Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2006, 12:47
Thee Muts
Thee Muts is offline
Voortkomend uit dit topic, merk ik dat er veel verschillende ideeën bestaan over het hebben of het ervaren van macht tijdens de seks. Dus vandaar mijn vraag aan jullie: Wat is voor jou het hebben van macht tijdens de seks? Wanneer ervaar je dit en ben je daar bewust mee bezig?

Ts post later wel
Oud 14-04-2006, 12:49
bierkoning
bierkoning is offline
ik reageer ook zometeen wel
Oud 14-04-2006, 13:41
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
bierkoning schreef op 14-04-2006 @ 13:49 :
ik reageer ook zometeen wel
Grapjas
Oud 14-04-2006, 14:46
Estar
Estar is offline
Over het algemeen vind ik het macht hebben dat ik dan bepaal wat er gebeurd, en dat is dan bij mij altijd dat mijn vriend het 'slachtoffer' is, en dan stop ik ook niet voordat ik vind dat hij genoeg genoten en geil is geweest, de ander gek maken vind ik super.

En hoe erg ik ermee bezig ben verschilt de ene moment totaal niet, en de andere keer heb ik gewoon zin om te bazen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 14:57
gurl19
gurl19 is offline
Ik vind het wel leuk om soms een macht over mijn vriend te hebben. Dat hij gewoon onderop ligt en dat hij zich over moet geven aan mij! Maar ik moet zeggen dat ik het andersom ook wel erg opwindend vind! Vastbinden ofzo lijkt mij erg geil, maar tot nu toe nooit echt gedaan!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 15:03
Estar
Estar is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 14-04-2006 @ 15:57 :
Ik vind het wel leuk om soms een macht over mijn vriend te hebben. Dat hij gewoon onderop ligt en dat hij zich over moet geven aan mij! Maar ik moet zeggen dat ik het andersom ook wel erg opwindend vind! Vastbinden ofzo lijkt mij erg geil, maar tot nu toe nooit echt gedaan!
Echt een aanrader
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 16:41
Streepjescode
Streepjescode is offline
voor mij... macht op een lekkere/spannende manier is niet iemand dwingen iets te doen, maar diegene iets WILLEN laten doen.
Oud 14-04-2006, 17:18
Verwijderd
Macht? Om eerlijk te zijn vind ik niet dat daar sprake van is tijdens de seks (of tenminste, was dat niet zo). Niet meer dan tijdens een gesprek of de afwas, ofzo. Kijk, dan kan hij me nog zo dreigend op het bed smijten; ik weet toch dat hij ophoudt als ik dat zeg. En dat geldt andersom ook zo....
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 17:52
Thee Muts
Thee Muts is offline
Macht is voor mij voornamelijk een spel dat erom draait dat ik bepaal op welke manier en in welke mate in hem laat genieten. Het feit dat ik degene ben die hem die zo kan laten genieten en gek kan maken, vind ik heerlijk. Op het moment dat ik hem vrij laat in de manier waarop ik hem laat genieten, geef ik al een deel van mijn macht terug aan hem. Maar dan nog heb ik daar een redelijk aandeel in.

En op die manier zijn de machtsverhoudingen tussen ons dus ook heel makkelijk om te draaien. Op het moment dat ik hem laat bepalen op welke manier en hoe intens hij wil genieten, of op welke manier en mate hij mij laat genieten, heb ik hem dus de macht in handen gegeven.

Het is niet zo dat we altijd zo’n sterke verdeling hebben. Die is er eigenlijk alleen als we heel geil zijn. Bij lievelijke en gepassioneerde seks is dat idee van macht en het vooral bezig zijn met de ander, helemaal niet aan de orde. Dan genieten we van elkaar en zitten we op een gelijk niveau.

