanden best wel aangekomen, dus ik snoep nu niet meer. (als in: geen chocola, chips etc.)

Nee daar doe ik niet aan. 'Vandaag heb ik een balansdag' bluh dat klinkt stom.

Momenteel niet, afgezien van iedere dag naar school/werk fietsen. Denk dat ik bij elkaar een uur per dag fiets. Wil wel echt weer gaan sporten overigens.
Oud 14-11-2006, 13:54
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-11-2006 @ 14:50 :
want van zuivel is aangetoond dat die niet gezond is. Of niet nodig voor een evenwichtig dieet. Of iets in die richting.

En verder gok ik dat je op Eten & Drinken naar van je goesting vindt.
Ik drink bijna een liter karnemelk, eet 2 bakjes cruesli met halfvolle melk, dan meestal nog een bakje yoghurt of een smoothie. Dat is zo'n beetje mijn dagelijkse portie zuivel. Zal vast wel weer kankerverwekkend zijn ofzo
Oud 14-11-2006, 14:06
BendeBen
BendeBen is offline
onze profielwerkstuk?
Oud 14-11-2006, 14:07
merels
merels is offline
ja ik ben echt een joghurt-addict en ik eet ook zeer vaak cruesli (soms muesli) met halvolle melk.
verder ben ik net verhuisd en deze familie vind het eten niet zo belangrijk geloof ik dus heel veel food van de picard ( een winkel met enkel diepvriesproducten).
Oud 14-11-2006, 14:14
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 14-11-2006 @ 15:06 :
onze profielwerkstuk?
Ik heb oude stijl examen gedaan. Ik weet nog net wat CKV betekent, maar dan houdt het op. Mij is die kekke onzin gelukkig bespaard gebleven
Oud 14-11-2006, 14:20
Jimmy Who?
Jimmy Who? is offline
En godver, ijs geef ik nooit van mijn leven op
Oud 14-11-2006, 14:27
dark princess
dark princess is offline
leeftijd: 21 (vrijdag 22)
lengte: 160
gewicht: 46 kg

3 boterhammen met zoet beleg
meestal wel 1 keer fruit
avondeten (normaal portie)
koekjes en chocola (ligt aan mn gemoedstoestand hoeveel )

Ik neem geen zuivel, want ik kan niet goed tegen koemelk, maar verder probeer ik het wel altijd met groente en fruit en vezels enzo

-Volg je op dit moment een dieet? nee
Heb je ooit een dieet gevolgd? Was het een zelfbedacht dieet of een officiele? ja, zelfbedacht, maar het werkte goed ode aan mezelf...en ik ben vegetariër, is dat een dieet?
Of eet je juist gewoon waar je zin in hebt en ben je niet zo bezig met je voeding? ja, ik eet wel gewoon waar ik zin in heb, maar ik neem wel altijd ontbijt en avondeten

-Doe je aan balansdagen en wat vind je ervan? nee daar doe ik niet aan, maar ik vind het goed voor de mensen die wat af willen vallen, een strikt dieet werkt toch niet.

-Sport je? Zo ja, hoeveel? nee, ik fiets wel naar school en naar de supermarkt ohja en op school hebben ze veel trappen!
Oud 14-11-2006, 14:47
hellebel
hellebel is offline
Leeftijd 19
Gewicht 53
Lengte 164

Ik ben bewust bezig met eten omdat ik veganist ben. Ik let dagelijks op dat ik alles binnenkrijg. Ik drink vruchten/groentesap, water, thee en sojadrankjes. Eet zo'n 8 boterhammen per dag + een stuk fruit en avondeten, altijd veel groente. Ik hoef dus geen balansdagen of dat soort onzin. Ik sport niet maar loop heel veel.

Dat was t wel.

En thank god voor soja-ijs
Oud 14-11-2006, 14:54
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
tessavh2 schreef op 14-11-2006 @ 14:37 :
wij doen onze PWS over eetpatronen in Nederland. We zouden het heel erg op prijs stellen als jullie deze vragen willen beantwoorden.

leeftijd: 19
lengte: 1.73m
gewicht: 52 kg

's ochtends een kop koffie en liga fruitkick. Als k naar school ga later nog een kaasbroodje ofzo. Anders thuis eitje koken ofzo . Als ik thuis kom nog iets lekkers, of een appel ofzo. Daarna avond eten.. eet ik niet superveel maar ook niet heel weinig ofzo

Ik probeer wel elke dag fruit en groente te eten of iig aan me vitaminen te komen ja..

