Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Wat is seks voor jou?
Waar ik voor leef. Seks is het hoogste genot. 6 2.43%
Een onmisbaar deel van mijn leven, zowel binnen als buiten een liefdesrelatie. 69 27.94%
Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie. 148 59.92%
Seks is een puur lichamelijke zaak. Omdat ik lichamelijke zaken niet belangrijk vind, is seks ook niet belangrijk. 9 3.64%
Seks is de bron van al het kwaad. Ik zweer seks nu en voor altijd af. 15 6.07%
Aantal stemmers: 247. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2003, 14:40
Beryll
Beryll is offline
Ik was wel eens benieuwd.

Een aanvullende uitleg mag.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:00
Verwijderd
Ik heb gestemd op de middelste..
Dit antwoord komt het meest in de buurt. Seks is lekker, intiem, geweldig. Het is een fijne manier om je liefde te delen. Maar ik zou het denk ik ook wel buiten een relatie kunnen...
One night stand ofzo...
Heb ik nooit gedaan, maar het er niets tegen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:05
Chimera
Chimera is offline
"Een onmisbaar deel van mijn leven"

Seks is fijn, ook buiten een relatie. Bovendien kan ik me geen relatie voorstellen waar je geen seks in hebt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:40
Manuzhai
Manuzhai is offline
Voor elk van de drie middelste antwoorden valt iets te zeggen, ik weet het echt niet.
Oud 31-10-2003, 15:58
Verwijderd
Het is de bron van al het kwaad!

-=[Anti-Neuk-Front!]=- | Zeg 'Nee, ik heb hoofdpijn,' tegen zinloze seks. Ik ben tégen zinloze seks. Zie ook www.zinlozeseks.tk!

Laatst gewijzigd op 31-10-2003 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:23
[D0RIEN]
[D0RIEN] is offline
Een onmisbaar deel van mijn leven, zowel binnen als buiten een liefdesrelatie. Seksualiteit is nou eenmaal een deel van wie ik ben, want ik ben namelijk een redelijk normaal mens. Tuurlijk heb ik het liefst seks met iemand waarvan ik hou, of met mezelf, maar dat wil nog niet zeggen dat het voor mij geen onmisbaar deel is.
Oud 31-10-2003, 18:12
Verwijderd
Ik zit ergens tussen de tweede en de derde optie in, maar neig meer naar dat laatste, dus ik heb gestemd op 'Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie'. Seks is heus wel meer dan alleen liefde delen en vind ik belangrijker voor het lichamelijk genot eigenlijk (als je je liefde wilt laten zien kun je beter een knuffel geven), maar ik zie mezelf nog niet zo gauw seks hebben met iemand zonder dat ik een relatie met diegene heb. Daarbij zou ik echt niet mijn hele leven zonder seks willen, dus is het een onmisbaar deel van mjin leven. Ik mis dus eigenlijk de optie 'Een onmisbare manier om lichamelijk en emotioneel genot te hebben met iemand van wie je houdt', of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 18:16
snarl
snarl is offline
gestemd op: Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie.

dat was voor mij het enige antwoord waar ik het nog een beetje mee eens was.

zie verder sarahbressers of zo.. (wat ben ik weer origineel.. )
Oud 31-10-2003, 19:23
Warsocket
Warsocket is offline
op het moment zit mijn mening tussen deze 2 in:

Een onmisbaar deel van mijn leven, zowel binnen als buiten een liefdesrelatie.
Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie.

en mijn mening blijft maar wissellen tussen die 2 dus moeilijk kiezen
Oud 01-11-2003, 01:06
Evil creature
Evil creature is offline
BLAAT!

SEKS = SEKS

Oud 01-11-2003, 02:09
Somebody Special
Somebody Special is offline
"Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie"
Oud 01-11-2003, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Seks is de bron van al het kwaad. Ik zweer seks nu en voor altijd af.
Leg mij maar eens uit hoe ik niet op dit knopje kan drukken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 09:43
Slettelina *
Slettelina * is offline
Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie.
Komt het meest in de buurt.
Oud 01-11-2003, 09:46
Verwijderd
Waarom staan er alleen maar van die extreme antwoorden bij? Er mist naar mijn mening nog éen, namelijk 'seks is voor mij net als lekker dineren: het is heel leuk en fijn om te doen, maar het is geen noodzaak en hoeft ook niet per se binnen een relatie'.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 10:03
Unexplained
Unexplained is offline
Ik ervaar seks net als Nare man.

