Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, met de zoekfunctie had ik daar wel wat over gevonden, maar wat is nou 't verschil tussen Alkaline en NiMH batterijen? En welke zijn de GP's, want dat stond er ook niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoe hoger hoe beter ja |
![]() |
|
Ik heb zelf een paar 2000mAh batterijen van no-name Aldi, doen 't prima. Samen met een druppellader van de Hema werkt dat uitstekend. Kost 3x minder dan een GP lader met batterijen en werkt waarschijnlijk bijna net zo goed.
NiMH batterijen hebben geen 'geheugen' en kan je op elk moment opladen, of je batterij nou bijna vol is, of helemaal leeg. Alkaline batterijen moet je altijd eerst helemaal opgebruiken, omdat ze anders nooit meer volledig vol laden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Mja, ik ga ook proberen zo goedkoop mogelijk iets degelijks te vinden, zodat prijs/kwaliteit toch wel m'n belangrijkste criterium is. ![]()
|
Ik ben de merknaam ff kwijt, maar voor het eind van februari liggen er oplaadbare batterijen van 2300 mA die binnen een kwartier volledig (en dan ook echt volledig) opgeladen zijn. 4 batterijen + lader kost ongeveer 50 euro, moet je maar eens bij een combi-dealer gaan kijken
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
die 1800 kan dus 1 uur lang 1800 mili ampere geven en dan is ie leeg of een half uur 2600 ma of 2 uur 900ma dus zegmaar de capaciteit van de batterij
|
![]() |
Een test van oktober 2003:
http://vulcanus.its.tudelft.nl/tt/GoT/batterij.jpg Ik heb zelf 1800 mAh van Haehnel. Ik ben er wel tevreden mee, maar ik heb nog niet veel verschillende gehad, om echt te vergelijken. |
![]() |
||||
Citaat:
Vaak zat gezien dat die GP laders de accu's niet vol kunnen krijgen.. Citaat:
Citaat:
|
GP = Gold Peak
www.gpbatteries.com Daar ben ik prima tevreden over. ![]() Koop iig NiMH (Nikkel-Metaalhybride) batterijen en nooit NiCd (Nikker-Cadnium) batterijen. NiMH zijn de nieuwe type batterijen en hebben veel voordelen boven de NiCd batterijen.
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
@M@rco, dat klopt. Maar het nadeel hiervan is dat sommige oudere apparatuur denkt dat de batterijen al half leeg zijn omdat het voltage dus al lager is gezakt. Het apparaat zal dan - onterecht - sneller aangeven dat de batterijen leeg zijn en ophouden met werken, terwijl er nog best wat capaciteit in je NiMH batterijen zitten.
Dit is echter wel beter dan NiCd. NiMH zakt een stuk minder in voltage dan NiCd dat doet, pas op het einde gaat het snel bergafwaards.
|||
Citaat:
Citaat:
Als je veel stroom moet hebben zijn NiCads onovertroffen. Zo onwijs veel voordelen hebben NiMH's niet boven NiCads. Ja, ze hebben een hogere capaciteit, maar debiele gebruikers die er geen ruk van begrijpen worden maar ten dele afgevangen. Bij goed gebruik gaan NiCads minstens zo lang mee. Er zijn NiCads die je meer kan mishandelen dan NikkelMetaalHydride accu's qua ontladen en laden met een hoge stroom.
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar ik zie duidelijk dat alle conventionele NiCd batterijen vervangen worden door NiMH batterijen. Dat NiCd niet in elke situatie slechter is, kan ik prima begrijpen. Maar met een setje GP batterijen + lader voor een zeer schappelijke prijs, ben je zeker niet slecht uit denk ik.
|
![]() |
|||
Citaat:
Dit hoge voltage is niet alleen nodig om met een hoog amperage te kunnen laden, maar ook om de cel vòl te krijgen. Simpelere laders hebben een constant voltage, en kunnen niet het benodigde voltage per cel halen wat nodig is om'm echt vol te krijgen. Als een cel bijna vol is zal het voltage ineens een stuk stijgen (als je met dezelfde stroom laadt) en daarna weer wat zakken. Dat is hèt punt om te stoppen met laden. Mijn lader gaat dan ook over op langzaamladen. Die stroompulsen kan je op allerlei manieren varieren, bij duurdere laders op allemaal vreemde manieren (maar dan heb ik het wel over redelijk obscure apparaten). Meestal hangt het van de cel af. Ouwe rampendingen van 10 jaar oud van een baggermerk wil je met trage pulsen laden. Goeie cellen die moeten presteren kan je met snelle pulsen laden. Citaat:
||
Citaat:
De ontlaad karakteristiek van NiCad is minstens vergelijkbaar met NiMH's. Wil je toch NiMH's ga dan voor een leuk setje Sanyo's.
||
![]() |
Citaat:
Hele discussie over batterijen, sjonge jonge, gewoon kopen die zooi! ![]() |
![]() |
|
Die GP's waren €79.99 inclusief oplader, vind ik toch beetje veel. Ik heb Duracell's gekocht à €14.96, de oplader kost rond de €30 maar die koop ik volgende week pas
![]() 't Zijn NiMH's van 2050mAh ![]()
|
Ik had mijn GP Powerbank rapid voor zo'n 45 euro gekocht, en 4 extra 2000mah's voor 18 euro. Dus dat zijn 8 batterijen en een oplader voor zo'n 63 euro. Ik vind het een belachelijke prijs, het is dat de batterijen ideaal zijn voor gebruik in mp3 spelers, digitale camera's, optische muizen en dergelijke. De oplader laad ook erg snel, zelfs bij 4 lege batterijen tegelijk duurt het niet lang (denk ongeveer een uurtje).
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb geen oplader moeten kopen, blijkbaar hadden we thuis nog 3 opladers mét batterijen liggen waar ik niets van afwist. ![]() ![]()
|
![]() |
|
|