Geen dieet ook nooit gedaan en ik eet idd waar ik zin in heb en als ik er geen zin in heb, eet ik niet. works fine for me

Wat is t

Neej

alvast bedankt!
asjeblieft
Oud 14-11-2006, 14:55
Verwijderd
leeftijd: 21
lengte: 171
gewicht: 62,5

ochtend: special K of Fruit'n Fibre met melk, banaan
tussendoor: één of twee stuks fruit of een vitalinea cakeje en een blikje aquana/nalu oid
middag: pasta/rijst/granen + vlees(vervanger)/vis + groenten
tussendoor: één of twee stuks fruit of een koekje ofzo
avond: boterhammen met beleg
eventueel nog een yoghurtje of een stuk fruit ofzo

'schijf van vijf' niet per se, ik probeer wel elke dag vlees(vervanger) of vis te eten en mijn fruit
zuivel ben ik niet zo mee bezig

jep, ben op dieet
"zelfbedacht", 't is maar wat je zelfbedacht noemt: ik probeer elke dag rond de 1600 kcal uit te komen en toch gezond en gevarieerd te blijven eten

wasda?

amper
Oud 14-11-2006, 14:55
meezkah
meezkah is offline
leeftijd: 16
lengte: 161
gewicht: 39,5

5 boterhammen
(2 dubbele en 1 enkele zeg maar)
2x kaas, 2x vlees, 1x zoet
2 stuks fruit (meestal kiwi en mandarijn)
1 pakje crackers
1 pakje andere koekjes (sultana, evergreen oid)
90 gram vleesvervanger óf kip
100 gram groenten
100 gram aardappelen

eh, niet genoeg groente geloof ik?

Ehm, ja ik heb een eetprobleem en dit is mijn schema zeg maar, en morgen wordt het uitgebreid...
het is een eetlijst van de diëtiste, dus wel officieel geloof ik.

nee doe ik niet aan

per week;
normaal 2x anderhalf uur trainen hockey
1x een uur training geven hockey
2x 70 minuten wedstrijd hockey
en dan per dag 17 km fietsen naar school (in totaal)
en naar 't hockey is ook 15 km fietsen in totaal

Zooo, dat was het
Oud 14-11-2006, 16:38
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
leeftijd: 15
lengte: 1.62
gewicht: 52 kilo

een ontbijt houdt in zo'n 40 gram cornflakes met melk en een stuk fruit, een tussendoortje is een stuk fruit, een lunch die bestaat uit vijf crackers of twee boterhammen en een stuk fruit (meestal), een tussendoortje als een sultana of een andere 'gezonde' koek, een avondmaal met een aardappel of vier, een half bord groenten en een vleesvervanger. Tussendoor drink ik water en thee en af en toe eens een glas vruchtensap. Ik drink zeer weinig frisdrank en snoep ook niet veel.

Ik bereken het met de voedingsdriehoek, waar ik me niet altijd helemaal aan houd, maar ik vind het toch belangrijk gezond te eten.

Nee, ik probeer gezond en genoeg te eten.

Nee, ik probeer alle dagen evenveel te eten, en als ik een dag wat meer eet dan zal dat wel niet veel verschil maken. Ik denk niet dat balansdagen een goed systeem zijn, want dan ga je toch gewoon jojoën met je lichaam (nuja, als dit vaker gebeurt)?

Ja, drie uur dansen, twee uur spinning per week en een halfuur fietsen per dag.
Oud 14-11-2006, 17:00
FrantiC
FrantiC is offline
lengte: 169 cm
gewicht: 75

3 a sneetjes brood of cracottes met meestal mager beleg (altijd hartig), 1 stuk fruit, als avondeten meestal pasta of rijst met groente en vlees, soms soep met brood of een salade

Nee. Ik doe wel mn best, ik eet al wel meer fruit, maar ik maak me er niet erg druk om

Ja, ik doe wel aan de lijn. ben daarmee al 5 kilo afgevallen, en wil nog meer afvallen ivm geplande borstverkleining. Het is gewoon zelf bedacht: minder chips, snoep, macdonalds, meer water en fruit

ja, ik doe soms zo genaamde fruitdagen uit het sonja bakker dieet. max 1 keer per week eet ik alleen fruit, en 's avonds een lichte maaltijd. ik drink dan alleen vruchtensap en veel water.

ja, 2 keer per week korfbal ik..
Oud 14-11-2006, 17:06
Verwijderd
lengte: 160
gewicht: 52

Een bord pap (brinta of havermout), 4 tot 8 sneetjes brood (meestal volkoren of meergranen) met beleg (vooral kaas, appelstroop, jam, chocopasta, champignons), 1 tot 1,5 bord avondeten (wat dat is wisselt heel erg), fruit, een toetje, een paar koekjes of een stukje chocola

Een beetje wel, maar niet enorm bewust, ik hou me er uit mezelf al wel aan.

Ik heb ooit een zelfbedacht dieet gevolgd waarmee ik 10 kg aan wilde komen. Dat heeft geholpen.
Op het moment volg ik geen dieet maar eet ik gewoon waar ik zin in heb.

Nee. Ik vind ze stom. Als je niet elke dag te veel/ongezond eet, dan effent het zich vanzelf wel uit als je dat een keertje wel doet. En als je wél elke dag te veel/ongezond eet, dan heb je geen balansdag nodig maar een structurele verandering.

Ja, als ik daar zin in heb. Dat verschilt van 0 tot 3 uur per week.
Oud 14-11-2006, 17:18
Verwijderd
leeftijd: 25
lengte: 1.75m
gewicht: 70kg

-Beschrijf wat je zoal eet op een gemiddelde dag.
Zes tot acht boterhammen met beleg, yoghurt, fruit, pasta met groente of (gepofte) aardappel met groente en soms wat lekkers.

-Ben je bewust bezig met de schijf van vijf (dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc)?
Ik ben niet bezig met de schijf van vijf, ik probeer wel gezond te eten en dat komt wel min of meer neer op de schijf van vijf (al eet ik geen vlees en gebruik ik ook weinig zuivel).

Ik volg een dieet ivm voedselintoleranties, ook probeer ik zo goed mogelijk te letten op wat ik eet ivm gewicht, maar ik eet ook wel gewoon waar ik zin in heb, alleen 'met mate'.

Daar doe ik niet aan, ik probeer iedere dag te letten op wat ik eet, dan lijken balansdagen me niet zo nodig.

Ja, één tot twee keer in de week ongeveer een uur.
Oud 14-11-2006, 17:23
Bloem
Bloem is offline
leeftijd:21
lengte: 1.77M
gewicht: 62 kilo.

Fruit en fibre met melk, wat brood, soms wat lekkers als koekjes, ijs of chocolade en avondeten.

-Ben je bewust bezig met de schijf van vijf?(dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc) Ja, alleen fruit is een beetje een achtergebleven puntje de laatste tijd.

Ik heb ooit een voorgeschreven dieet zonder suiker, lactose, caffeine etc gevolgd, en ben ooit door gezonder eten wat kilo's afgevallen. En ik eet geen vlees.

Nee en ik vind het onzin om minder te eten als je een dag veel gesnoept hebt, beter lijkt het me om wat meer te sporten, eventueel.

Nee
Oud 14-11-2006, 17:43
Stefanie
Stefanie is offline
lengte: 1.74m
gewicht: 67 kg

- brood met beleg
- 1 stuk fruit
- 1 glas melk
- avondeten, bestaande uit aardappels of rijst of pasta met vlees.
- koek/chips
-noodles

Nee eigenlijk niet

Ik heb wel eens een paar dagen proberen minder te eten, maar dat lukte nooit zo.

Doe ik niet aan.

Ik fiets redelijk veel en ga soms naar fitness en 1x per week salsadansen.

Laatst gewijzigd op 14-11-2006 om 17:45.
Oud 14-11-2006, 19:15
Verwijderd
lengte: 1.84
gewicht: 62

Vier tot zes sneetjes brood, met beleg (meestal chololadepasta of kaas of zoiets), avondeten (ruim een bord), toetje, één stuk fruit ongeveer (vaak minder, soms meer), tussendoortjes (soms een paar koekjes, soms chocola of iets anders), en verder tussendoor vaak yoghurt of zoiets, dat eet ik heel vaak

Ik houd me er wel ongeveer aan, let er soms op dat ik wel genoeg zuivel binnenkrijg (elke week verplicht een pak melk kopen ), meestal komt dat wel goed door yoghurt te eten. Fruit eet ik minder dan ik zou moeten. Maar de meeste dingen eet ik wel gewoon normaal, vooral omdat ik het lekker vind. Ik eet vaak vegetarisch (door andere mensen), als ik alleen eet probeer ik dat wel aan te vullen door weer wat vlees te eten, ik heb dan ook wel het gevoel dat ik wat mis.

Nee, ik eet gewoon waar ik zin in heb.

Ik doe er niet aan en ik zie er ook het nut niet zo van in, ik eet liever gewoon elke dag normaa/gezond.

De laatste tijd niet echt, wil dat wel weer een uur per week of zo gaan doen. Ik fiets wel veel.
Oud 14-11-2006, 19:27
Verwijderd
lengte: 170 cm
gewicht: ong. 55 k

Ontbijt:
- twee boterhammen met kaas of vlees, óf iets met granen en zuivel (muesli met yoghurt bv.)
- yakultje,
- kop thee.

Tussendoor:
- liga,
- iets van zuivel of sap,

Lunch:
- twee boterhammen met kaas of vlees,
- zuivel/sap,

Tussendoor:
- Fruit,
- snoep/koek

Avondeten:
- iets van rijst/pasta/aardappels,
- groente,
- vlees.

Soms nog een snack 's avonds, meestal iets zoets. Dus chocolade bijvoorbeeld. En ik drink 's avonds nog wat. En tussendoor ook nog water.

Hmm, ja, maar niet met die schijf in m'n achterhoofd, ik ben het gewoon altijd al zo gewend.

Ik eet nu vooral waar ik zin in heb, als ik mezelf moet dwingen te eten, dan doe ik het niet. Dus soms sla ik iets over omdat ik gewoon echt geen honger heb, en soms eet ik meer dan 'eigenlijk de bedoeling is'.

Nee, ik heb ze niet nodig. Ik probeer wél iedere dag evenwichtig te eten, dus niet op een dag veel te veel en de volgende dag veel te weinig, maar altijd genoeg en gezond.

Nee, maar dat moet ik wel gaan doen. Ik wil gaan hardlopen, en dan het liefst iets een half uurtje per dag gemiddeld.
Oud 14-11-2006, 19:30
Verwijderd

leeftijd: 22
lengte: 1.68 m
gewicht: 55 kg

4 boterhammen, sultana's, crackertjes of iets-anders-vullends-tussendoor, avondeten (ongeveer de voorgeschreven hoeveelheden, geloof ik; groente, vlees, aardappels/pasta/bladerdeeg/rijst, geen toetje). Wisselend tussendoor: noten, chocola, pepernoten, yoghurt, appels, worteltjes. Het een sluit het ander niet uit

Redelijk bewust - dat wil zeggen, ik doe m'n best om in ieder geval genoeg groente binnen te krijgen. Ik haal echt geen gemiddelde van 2 stukken fruit op een dag. De rest klopt denk ik wel redelijk.

Ik volg geen dieet en heb ook nog nooit een dieet gevolgd. Ik eet waar ik zin in heb, maar ik let er dus wel op of het tenminste redelijk gezond is (ik ken twee jongens die Pfeifferachtige verschijnselen begonnen te vertonen en dus gewoon te weinig voedingsstoffen binnen bleken te krijgen, die aten echt vooral slecht voer ) en ik eet niet te veel chips en zoetigheid.

Eigenlijk wel, maar per ongeluk Als ik op een avond een halve zak chips leegeet, voel ik me wel een beetje schuldig en probeer ik de volgende dag wat meer te bewegen. Aangezien chips meestal voorkomt op zaterdagavond, wordt het vooral een stevige wandeling maken met moeder en hond de volgende dag

Jup, ik klim (op zo'n muur, meestal binnen). Dat doe ik meestal twee keer per week, in totaal denk ik een uur of vier. Daarnaast fiets ik door de week elke dag een half uur, rij ik eens in de maand ofzo een half uurtje op een geleend paard en wandel ik in het weekend dus minstens een uur, maar dat tel ik niet echt mee als sport...
Oud 14-11-2006, 19:33
Hagel
Hagel is offline
leeftijd: 23
lengte: 1.66
gewicht: 58/59 kilo

ontbijt: 3 beschuitjes of brinta/cruesli
tussendoor: fruit
middag: 2/3 boterhammen
tussendoor: iets van liga/sultana
avond: gewone maaltijd -> groente/aardappelen/vlees
daarna vaak nog wat fruit

niet met de schijf van 5 want die is achterhaald Maar ik eet wel voldoende fruit/groente/vezels

Ik ben juist veel bezig met mijn voeding maar volg geen specifiek dieet, ik bedenk het gewoon zelf.

Niet speciaal balansdagen zoals het voedingscentrum ze beschrijft maar als ik een dag veel heb gegeten eet ik de volgende dag wel gezonder en beweeg ik meer. Dus misschien wel ja.

momenteel even niet, normaal 3x in de week fitness/joggen maar ik ben in een luie periode. Ik dans wel elke dag.
Oud 14-11-2006, 20:01
Experiment
Experiment is offline
leeftijd: 18
lengte: 1.65
gewicht: 58

Op een gewone 'schooldag' 's ochtends 2 boterhammetjes met hagelslag, over de dag geen nog een stuk of 4 boterhammen, soms wat tussendoor (soep, muesli, ontbijtkoek, of iets ongezonders als snoep of koek), 's avonds meestal pasta of rijst met een prutje, verder veel thee en minstens 2 stuks fruit, vooral appels.

Jep zeker weten

Heb weleens dieet gedaan, calorien tellen. Op dit moment niet meer.

Vind ik onzin, als je normaal een gezond ritme hebt hoef je na 1 slechte dag echt niet meteen te balansen.

Ik doe aan ballet, zo'n 3 uur per week en doe alles op de fiets, verder geen échte sport.
Advertentie
Oud 14-11-2006, 20:51
George
George is offline
lengte: 174
gewicht: 60

's ochtends een flinke bak cruesli, als ik nog honger heb een boterham erbij, 's middags drie of vier boterhammen, 'normaal' avondeten, tussendoortjes fruit, extra boterhammen, crackers, bakje cruesli, etc. Drinken vooral veel vruchtensap en thee.
's avonds bij de koffie vaak nog iets zoets, koekje of kruidnoten of chocola ofzo.

Ja, alleen op zuivel let ik niet zo omdat ik zuivel (op yoghurt na) niet tof vind.

Geen specifiek dieet, maar ik let wel goed op dat ik gezond eet want ik krijg nogal snel last van duizelaanvallen als ik daar niet op let. Gaat tegenwoordig trouwens vrij automatisch, dat gezonde eten, behalve als ik heel druk ben, dan wil het er wel eens bij inschieten. Aan dieten doe ik niet want daar word ik duizelig van.

Nee dus, niet echt nodig ook want ik ga me zelden te buiten aan heel veel ongezonde troep.

Normaal gesproken wel, ongeveer 3 keer in de week een half uur tot een uur hardlopen, laatste tijd niet meer omdat ik gewoon echt te druk ben, maar ik moet nu wel iedere dag sowieso een uur, meestal meer dan twee uur op de fiets zitten dus dat maakt het niet meer hardlopen wel min of meer goed.
Oud 14-11-2006, 21:24
Verwijderd
lengte: 1.75m
gewicht: 55kg

ontbijten doe ik vaak niet, 's middags eet ik een een broodje van de la place, of wat ze dan ook hebben in de stad. 's avonds eet ik gewoon groente, aardappels, vlees of een pasta.

eh neen. maar ik eet wel genoeg fruit

neen.

alleen als ik een dag heel veel en ongezond eten heb gegeten

3x per week
Oud 14-11-2006, 21:24
ikkuh15
ikkuh15 is offline
leeftijd: 17 jaar
lengte: 1.80 m
gewicht: 53 kg

5 boterhammen (2x jam, 2x tartex, 1x 35+smeerkaas)
2 stuks fruit
2 glazen halfvolle melk
150 gram aardappel
150 gram groente + 50 gram rauwkost (tomaat oid)
100 gram vleesvervanger
150 ml optimel yoghurt

Ja, dit is precies wat gezond is

Uhm, dit eet ik omdat het "moet". Heb een es en moet dus dit eten...
is niet officieel, gewoon van voedingscentrumsite afgehaald wat minimaal nodig is om gezond te zijn

neej, mag niet...

Elke dag iig wel bewegen, maar qua sport: op de crosstrainer, fietsen en op mijn kamer heen en weer rennen/springen
Oud 15-11-2006, 09:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
leeftijd: 22 jaar
lengte: 1m68
gewicht: 58 kg

3 of 4 sneetjes brood, waarvan 1 met zoet en de rest met kaas of vleeswaren, 1x liga of 2 rijstwafels, avondeten (1 aardappel, 1 schep groente en een klein stuk vlees/vis, of rijst/macaroni) en een half schaaltje yoghurt, tussendoor een koekje, ongeveer 2x per week 1 stuk fruit (hangt af van wat er in de winkel ligt en hoeveel zin ik daar in heb, ben geen fruiteter). Ik drink vruchtensap of ice tea (zonder prik) en cola ('s avonds).

Ik probeer iedere dag iets te koken waarbij groente en aardappelen/rijst/macaroni zit. Vlees en vis probeer ik wat af te wisselen. Fruit eet ik niet regelmatig, ik ben niet zo'n fruiteter. Soms koop ik 2 weken geen fruit, en dan weer een netje mandarijnen en eet ik dus een week lang 2 mandarijnen op een dag. Verder eet ik sowieso niet zo veel (qua boterhammen en avondeten), maar dit is kennelijk genoeg voor mij. Aangezien ik overgevoelig ben voor melk(producten), drink ik geen melk. Wel eet ik kaas en een beetje yoghurt, om toch aan de benodigde calcium te komen. Dat gaat net op een dag, zonder er veel last van te hebben.

Ik heb nog nooit een dieet gehouden, maar snoepte 'vroeger' wel veel meer. Toen had ik wel periodes waarin ik niet snoepte of koekjes at, maar langer dan een maand duurde dat nooit. Nu woon ik samen en koop ik dergelijke dingen gewoon minder, zodat de verleiding er ook niet is.

Ik doe niet aan balansdagen, maar let er wel op dat ik redelijk gezond kook als vriendlief bijvoorbeeld de dag ervoor uit eten is geweest met zijn werk, zodat dat een beetje compenseert.

Ik sportte tot aan de zomer zo'n 5 keer per week; nu ik verhuisd ben is dat nog 1x per 2 weken. Ik ben nu een nieuwe sportvereniging aan het zoeken en ga binnenkort weer beginnen, want stilzitten is niks voor mij.
Oud 15-11-2006, 16:37
Verwijderd
leeftijd:20
lengte:1.73
gewicht:60

Dat verschilt eigenlijk heel erg. Om een benadering te geven:
4 plakjes brood met beleg+avondeten+meestal wel wat fruit of tussendoortje

Niet bewust, maar ik denk wel dat ik ongeveer alles wel binnenkrijg per dag van de schijf van 5.

nee

ik let wel op of ik gezond eet, maar doe niet aan dieet.

nee, maar kan me wel voorstellen dat het goed kan zijn

uh nee afgezien van naar school fietsen

alvast bedankt! [/B][/QUOTE]
Oud 15-11-2006, 18:19
Mooneh
Mooneh is offline
leeftijd: 16`
lengte:`179
gewicht: 60

tja, het varieert heel veel. Ik heb weinig balans.