Het is erg fijn, maar het is nou ook weer niet dat mijn leven draait om seks. Ik kan best een paar weken zonder.
Oud 01-11-2003, 10:17
MazeMouse
MazeMouse is offline
Sex om de sex moeten kunnen.
Alhoewel ik liever de sex binnen de relatie houd moet je namelijk soms toch van die spanning af als er geen relatie is
Oud 01-11-2003, 10:23
Thomas
Thomas is offline
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 10:59
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 01-11-2003 @ 11:03:
Ik ervaar seks net als Nare man.

Het is erg fijn, maar het is nou ook weer niet dat mijn leven draait om seks. Ik kan best een paar weken zonder.
Precies. Afhankelijkheid ergens van is nooit goed. Ook niet van seks of liefde. Mensen die hun geestelijk welzijn afhankelijk stellen van een relatie of het regelmatig hebben van seks zijn m.i. behoorlijk zwak, aangezien dit wel onzekere factoren zijn. Zelfs de meest stabiele relaties van jaren her kunnen van de éne op de andere dag stuklopen, en daar sta je dan met je gescheurde ziel onder de arm.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:50
Nona
Nona is offline

Ja, als ik niet van iemand houd vind ik er niets aan hoor. Ik voel me er dan ook niet goed bij. En ja, het is leuk binnen een relatie, maar het hoeft niet altijd, zeker op het begin wil ik nog even afwachten.
Oud 01-11-2003, 13:05
ZHAzha
ZHAzha is offline
Oud 01-11-2003, 13:37
sexylexy
sexylexy is offline
Oud 01-11-2003, 14:04
funkypunk
funkypunk is offline
wow, huidige uitslag had ik niet verwacht...
ik heb voor de middelste gekozen; heb wel eens sex zonder relatie geprobeerd, maar vinnet gewoon niet fijn. ik hield er een rotgevoel aan over en het was ook gewoon minder lekker
Oud 01-11-2003, 14:24
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
de middelste
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:02
Verwijderd
Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie...

Ik heb geen ervaring met seks buiten een relatie om, maar ik denk dat dat ook niet echt iets voor mij zou zijn...
Verder is seks niet het belangrijkste hoor in mijn relatie, maar het is wel fijn, ja om samen de liefde te delen
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 21:04
Severus
Severus is offline
Ik heb gestemd op:

Seks is een puur lichamelijke zaak. Omdat ik lichamelijke zaken niet belangrijk vind, is seks ook niet belangrijk.
Oud 01-11-2003, 22:31
juno
juno is offline
Ik vind het een prachtige manier om mijn liefde te uiten, maar het hoeft niet alleen in een exclusieve liefdesrelatie. Zolang er maar liefde, in welke vorm dan ook, bij komt kijken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 22:47
AngelLena
AngelLena is offline
liefdesietsje heb ik op gestemd. Maar ik moet eerlijk bekennen dat als ik vrijgezel ben ik niets tegen heb op een floddertje, maar da's dan puur lichamelijk.
Oud 01-11-2003, 23:37
Verwijderd
heb het derde gestemd

xxx
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 23:52
Verwijderd
Seks is voor zeker niet HET belanrgijkste.... ik kan gerust een week (maximaal 2) zonder seks... Waarom: druk druk druk!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 23:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2003 @ 12:14:
Precies. Afhankelijkheid ergens van is nooit goed. Ook niet van seks of liefde. Mensen die hun geestelijk welzijn afhankelijk stellen van een relatie of het regelmatig hebben van seks zijn m.i. behoorlijk zwak, aangezien dit wel onzekere factoren zijn. Zelfs de meest stabiele relaties van jaren her kunnen van de éne op de andere dag stuklopen, en daar sta je dan met je gescheurde ziel onder de arm.
Jah, en na een paar dagen met een vol scrotum!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2003, 13:14
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 02-11-2003 @ 00:52:
Seks is voor zeker niet HET belanrgijkste.... ik kan gerust een week (maximaal 2) zonder seks... Waarom: druk druk druk!
soow... maar liefst 2 weken????
Oud 02-11-2003, 13:44
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Oud 02-11-2003, 22:10
Sweet-Suzy
Sweet-Suzy is offline
Een prachtige manier om je liefde te delen maar enkel bínnen een liefdesrelatie.. Niets is mooier dan te vrijen met degene van wie heel veel houd.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 00:11
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Gestemd op: onmisbaar deel van mijn leven.