Zowel het hebben van macht, als het uit handen geven daarvan, vind ik heerlijk. Alhoewel ik toch iets vaker degene ben die het voortouw neemt (maar als hij het doet, doet hij het ook wel erg goed moet ik zeggen ). Ik kick er nu eenmaal op dat ik in staat ben om hem zoveel genot te geven. Zeker als hij zover is dat ik dat al met hele kleine dingen kan doen. Al misbruik is het nooit. Macht op die manier is er dus helemaal niet tussen ons, waardoor we ons ook niet gekleineerd of gedenigreerd voelen als de ander de macht heeft. Het gaat gewoon om de mate waarin jij je genot in de handen van de ander kunt leggen en wat die er vervolgens mee doet
Oud 14-04-2006, 17:54
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-04-2006 @ 18:18 :
Macht? Om eerlijk te zijn vind ik niet dat daar sprake van is tijdens de seks (of tenminste, was dat niet zo). Niet meer dan tijdens een gesprek of de afwas, ofzo. Kijk, dan kan hij me nog zo dreigend op het bed smijten; ik weet toch dat hij ophoudt als ik dat zeg. En dat geldt andersom ook zo....
Je betrekt macht tijdens de seks nu vooral erg in het negatieve. Maar wat voor soort macht ervaar je dan tijdens het hebben van een gesprek of tijdens de afwas, zoals je dat als voorbeeld geeft? En kun je die vorm van macht dan niet ook zien binnen het hebben ven seks?
Oud 14-04-2006, 18:04
ExVaal
ExVaal is offline
Jezus zeg, ik heb gewoon seks. Het lijkt voor jullie echt een hele wetenschappelijke aangelegenheid als je het zo leest.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 18:07
Metal
Metal is offline
Idd.
Vooral die theemuts haha.
Oud 14-04-2006, 18:11
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Vaal schreef op 14-04-2006 @ 19:04 :
Jezus zeg, ik heb gewoon seks. Het lijkt voor jullie echt een hele wetenschappelijke aangelegenheid als je het zo leest.
Wij hebben ook gewoon seks hoor Het is niet zo dat we er bewust mee bezig zijn tijdens de seks, maar het zijn bepaalde rollen die we soms onbewust aannemen. Maar dat is wel iets dat er langzaam ingeslopen is, en doordat ik veel nadenk over de seks en we er veel over praten, ga je toch wel bepaalde patronen zien. Bewustwording heet dat En ja, dat wil ik dan nog wel eens op zo'n manier verwoorden, terwijl het eigenlijk een heel eenvoudig 'spelletje' is.

Laatst gewijzigd op 14-04-2006 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 20:51
Verwijderd
Het rare is dus dat ik op mijn opleiding geleerd heb dat er een groot verschil zit tussen macht en autoriteit/de touwtjes in handen hebben.
Macht is iets wat dictators afdwingen, autoriteit heb je in je of krijg je. Met het krijgen van autoriteit bedoel ik dat je het alleen maar als de persoon (in dit geval je partner) daarmee instemt. Wanneer je het dus afdwingt, wordt het macht.

Seks kan dus nooit voor mij op een positieve manier samen gaan met macht.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 22:39
Verwijderd
Een gewaagd fototopic kunnen sluiten omdat er te weinig foto's gepost worden
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 14-04-2006 @ 18:54 :
Je betrekt macht tijdens de seks nu vooral erg in het negatieve. Maar wat voor soort macht ervaar je dan tijdens het hebben van een gesprek of tijdens de afwas, zoals je dat als voorbeeld geeft? En kun je die vorm van macht dan niet ook zien binnen het hebben ven seks?
Nou ja, geen, dus. Ik bedoel dat de machtsverhoudingen hetzelfde zijn (of waren, maar ik denk dat het in de toekomst ook wel weer zo gaat zijn) in het dagelijks leven en tijdens seks - en dan gaat het domweg gelijk op. En zodra het gelijk opgaat, is er volgens mij geen sprake meer van macht. Ik vind dat je eigenlijk alleen maar van macht kan spreken als de een er meer van heeft dan de ander, en binnen een gezonde relatie lijkt mij dat niet wenselijk. (En spelletjes spelen blijft dan eigenlijk precies dat: spelletjes spelen.)
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 23:35
Zebra
Zebra is offline
Seks kan voor mij niet op een positieve manier samen gaan met macht, en waarom niet? Simpelweg omdat macht een woord is waar 'dwang' achter staat, en tijdens de seks wil ik noch zelf gedwongen worden, noch hem ergens toe dwingen. Seks is omdat je het samen fijn vind, en ja daar mag best enige dominantie of onderdanigheid een rol in spelen.

Ik vind het fijn om gedomineerd te worden en op sommige momenten daar totaal in op te gaan. En ja, ik vind het best fijn om hard op bed te worden gesmeten en hem zijn gang te laten gaan, en dus de 'macht' uit handen te geven. Tegelijkertijd kan ik het ook fijn vinden om hem een keertje vast te binden en hem dan eindeloos plagen of gek maken. In het laatste geval ben ik me erg bewust van mijn 'krachten' ik bedoel, als ik zou willen zou ik een weet niet wat kunnen doen zonder dat hij dat veranderen kan, ik ben hier dan ook altijd erg voorzichtig mee.
Oud 15-04-2006, 09:59
Groevey
Groevey is offline
Citaat:
Vaal schreef op 14-04-2006 @ 19:04 :
iderdaad! ze willen gewoon laten weten dat ze seks hebben
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 10:58
M'ne
M'ne is offline
Filosofisch gezien is macht niet positief noch negatief. Eerder wordt macht van onderaf gegeven, je hebt zeg maar primair iemand nodig waarover macht uitgeoefend moet worden.

Er zijn wel verschillende vormen van macht, waaronder onzichtbare macht. Zichtbare macht is dan misschien "de touwtjes in handen hebben", maar ik zou niet zeggen dat dat geen macht is, volgens mij is dat zeker niet waar.

Enne zeikerige mensen; zie X rechtsboven.
Oud 15-04-2006, 13:38
Lautitia
Lautitia is offline
Citaat:
Groevey schreef op 15-04-2006 @ 10:59 :
ze willen gewoon laten weten dat ze seks hebben
Exactly.
Oud 15-04-2006, 15:30
Young Predator
Young Predator is offline
Voor mij is macht : Als ik bewust mijn vriendin kan verwennen, op meerdere manieren, zonder dat zij daar naar hoeft te 'vragen'.

(ofwel, haar gedachten zo goed mogelijk in te schatten, en haar eigen controle op deze manier uitschakelen. )

Bij mij komt dat het dichtste in de buurt van 'macht' .
Ik doe niet aan onderdanigheid of dominatie. Dat is een gebied wat zorgvuldig en langzaam ontdekt moet worden door ons beiden.
Verder af en toe met de handboeien, maar dat is meer voor de fun
Oud 15-04-2006, 16:26
botervleug
botervleug is offline
Macht is het onder controle hebben van een bepaalde situatie, en lekkere macht is het onder controle hebben van situaties waarbij het veel moeite en oefening kost om onder controle te leren krijgen. (randje laten fietsen)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 16:38
juno
juno is offline
Het is maar een spelletje. Hij heeft net zoveel macht over mij als ik hem geef, en omgekeerd. Maar we doen graag alsof. Omdat het een turn-on is.

Ik zie seks of macht tijdens seks niet als iets denigrerends. We doen het omdat we van elkaar houden, en op welke manier dat dan vormgegeven wordt is daaraan ondergeschikt. Ik kan hem volledig vertrouwen. Als hij iets zou doen wat ik niet leuk vind, hoef ik maar te kikken en hij houdt er mee op, dat weet ik zeker.

Ik kan me best voorstellen dat een stelletje dat kickt op SM dat echt vol liefde kan doen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2006, 19:21
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Voor mij is macht de grootste chipstack aan de poker tafel hebben

Macht tijdens sex is onbestaand. Sex kan alleen leuk zijn als de macht gelijk verdeeld is, dat de een bv onderdanig kan zijn betekent namelijk niet dat diegene geen macht heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 00:32
Gent
Gent is offline
Weten dat jij in control bent. En dat ook laat merken in alles wat je doet. (heel kort en bondig!) Voor een uitgebreidere versie... Laat je fantasie maar de vrije loop (nee ik bedoel geen extreme dingen!)
Oud 02-05-2006, 18:01
incognitus
incognitus is offline
macht tijdens seks kan echt wel enorm leuk zijn
zeker als je vriendin van zichzelf gelooft dat ik haar niet kan laten smeken om verder te gaan.
Na een massage en het nodige gepest vond ik die "pleeeaaase" best wel opwindend klinken
vind ik niets negatiefs aan
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 09:18
JJ13
JJ13 is offline
het hebben van macht vind ik als ik bepaal wat er gebeurt. ik vind dat leuk mn vriend plagen en net zolang doorgaan tot ie t niet meer houdt, dan weer even stoppen en hij mag ondertussen niks doen

Regels voor berichten