-Ben je bewust bezig met de schijf van vijf? Ja, ik eet veel fruit en groente, dat sowieso, en de andere dingen krijg ik ook wel binnen.
momenteel voel ik me niet fijn in mijn lichaam. dat komt omdat ik altijd flinterdun ben geweest, naturally. Ik 'dieet', niet extreem, ik weet dat hyet voor mijn gezondheid niet nodig is maar ik voel me gewoon niet fijn.
dat is... lang geleden.

mm, niet echt.. ik weet het hoor.

gym op school 1 keer per week. jazzballet 1 keer per weeek en verder 40 minuten per dag fietsen (a)
Oud 15-11-2006, 18:25
Ray
Ray is offline
Klinkt niet als een erg creatief profielwerkstuk.
Oud 15-11-2006, 18:46
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:

leeftijd: 16
lengte: 175
gewicht: 48,7

heel erg verschillend

nee

geen dieet ofzo

ik doe niet aan balansdagen en ik vind het nogal onzinnig
nu even niet

alvast bedankt!
Oud 15-11-2006, 19:21
lingua
lingua is offline
Ik betwijfel of je sommige vragen wel helemaal naar waarheid beantwoordt.

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 19:23.
Oud 15-11-2006, 20:55
liek88
liek88 is offline
leeftijd: 17
lengte: 1.76m
gewicht: 51kg

Beschrijf wat je zoal eet op een gemiddelde dag
- 6 volkorenboterhammen (2x vleeswaren, 2x zoet, 1x kaas 30+ en 1x pindakaas) en 3 lepels muesli
- 300ml sojamelk + 225gr magere kwark
- 2 stuks fruit
- 200gr aardappelen/75gr (ongekookte) zilvervliesrijst/volkoren pasta
- 200gr groente
- stukje vlees/vleesvervanger
- tussendoorkoek (denk aan evergreen/sultana/crackertjes)

Ben je bewust bezig met de schijf van vijf?(dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc)
Ja

Volg je op dit moment een dieet? Heb je ooit een dieet gevolgd? Was het een zelfbedacht dieet of een officiele?

Ik eet nu volgens een schema, voor een groot deel afgeleid van een lijst die ik van een eetstoorniskliniek heb gekregen maar dan iets 'makkelijker'. Ik heb een tijd veel minder als dit gegeten (echt het mínimale van de schijf van vijf) maar nu wil ik iig genoeg eten om niet nog meer af te vallen (ivm ondergewicht).

Doe je aan balansdagen en wat vind je ervan?
Doe ik niet aan, vind het nogal onzin. Zorg gewoon dat je zo'n dag niet hoeft te houden, veels te veel gedoe

Sport je? Zo ja, hoeveel?
3 keer id week echt lekker intensief. Verder nog spieroefeningen thuis als ik daar zin in heb...

Laatst gewijzigd op 15-11-2006 om 20:57.
Oud 15-11-2006, 21:27
jet
jet is offline
lengte: 169
gewicht: 56

ik heb geen gemiddelde dagen. ontbijt is actimel en vifit yoghurt of een tosti. middag eten is meestal een broodje met iets van een broodjes zaak. avond eten vaak pasta. vaak ook chips ergens op de dag

-Ben je bewust bezig met de schijf van vijf?(dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc) ik hou niet van groente en eet dit dus niet, ook geen zuivel en geen fruit. nee dus

ik eet waar in zin in heb. ik was een tijdje te dik en toen ben ik gewoon wat minder gaan snoepen. en nu probeer ik vaker gezond te eten (en goedkoper) want dat doe ik nu niet

als ik een kater heb eet ik niks. balans genoeg?

-Sport je? Zo ja, hoeveel? ja zo'n 4/5 keer per week
Oud 15-11-2006, 21:53
blurred
blurred is offline
Tip:

Voor wat mensen zoal op een dag eten kun je heel goed terecht op het "Wat heb je vandaag allemaal gegeten en gedronken" topic.

En volgens mij is het nog altijd ons profielwerkstuk...
Oud 16-11-2006, 14:04
Shitonya
Shitonya is offline
lengte: 1.64m
gewicht: 54 kg

Verschillend..2 bolletjes, soep, banaan, ijs, nasi vaak

Abosluut niet. Grote onzin.

nee, nee. Eet waar en wanneer ik zin heb. Absoluut geen regelmaat.

Nee, ook onzin.

Ja 4-5 keer per week 6-8 uur per week
Oud 16-11-2006, 18:23
Nyawa
lengte: 1.61m
gewicht: 44 kg

Vijf boterhammen, 1 of 2 bakjes yoghurt met cruesli, tussendoor een Evergreen of 1 stuk fruit, avondeten (groente, vlees/vis, aardappelen/rijst/pasta) en 's avonds soms nog wat chips of koekjes. Qua drinken veel thee en Dubbelfris.

Nee

Ben op dit moment wel bezig met aankomen ja (ziek geweest), maar niet volgens een bepaald dieet ofzo, ik eet gewoon als ik trek heb.

Nee, onzin.

Ja, hoeveel verschilt, gemiddeld zo'n 2,5 uur per week denk ik, niet zo veel dus.
Oud 17-11-2006, 11:22
Verwijderd
Leeftijd: 20
lengte: 1.78m
gewicht: 56kg

Beschrijf wat je zoal eet op een gemiddelde dag
-5 volkorenboterhammen met boter, twee keer jonge kaas, één keer vega worst, één keer pure vlokken en één keer pindakaas.
-1evergreen koekje (half pakje dus).
-1 glas melk.
-1 stuk fruit en 1 pakje vruchtensap (of twee stuks fruit).
-twee scheppen groente, twee scheppen aardappel/macaroni/rijst, 1 vegaburger.
-1 schaaltje halfvolle vanille yoghurt.
-1 knäckebröt met boter en jonge kaas
(Dit is wat ik nu moet eten, maar over een paar weken ga ik weer uitbreiden en door mijn es wil mijn eetpatroon wel eens uit balans raken.)

Ben je bewust bezig met de schijf van vijf?(dus elke dag voldoende fruit, zuivel, groente etc)
Ja

Volg je op dit moment een dieet? Heb je ooit een dieet gevolgd? Was het een zelfbedacht dieet of een officiele?

Vroeger heb ik wel gedieet met een zelfbedacht eetschema. Maar omdat ik een eetstoornis heb loop ik nu bij een diëtist. Ik eet met een eetlijst die ik samen met de diëtist heb samengesteld.

Doe je aan balansdagen en wat vind je ervan?
Lang wel gedaan ja, maar dat ben ik nu aan het afleren.

Sport je? Zo ja, hoeveel?
In principe twee keer per week.
Oud 17-11-2006, 13:39
luchtballon
luchtballon is offline
lengte: 168
gewicht: 51

1 of 2 boterhammen met beleg ontbijt (of crackers als ik geen brood heb)
lunch varieert van 1/2/3 boterhammen tot broodjes kroket of friet of milkshake of een salade of niks
Vaak ook nog chips/nootjes/ietsanders
avondeten iets minder dan een gemiddeld persoon, heel verschillend eet ik. Vaak aardappels/rijst/pasta met roerbakgroenten en vlees.

Neu. Al let ik er wel een beetje op of ik wel groente eet. Genoeg groenten eet ik toch nooit, maar ik vergeet het ook wel es een dag en dan let ik er wel op dat ik de dag er na wel veel groente eet.

Het laatste. Maar ik ben wel bezig met voeding in de zin van dat ik bedenk wat lekker is enzo

Nee, stom.

euh. ik fiets naar dingen. En als het zomer is soms.
Oud 17-11-2006, 13:40
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
lengte: 162
gewicht: 52

ochtend: 1 a 2 boterhammen (wit of mais) met vlees of kaas.
middag: 2 boterhammen (wit of mais) met vlees of kaas.
avond: aardappelen groente vlees.
tussendoortjes: 1 a 2 koekjes/mueslireep, 1 a 2x in de week chips of ijsje 's avonds

nee helemaal niet.

ik volg geen dieet, eet gewoon waar ik zin in heb.

nee. op zich vind ik het geen slecht idee.

nee.
Oud 17-11-2006, 16:27
Fides
Fides is offline
Je krijgt zo niet echt een random steekproef
Bijna allemaal meisjes en het gemiddelde gewicht is 53 kg ofzo
Oud 19-11-2006, 15:21
Verwijderd
leeftijd: 22
lengte: 171
gewicht: 65

Ontbijt: 2 boterhammen
Tussendoor: fruit
Lunch: 4 boterhammen of 3 met een kop cup-a-soup
Tussendoor: crackers
Avondeten: gewoon normaal avondeten, maar dan wel vegetarisch. Soms toetje, soms niet.
Verder: wisselt, soms koekjes of nootjes, soms niks

Ik eet gewoon waarvan ik denk dat dat gezond is. Dat is wel zonder zuivel (inmiddels een beetje zuivel, ergens doorheen en soms als toetje) en vlees. Wel eet ik veel groente en fruit. Maar niet erg bewust dus.

Niet erg bewust, maar ik eet wel gezond en niet extreem veel of weinig. Van calorien tellen word ik maar zenuwachtig.