Ik zou wel zonder kunnen hoor soms, er is natuurlijk meer in het leven dan sex....maar het (ook alleen het verlangen naar sex of iemand voor de sex) zorgt voor een gezonde energie, voor evenwicht in je lichaam, goede stofjes, je mens voelen...
Je raakt er ook de diepere dingen in jezelf mee: tot de kern komen, je dierlijkheid voelen, je verbonden voelen met alles, je verbonden voelen met je partner en dat soort dingen....

Sex kan echter ook slecht werken als het slecht gebruikt wordt.....tis een krachtig iets...

Ben op dit moment buiten mijn relatie niet actief.....durf daar momenteel mijn relatie niet voor op het spel te zetten, zeker niet nu het goed gaat...en ik weet van mezelf dat ik moeilijk met leugens om kan gaan (ze voor me houden bedoel ik)...dussss.....

Maar ik verlang wel eens naar sex buiten mijn relatie. Soms, als ik in een 'geile' periode ben, zie ik weleens mensen waarvan ik dan denk: Shit ik heb zin in jou maar dat kan niet.
Ik denk ook niet dat mensen monogaam gemaakt zijn (waarom zou sperma anders gemaakt zijn om ander sperma te 'blokken' etc.?)....mensen zijn tegenstrijdig gemaakt op dit gebied, heeeeel tegenstrijdig....(wel monogaam willen zijn maar het niet kunnen, jaloezie, vrije relaties die dan stuk lopen omdat de een meer seks heeft buiten de relatie dan de ander of omdat de een toch verliefd is geworden op een ander etc. etc.)

Af en toe is het jammer dat je niet gewoon met iedereen sex kunt hebben wie je wilt....maarja, dat dat niet kan zorgt natuurlijk wel voor een stukje spanning en verlangen.
Af en toe zou je ook wel met meerdere mensen op bepaald vlak lichamelijk willen zijn...sex of knuffelen...en dan is het jammer dat je je relatie meteen verpest als je gewoon je liefde wilt delen met een ander...ik weet niet of een hart maar 1 persoon in zich kan dragen.....tja het houdt het wel overzichtelijk, maar of het ook reeeel is?

En dan nog iets: relaties zijn er wat mij betreft ook om meer over jezelf te weten te komen. Omdat ieder persoon weer andere aspecten in je aanspreekt en je steeds kennismaakt met andere levensvisies etc.
Dit geldt voor omgaan met vrienden maar ook voor liefdes/sexrelaties.....sex is een middel om verbondenheid te uiten/ voelen.....en dus dan ook meer (willen) afstemmen op die persoon en dus meer te leren...relaties zijn intensief en je leert dus ook veel soms....jammer vind ik dan dat je maar met 1 persoon tegelijk een relatie kan onderhouden en dus ook maar een beperkt aantal aspecten van jezelf aanspreekt, want iemand anders zou weer andere dingen in je aanboren etc.
Behalve de sex, zou ook dit voor mij een reden zijn om vreemd te gaan...alhoewel het dan ook alleen maar vriendschap zou kunnen zijn...mja vaag..

Maja und so weiter......

Laatst gewijzigd op 03-11-2003 om 00:17.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 00:18
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 01-11-2003 @ 14:37:
En jij bent echt 12??? Ben je er vroeg bij madame...
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 00:22
Tulpje6
Tulpje6 is offline
Voor degenen die hebben gestemd op 'alleen binnen een relatie', houdt dit dan ook in dat je niet masturbeert?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 08:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2003 @ 10:46:
Waarom staan er alleen maar van die extreme antwoorden bij? Er mist naar mijn mening nog éen, namelijk 'seks is voor mij net als lekker dineren: het is heel leuk en fijn om te doen, maar het is geen noodzaak en hoeft ook niet per se binnen een relatie'.
Riiight.

