Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 20:51
kimberley
kimberley is offline
Ik ben vanmorgen geopereerd aan mijn flaporen. Ik ben er jarenlang mee gepest en ik was het zat, ik heb ze laten corrigeren.
Das dus ook gelijk mijn probleem. Ik heb nu echt helse pijnen, niet normaal. Ik heb vandaag dit al op: 1000mg paracetamol (zetpil) in het ziekenhuis, toen ik thuiskwam nog eens 1000 mg paracetamol. Het hielp niet dus ik ben overgestapt op de 600mg ibuprofen (is wat sterker). Ik merk nog steeds geen verschil, t doet echt zó veel pijn.
Ik had me er natuurlijk wel op voorbereid, op de pijn, maar dit is wel extreem. Iemand afleidingstips of pijnstillers die wel werken? Of zou ik gewoon ff af moeten wachten?

Mijn oren blijven ook bloeden, de hele dag al. Echt stralen die mn nek inlopen, is dit ook normaal of moet ik morgen even de arts opbellen?

Bedankt iig voor t lezen =)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:58
Verwijderd
Ik zou de dokter bellen om heel eerlijk te zijn
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 22:03
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 08-04-2004 @ 21:58 :
Ik zou de dokter bellen om heel eerlijk te zijn
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 10:45
kimberley
kimberley is offline
heb de dokter gebeld, schijnt heel normaal te zijn zegt ie

Njah, maar afwachten dan denk ik
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 11:56
cyntha
cyntha is offline
Sterkte ermee ! Zou niet teveel paracetamol en die zooi slikken, dat kan niet goed zijn voor je. Het is makkelijk gezegd maar ik zou een beetje afleiding zoeken zodat je even aan iets anders denkt. Hmm, weet t eigenlijk ook niet..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:09
Eend
Eend is offline
als je echt zoveel pijn hebt, raad ik je aan paracetamol met coffeïne te nemen. Hier word je geloof ik wel heel duf van
Oud 09-04-2004, 13:42
Verwijderd
Ik zou zelf niet te veel paracetamol pakken, ibuprofen is denk ik iets beter.
Mja, probeer verder jezelf een beetje suf te houden, dan heb je er ook minder last van.

En denk aan hoe het over een paar dagen is, dat helpt ook wel, uitkijken naar géén pijn en mooie oren
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 13:48
Somebody Special
Somebody Special is offline
600 mg Ibu is helemaal niet zoveel hoor!
Ik neem er standaard (bij menstruatiepijn) 800 in 1x (2 pilletjes van 400 mg.) en na een bezoek aan de kaakchirurg krijg je 1000 mg.
Eigenlijk zou je iets van Ketaprofen moeten hebben (idd familie van), dat is een pijnstiller (capsule dus werkt nog extra snel ook) met reguliere afgifte (= werkt 24 uur lang).
Maar helaas zijn die alleen op recept vekrijgbaar..

Probeer te slapen?
Oud 09-04-2004, 13:53
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 09-04-2004 @ 14:48 :
Probeer te slapen?
ik denk dat dat niet zo prettig is als je net aan je oren bent geopereerd..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 14:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 09-04-2004 @ 14:53 :
ik denk dat dat niet zo prettig is als je net aan je oren bent geopereerd..
Op je rug liggen mischien? Slapen werkt denk ik wel het beste want dan voel je je niet zo beroerd en volgens mij herstel je dan ook sneller.
Oud 09-04-2004, 14:40
kimberley
kimberley is offline
bedankt voor de reacties

Ik ben net naar de dokter geweest. De pijn was niet normaal meer. Ik heb van hem 800 mg ibuprofen meegekregen en ik moet gewoon rust houden.
Slapen is een ramp. Vannacht geen oog dichtgedaan, elke keer als ik in mn slaap op mn zij rolde werd ik weer wakker.
Op dit moment heb ik echt zoiets van: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen? Maar volgende week is dat vast wel anders
nogmaals bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
kitabe schreef op 09-04-2004 @ 15:40 :
bedankt voor de reacties

Ik ben net naar de dokter geweest. De pijn was niet normaal meer. Ik heb van hem 800 mg ibuprofen meegekregen en ik moet gewoon rust houden.
Slapen is een ramp. Vannacht geen oog dichtgedaan, elke keer als ik in mn slaap op mn zij rolde werd ik weer wakker.
Op dit moment heb ik echt zoiets van: waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen? Maar volgende week is dat vast wel anders
nogmaals bedankt!
Denk idd gewoon aan hoe het volgende week is, dan is het zo voorbij

(had ik ook toen mijn been gebroken was, ik kon niet slapen door de pijn (hij was ook zwaar gekneuwd) en het gips zat in de weg (zowel boven- als onderbeen zaten er helemaal in).. dus bleef ik maar denken aan hoe het over een paar weken zou zijn, zónder die pijn en zónder dat gips... dat maakte me vrolijker en ook dat ik minder pijn had (of er in ieder geval lette ik er minder op). )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 18:08
geen punt.
geen punt. is offline
Jeetje, al die pijnstillers! 800 mg ibuprofen in een keer enzo

Sowieso, volgens de bijsluiter, mag je maar 3 pillen van 400 mg per 24 uur. In combinatie met paracetamol zou ik het dus absoluut ook niet gebruiken.

Gewoon gestructureerd nemen, de laatste uurtjes even doorbijten dan moet het lukken. Heb ik wel zo ervaren met verstandskies iig, deed ook super veel pijn.
Oud 09-04-2004, 20:08
Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar mijn moeder is 3 jaar geleden aan haar oogleden geholpen en zij had een zoutoplossing meegekregen (o.a. om het schoonte houden) dat ze in de koeling had gestopt en dat had ze vervolgens gekoeld op een zakdoekje gedaan en dan op haar ogen gelegd.
Na een dag heeft ze een ijsmaskertje op gedaan om het op die manier koud te houden en om zo de pijn te minderen.
Misschien zou je ook kunnen proberen.
sterkte

Regels voor berichten