Balansdagen daar doe ik niet aan. Of misschien wel, maar niet erg bewust. Ik sta niet op met het idee 'en dit wordt nu een balansdag'

Probeer twee keer per week te zwemmen (uur per keer) en doe 1 uur per week aan yoga maar dat is niet heel erg sport. En ik fiets elke dag ongeveer een uur (heen en terug naar school, totaal een uur)
Oud 20-11-2006, 15:12
Verwijderd
leeftijd:18 jaar
lengte:1,75 m
gewicht: 57 kg

5/6 boterhammen, 1 met kaas, de rest met zoet beleg. liga/sultana, 1 stuk fruit. 's avonds eet ik heel gevarieerd, meestal iets met rijst.

neej, maar volgens mij eet ik wel de goede dingen. Ik vind fruit gewoon lekker

Ik heb lactose-intolerantie, dus ik eet zo weinig mogelijk lactose houdende producten, en als vervanger hiervoor eet ik veel soja-producten.
Vroeger mocht ik (officieel) geen suiker en kleurstoffen eten, vanwege overgevoeligheid.
Ik eet zo min mogelijk varken (bij andere mensen ga ik er niet moeilijk over doen), omdat ik varkens vieze beesten vind.

nee, ik eet namelijk eigenlijk nooit te veel. Het principe vind ik wel goed bedacht, maar ik denk niet dat het werkt.

Ik zit op kanoën. 1 keer in de week 1,5 uur
Oud 20-11-2006, 16:43
Verwijderd
Citaat:

leeftijd:14
lengte:1.72
gewicht:60

-weetabix met melk
- 2 boterhammen
- 1 koekje
- fruit
- beschuit
-rijstwafel
-toostjes

Bij elkaar best wel veel
Ja zeker!

Of eet je juist gewoon waar je zin in hebt en ben je niet zo bezig met je voeding? Ik ben wel heel erg bezig met voeding, en ik kan me nooit houden aan een dieet .. dat werkt dus niet

heel af en toe.. Nou eigenlijk is het niet nodig, als je een normaal eetpatroon hebt..

Ja 5 u in de week..

btw: wat is iedereen ligt .. iedereen weeg in de 50 of zelfs eronder

alvast bedankt!
Oud 20-11-2006, 23:21
Femic
Femic is offline
lengte: 165 cm
gewicht: 67 kg

Pff.. Ongeveer 6 boterhammen (met chocopasta, kaas of vleeswaren), een normale avondmaaltijd (en die is elke dag anders) en 's avonds vaak wel iets te snoepen, koekjes of toastjes, soms chocola. Tussendoor soms yoghurt of fruit.

Ben er wel bewust mee bezig, maar houd me er niet altijd aan.

Nooit een dieet gevolgd. Wel gelijnd, wat gewoon inhield: 'niet snoepen'. Ben wel bezig met m'n voeding, maar: 'wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af'.

Neen. Beetje onzin, zorg gewoon dat je altijd 'in balans' eet.

Ja, ik basketball gemiddeld 7 uur in de week.
Oud 22-11-2006, 16:56
bij
bij is offline
16 jaar (vrouw)
1.83 m
58 kilo

's ochtends 2 stuks fruit : bijvoorbeeld een peer en een appel. Soms alleen een banaan of soms alleen een bak yoghurt en muesli. Om 11.00 nog wat fruit zoals mandarijen of appels. Smiddags eet ik 2 of 3 boterhammen met kaas of pindakaas. Savonds flink wat groenten, en het liefst geen vlees, of anders zo min mogelijk vlees. Wat drinken betreft : water en vruchtensappen.

Ja ik ben er bewust mee bezig, ik eet liever geen zuivel maar yoghurt eet ik wel af en toe.

Ik eet zoveel mogelijk gezonde dingen omdat ik weet dat het goed voor me is. Als ik iets 'ongezonds' gegeten heb zoals chips, voel ik me daarna ook niet supergoed, niet zozeer psychisch maar vooral lichamelijk. Dan eet ik toch liever een lekker stuk fruit <3

Ja, niet omdat ik op bepaalde dagen veel slecht eet. Juist niet, je zou kunnen zeggen dat ik altijd aan balansdag doe omdat ik me daarbij het prettigst voel. Me volstoppen met vet en vlees , daar voel ik me niet goed bij.

Ik sport 4x in de week ,
2x 1,5 uur
1x 2 uur
1x 1 uur

dus totaal 6 uur per week (handballen )
Oud 24-11-2006, 09:47
Verwijderd
leeftijd: 19 jaar
lengte: 1.63 m
gewicht: 51 kilo

Meestal ontbijt ik met brood (1/2 stuks), in de middag ook brood en een soepje. Tussendoor snoep ik zo nu en dan nog wat. Avondeten en daarna soms nog een koekje oid. Fruit eet ik als we iets daar iets lekkers van hebben.

Nee, hoewel ik wel meer fruit probeer te eten.

Ik probeer wel minder te snoepen maar dat is omdat ik wat gezonder wil eten.

Nee, doe ik niet aan, vind ik niet nodig.

Sporten doe ik niet, wel probeer ik thuis een beetje te trainen.
Oud 24-11-2006, 17:45
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
sgirl schreef op 15-11-2006 @ 20:21 :
Ik betwijfel of je sommige vragen wel helemaal naar waarheid beantwoordt.
waarom?

Regels voor berichten