Seks is een primaire levensbehoefte, net zoals eten en slapen. Het probleem is dat het de enige primaire levensbehoefte is die niet per definitie makkelijk bevredigd kan worden, waarom denk je dat er zo veel mensen naar de hoeren gaan?

Ik kan ook best een paar weken zonder seks hoor, je gaat er neit dood aan, maar dat je in een relatie makkelijk zonder seks zou kunnen maak je mij niet wijs.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 09:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 03-11-2003 @ 01:22:
Voor degenen die hebben gestemd op 'alleen binnen een relatie', houdt dit dan ook in dat je niet masturbeert?
Alsof mensen niet meer masturberen als ze een relatie hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Tulpje6 schreef op 03-11-2003 @ 01:22:
Voor mij iig niet, en ik denk voor de meeste anderen ook niet. Je hebt toch ook een soort relatie met jezelf, een erg intieme zelfs
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 09:58
miro
miro is offline
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 11:54
little nemo
little nemo is offline
hoe kan je van zo'n vraag nou een meerkeuzevraag maken?? er zijn nog wel 1000 meer antwoorden mogelijk. ik heb dan ook niet gestemd, voor mij zou: een onmisbaar, minder belangrijk, zowel geestelijk als lichamelijk deel van een relatie of een leuk lichamelijk iets buiten een relatie om meer in de buurt komen.
Oud 04-11-2003, 15:08
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 03-11-2003 @ 01:18:
En jij bent echt 12??? Ben je er vroeg bij madame...
Volgensmij is het een man..

Overigens heb ik gestemd op de derde optie. Ik zie seks als uiting van de liefde die je voor elkaar voelt, zonder dit maakt het het heel wat minder leuk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 16:29
Tulpje6
Tulpje6 is offline
[QUOTE]Divina Flor schreef op 04-11-2003 @ 16:08:
[B]Volgensmij is het een man..

Oeps je hebt gelijk...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 16:54
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Beryll schreef op 31-10-2003 @ 14:40:
Ik was wel eens benieuwd.

Een aanvullende uitleg mag.
nee, een aanvullende uitleg móet eerder. anders wordt een topic toch nooit interessant?

ik heb gekozen voor fijn, maar niet het belangrijkste (om t ff samen te vatten). eigenlijk is mijn argument hiervoor als ieder ander en ook logisch: seks is iets wat onmisbaar is, maar het overheerst mijn leven niet. het is niet het belangrijkste. dat we van elkaar houden en respecteren vind ik veel belangrijker.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 15:49
summer1986
summer1986 is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 01-11-2003 @ 11:59 :

Geldt ook voor mij.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:14
thabomb1986
thabomb1986 is offline
kheb gekozen: "mooie manier om liefde te uiten, alleen binnen relatie", ik dan dat ik er dán het meest van zou kunnen genieten, dat het dan ook 'echt' intiem is...
voor mij moet de 1e keer nog komen maar loop er niet achtereen te stressen, wanneer t me overkomt, overkomt me t. ik zie seks niet als een onmisbaar deel van mn leven, een relatie wel.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:16
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 03-11-2003 @ 01:22 :
nee masturberen zie ik niet als 'seks' ofzo, als je hebt gemasturbeerd ben je niet ontmaagd ofzow...

grtz
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 17:43
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
ik weet niet goed wat ik moet stemmen, vind sex wel belangrijk in een relatie maar zou het ook doen zonder dat ik een relatie heb denk ik. dat weet ik eigenlijk wel zeker, heb voor mijn huidige vriend een sexmaatje gehad. het was een goede bekende van mij, ik weet niet of ik het met een onbekende zou doen..
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Evelyne1988 schreef op 08-04-2004 @ 18:43 :
ik weet niet goed wat ik moet stemmen, vind sex wel belangrijk in een relatie maar zou het ook doen zonder dat ik een relatie heb denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten